Gå til innhold

Billig Arcade, eller den noe dyrere slim 250 gb?


Gumpen

Arcade eller Slim?  

3 stemmer

  1. 1. Hvilken versjon skal jeg kjøpe?

    • Xbox 360 Arcade - 900kr
    • Xbox 360 Slim 250 gb - 1900kr (ish)


Anbefalte innlegg

Jeg har altså en ps3 fra før, men begynner å se meg lei av at microsoft skal hive på masse penger for å skaffe seg eksklusive utgivelser til Xbox 360, som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg. I det siste er det Splinter Cell conviction som frister.

 

En kompis vant en Xbox 360 Arcade, som han ikke engang har åpnet enda, siden han også eier en PS3. Han sa jeg kunne få den for 900 kr.

Men jeg leste meg litt opp på de kvalitetene de forskjellige 360 versjonene hadde å by på. Arcade hadde bare et 250mb flash minne. Noe som gjør at jeg ikke kan laste ned demoer og trailere etc. Det verste med det er at jeg ikke kan spille vanlige xbox spill, og i noen tilfeller ikke engang 360 spill (siden noen 360 spill krever HDD).

 

Dette var et serdeles stort minus synest jeg. Så hadde jeg vært ute etter min første konsoll, så ville jeg nok gått for slim versjonen med 250 gb HDD.

 

Men siden jeg har PS3 fra før, så er det jo bare titler som ikke kommer dit, som blir kjøpt til 360. Så jeg vet egentlig ikke hvor nødvendig det er med HDD. Eneste tilfellet må da bli en utgivelse som bare kommer til 360, men som samtidig krever HDD. Da sitter jeg der med 2 konsoller, men får alikevel ikke spilt det.

 

Så hva synest dere jeg burde gjøre? 900 kr for en splitter ny 360 arcade, eller skal jeg slenge på 1000kr ekstra for xbox 360 slim med 250 gb hdd?

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også valgt en Slim. Husk også at du kan bruke en vanlig minnepenn som lagringsenhet i 360en så det er ganske billig å hive på f.eks 16 gigabyte ekstra om det er noen spill der du MÅ installere noe på harddisken. Det eneste spillet gjennom tidene jeg følt det var et must med installering var Forza Motorsport 3. Det er ikke obligatorisk, men Dvd2 har noen ekstra biler og baner som kan være kjekt å ha tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Vel jeg har en hau med ipoder og diverse slengenes rundt her, pluss en ekstern HDD på 500gb. Så jeg tenker at jeg eventuelt går for xbox 360 slim 4gb versjonen. Men hvordan funker xbox live greiene? En av de mange grunnene til at jeg vil skaffe meg 360 er så jeg kan fortsette halo serien der jeg slapp (Halo 2) å da er halo online noe jeg absolutt må få prøvd. Må man kjøpe 12 mnd abonnement, eller kan man kjøpe 1 mnd abonnement osv? For jeg skal i militæret enten i januar eller i april, så jeg vil ikke betale for noe jeg ikke kommer til å bruke.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Jeg kom over dette tilbudet da. Synest det var ekstremt rimelig, siden du får med 2 håndkontrollere pluss halo reach, som er et av de spilla jeg skal kjøpe uansett. Eneste minuset er at det ikke følger med headsett.

 

Min lenke

det var et elendig tilbud men hvis sølvfargen passer inn istua di så er det vel greit.

 

(et slikt headset koster 50kr)

 

Vel om det tilbudet skal sammenlignes med tilbudet du linket til, så får jeg jo en ekstra håndkontroll (spesial designet mønster) pluss halo reach til bare 700 kr mer. Jeg vil ikke si at tilbudet var så dårlig.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...