Gå til innhold

Android-basert enhet hvis man ikke bruker google-tjenester?


dravisher

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ble nettopp litt interessert i Samsung Galaxy Tab på grunn av den enorme skjermen og at det ellers ser ut til å være en flott telefon. Men jeg er litt skeptisk til Android, og lurer på om noen med bedre kjennskap kan gi meg noen pekepinner?

 

Jeg er, som emnetittelen sier, ikke interessert i å bruke google-tjenester, hverken søkemotoren, karttjenesten eller noe annet. Det er ikke meningen å diskutere hvorfor jeg ikke liker google, spørsmålet er bare om en Android-enhet er noe godt valg hvis man vil holde seg unna google? Et par spørsmål:

 

1. Finnes det andre (gratis) GPS/kartprogrammer enn google earth? Evt. kan man kjøre google earth i offlinemodus med lagrede kart, slik at man ikke får skyhøye datakostnader (og kommuniserer med google sine servere)?

 

2. Vites det om / i hvor stor grad Android-enheter vil kommunisere med google sine servere når man er tilkoblet internett? Sendes bruksstatistikk, nettverksinformasjon osv. enten man vil eller ikke?

 

3. Er det ellers noen google-tjenester man nærmest må bruke for å få fullt utbytte av telefonen?

 

4. Trenger jeg i det heletatt å ha en konto hos google for å få fullt utbytte av telefonen?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...