Gå til innhold

Kvalitet og varighet på de forskjellige smarttelefonmerkene.


jevel

Anbefalte innlegg

SquareTrade som selger idiotforsikringer til mobiltelefoner har tatt en titt på databasene sine og laget pene grafer som vi kan titte på og diskutere;

 

http://www.squaretrade.com/pages/cell-phone-comparison-study-nov-10

 

Kommer vel ikke som et sjokk at iPhone 4 leder fallskadestatistikken? Må ellers si at jeg er imponert over Motorola som har tatt seg kraftig sammen etter mye kluss med tidligere modeller.

 

RIM på sin side sliter tydeligvis med litt ymse kvalitet på sine produkter.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom heller ikke som noe sjokk at iPhone 4 er den mest pålitelige telefonen hvis man ser bort fra skadestatistikken.

 

Grunnen er jo at du som bruker har nada frihet. Å se på de samme ikonene, trykke seg ut og inn av hver eneste ting man gjør setter jo ikke akkurat programvaren på noen utfordringer.

 

Men dersom man ikke synes iPhone er dødskjedelig, slik jeg synes, så er det jo et sikkert valg :)

 

Skal ikke starte en flamewar her nå, men fant et artig bilde

755639.jpeg

http://bildr.no/view/755639

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom heller ikke som noe sjokk at iPhone 4 er den mest pålitelige telefonen hvis man ser bort fra skadestatistikken.

 

Grunnen er jo at du som bruker har nada frihet. Å se på de samme ikonene, trykke seg ut og inn av hver eneste ting man gjør setter jo ikke akkurat programvaren på noen utfordringer.

 

Men dersom man ikke synes iPhone er dødskjedelig, slik jeg synes, så er det jo et sikkert valg :)

 

En ledende smarttelefon i Q4 2010 uten widgets eller noe mulighet for dynamisk innhold er ganske ironisk!

 

Imponert over at toppandroidmodeller ligger så nærme i stabilitet. Også noe overraskende at RIM hadde såpass relativt høye feilprosenter med tanke på satsningen som proffmerke.

Lenke til kommentar

Kom heller ikke som noe sjokk at iPhone 4 er den mest pålitelige telefonen hvis man ser bort fra skadestatistikken.

 

Tror ikke du skal sprette sjampisen enda. iPhone 4 er tross alt såpass ny på markedet i forhold til de andre produsentene at de har nok ikke et like stort grunnlag å lage statistikken på.

 

Til dere andre:

 

Ikke start en iOS vs. Android flamewar her nå. Statistikken sier nada om funksjonalitet og / eller stabilitet. Her dreier det seg om "garanti", altså stort sett maskinvaredefekt.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Kom heller ikke som noe sjokk at iPhone 4 er den mest pålitelige telefonen hvis man ser bort fra skadestatistikken.

 

Grunnen er jo at du som bruker har nada frihet. Å se på de samme ikonene, trykke seg ut og inn av hver eneste ting man gjør setter jo ikke akkurat programvaren på noen utfordringer.

 

Men dersom man ikke synes iPhone er dødskjedelig, slik jeg synes, så er det jo et sikkert valg :)

 

En ledende smarttelefon i Q4 2010 uten widgets eller noe mulighet for dynamisk innhold er ganske ironisk!

 

Imponert over at toppandroidmodeller ligger så nærme i stabilitet. Også noe overraskende at RIM hadde såpass relativt høye feilprosenter med tanke på satsningen som proffmerke.

 

Spesielt når man tar i betraktning at de faktisk har gitt ut så mange versjoner av denne telefonen, og dette OS'et, som de de har. Det er jo skremmende lite nytt fra den første iPhone til iPhone 4.

 

Ikke at man trenger å finne opp hjulet på nytt så lenge det eksisterende fungerer, men jeg ble iallefall dødslei av at alt var så repeterende (inn på en app, ut av en app, inn på en app, ut av en app) for å fange så lite informasjon. Og å legge til en helt ok fungerende multitasking, muligheten til bakgrunnsbilde (oh yeah) og legge ting i mapper. Min personlige mening er vel egentlig at de mappene bare gjorde vondt verre. Nå må man gå inn et sted for å gå inn et sted.

 

Android har flere muligheter, så enkelt er det. Samtidig liker jeg også Windows Phone 7 og deres måte å dele rask informasjon på. Det er utvilsomt grunnlag for reklamene deres hvor de fremmer at det er på "tide å ta tilbake livet". Jeg kunne ikke vært mer enig!

 

Samtidig er vel startskjermen/låseskjermen eller hva det nå kalles til iPhone noe av det absolutt kjedeligste og dårligste som eksisterer.

 

Men den igjen, jeg klandrer ingen for at de velger iPhone. Men jeg har vært der, og skal nok ikke tilbake. Stabiliteten var fremragende (så lenge man ikke Jailbreaker), men jeg liker å kunne utfolde meg og samtidig vite at det jeg holder i hånda og betaler for ikke fremstår som noe som er myntet på barn, kvinner og folk som ikke klarer noe mer komplisert. ;)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Hehe, da skal du ha uflaks! For min er som sagt så godt som "fallsikker" :p

 

Men dette er noe jeg har tenkt over lenge! Hva er det egentlig som kan gå istykker i en mobil, og hvordan? Er det at ting brekker osv da? Tenker kontra en pc så er det jo naturlig at hardisken går istykker ved støt, men i en mobil, der er det jo ingen bevegelige deler!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...