Gå til innhold

A7V8X med [b]barton[/b] CPU?


DabZor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja blir mye skriving her

 

Blir ikke prestasjonen til CPU'en svekket ved å kappe L12 bruen??

Får du lixm ikke mye mindre båndbredde osv, et av pointene ved å kjøpe denne prosessoren var jo å få utnyttet RAM'en min osv. men men.

 

Nei,for da kjører du opp fsb en,når du da kommer opp i feks 200 Fsb,begynner rammen og svive på 400 mHZ,da får du nå jammen utnytta den.

 

du vet at prossesorene har standar fsb,133,166,200,men når du styrer dette selv så vil rammen følge med.

 

2500 + er kongen blandt overklokkingsprossesorene,vil annbefale et nytt hk heller,det har jeg bestilt.

Lenke til kommentar

jeg kjører i skrivende stund på 166*14*1,724v=2324MHz,en overklokk på 491 MHz.Hadde jeg vert deg så ville jeg kjøpt meg et nytt hk,og klokket i vei,a7v8x er brukbart,men langt ifra godt nok.

 

Jeg er litt usikker på om du kan klokke det samme pga at du har en så tidlig versjon av kortet.

Lenke til kommentar

tror bare jeg kutter L12 og klokker slik som du har gjort jeg..så for jeg ev. kjøpe nytt hk senere.

 

Men som sagt før. blir ikke båndbredden mye mindre når du går fra 333 til 266 ??

Og hvor høyt tror du jeg klarer og klokke den?.. Vil vite hvordan og hvor mye (FSB og multiplier) :)

Lenke til kommentar

da bør du jo flashe først.Det klarer til og med jeg:)så det bør gå greit,siste versjon er nå 1012 trur jeg.

 

jeg kan ikke garantere noe på overklokkinga,det varierer MYE.men det er høyest mulig fsb som teller,når du får cpu,skriver de ned hele nr på den,så kan du selv sammenligne med hva de andre har fått.

 

Når det gjelder kutting av broen,så er det bilde her www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=307

 

og her står det veldig mye om det samme http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...4c74a1ae1ade02c

 

det med båndbredden er jeg litt usikker på,spør han formann eller noen som har svar?

Lenke til kommentar

Hvilken revision du har kan du antakelig se mellom to av PCI-slottene. Har ikke PC'en min her, så jeg kan ikke bekrefte selv. Har du lavere enn 1.04 burde du heller satse på en prosessor med 266FSB (eller klokke Barton ned, men det er jo kjedelig ;p).

Du kan jo alltids låse den opp og leke deg (øke multiplier), men vil ikke anbefale det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...