Gå til innhold

Hjelp om psykologi


Anbefalte innlegg

Hei... Er en gutt som har veldig lyst til å bli psykolog... Går elektro nå, og jeg ar tydeligvis valgt feil vei. Planen er å ta påbygg 3 året, få gode karakterer og komme meg inn på universitetet ;)

 

Når det er sagt, så vet jeg ikke nøyaktig hva en driver med på universitetet for psykologi... Hva leser man om? Hva driver man med?

 

Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detaljer om pensum kjenner jeg ikke, men det er svært vanskelig å komme inn på profesjonsstudiet (som du må hvis du skal bli praktiserende, klinisk psykolog). Var på vors med tre utdannede psykologer nettopp. En av dem hadde kommet inn med én B, ellers hadde alle bare A-er. Det man driver med er altså stort sett å jobbe beinhardt.

Det er stort behov for å øke kapasiteten innen psykisk helsevern, så vi skal ikke se bort ifra at det blir en del flere studieplasser ganske snart. Inntil videre må du forholde deg til at det er voldsom rift om plassene.

Nå er det ingen krise om du ikke kommer inn på profesjon, du kan jo alltids bli forsker i stedet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Detaljer om pensum kjenner jeg ikke, men det er svært vanskelig å komme inn på profesjonsstudiet (som du må hvis du skal bli praktiserende, klinisk psykolog). Var på vors med tre utdannede psykologer nettopp. En av dem hadde kommet inn med én B, ellers hadde alle bare A-er. Det man driver med er altså stort sett å jobbe beinhardt.

Det er stort behov for å øke kapasiteten innen psykisk helsevern, så vi skal ikke se bort ifra at det blir en del flere studieplasser ganske snart. Inntil videre må du forholde deg til at det er voldsom rift om plassene.

Nå er det ingen krise om du ikke kommer inn på profesjon, du kan jo alltids bli forsker i stedet.

 

 

Forsker synes jeg ikke virker untressant... Håper ikke man må ha toppkarakterer i alt.. Håper et snitt på 4 og noe skal holde :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...