unik42 Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 En kur jeg prøvde kan jeg med hånda på hjerte si at "funket". Den skulle rense opp tarmene og funket sånn: Spis rotgrønnsaker til alle måltider - ikke kokte til frokost, lunsj og kvelds, og lett dampede til middag. Resultat: Shit brix. Bokstavelig talt.
the_last_nick_left Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Det er helt ok å mislike enkelte behandlingsformer basert på natulig skepsis, men for meg så er det empirien på resultatene som er viktig. Men så kom med den empirien, da! (Eller mener du at samtlige medisinske tidsskrifter sponset av legemiddelindustrien for å ikke ta inn undersøkelser som viser hvor fantastisk detox er? )
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Av det jeg har lest på Quackwatch så er mye av det rene svertekampanjer for beskytte farmasøytisk industri, en industri i så stor krise for tiden at de kjemper med nebb og klør og benytter alle tenkelige triks alt fra blank løgn til ting med et snev av sannhet i. Du mener altså at legevitenskapen er en konspirasjon for å holde liv i farmasøytisk industri? Forstår du egentlig hva det er du påstår her?! Du skjønner, slike detoxkurer har ingen empiriske bevis for sin effekt. Og det er akkurat det som er årsaken til at de ikke får aksept innenfor legevitenskapen. Det er faktisk ikke verre at man utfører kliniske tester med metodikk som utelukker feil, for å få aksept innenfor legevitenskapen. Dessverre så feiler alle slike detoxkurer så det synger i alle slike tester, med nettopp konklusjonen at det ikke er bedre enn placebo. Det at enkelte leger foreskriver feil medisin til pasienter, eller at noen få pasienter reagerer negativt på enkelte medikamenter(aka, bivirkninger), gjør ikke detoxkurer mer effektivt. Ikke forsøk å forskyve fokus bort fra det vi prater om her nå, nemlig at detox ikke har noe for seg. Red.: Rettet en skrivefeil eller to. Endret 15. februar 2011 av NikkaYoichi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå