Gå til innhold

Stasjonær til design / AutoCad og Adobe CS5 Design Premium


Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier trenger jeg hjelp med dette. Jeg har førebuing til tentamen, og jeg går på VG2 på IKT-Servicefag.

 

Vi har i spørsmål att vi skal kjøpe inn 4 nye stasjonære datamaskiner som skal bli brukt til design. Det vil se de skal bli brukt til å kjøre AutoCad og Adobe CS5 Design Premium.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, siden vi ikke har lært noe særlig mye om akkurat dette. Så jeg spørr dere, hva komponenter og hva skal jeg tenke på når en datamaskin skal bli brukt til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel sagt at det er 3 viktige komponenter når du skal kjøre det du nevner.

 

1, Prossesor - Jeg ville valgt intel (har både intel og amd, og er mer fornøyd med intel)

 

2, Minne - Jeg ville absolutt valgt å gå for 6GB (intel sokkel kjører for tiden på 3 og 3 chips) ergo 3 eller 6, og da ville jeg helt klart gått for 6.

 

3, Lagring - Ikke et must men jeg ville definitivt gått for en ssd disk da de har falt en god del i pris (kan få en meget god en 285/190 read/write med 128GB til under 2 store).

 

Burde vel også prøve å få med et hovedkort som støtter usb3.

 

Glemte det i starten, men er farger og fargegjengivelse viktig ville jeg definitivt også valgt å investere i en litt dyrere skjerm enn de vanlige benq o.l. skjermene til 1200.

 

-wamp

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Vel angående prosessor bør du gå for intel, men så er jo konflikten mellom stabiliteten til Xeon eller farten til core i7.

 

Når det gjelder minne burde du gå for minst 6, men vil anbefale 3x4, dette gir deg gode oppgraderingsmuligheter.

 

Når det gjelder grafikkort burde du går for et Quadro kort grunnet stabilitet og fart.

 

Har du ett budsjett som tillater det vil SSD disker gi deg mye fart, men til en kostnad.

 

Til backup/lager disk vil jeg anbefale å bruke minst 2 store HDD'er satt i Raid Clone gi deg en ekstra backup i tilfelle noe skulle gå gale.

Lenke til kommentar

Vel angående prosessor bør du gå for intel, men så er jo konflikten mellom stabiliteten til Xeon eller farten til core i7.

Er Xeon så mye mer stabilt en i7?

 

Til backup/lager disk vil jeg anbefale å bruke minst 2 store HDD'er satt i Raid Clone gi deg en ekstra backup i tilfelle noe skulle gå gale.

Enig, glemte litt backupdelen, men vil absolutt anbefale å ha en ssd som system/program disk .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...