Gå til innhold

Ingen USB 3.0 på Mac


Anbefalte innlegg

zez du burde seriøst brukt sun/oracle unified storage 7000 platform med Infiniband til slikt. Sørg for å benytte RDMA så får du mye mer enn usle 10Gb :)

 

Vi bruker ulike systemer, ordet "NAS" brukte jeg fordi det er flere som kjenner til det. Du har gode poenger vedr lagring etc, hørt mye positivt om 7310, skalerbarhet er viktig -så infiniband er på plass, har du titta på "Tianhe-I"? det er snasne saker (Utvikklet i Kina). Vi benytter mange ulike systemer inkl Medea XTRM4 (lokalt), server/renderfarmer fra div supplyers og engenutvikkla stuff (litt for komplisert for mitt hode).

NAS'er er konge når man er "på tur", de trenger ikke eget kraftverk og kan bæres av 1 person :D

PS: Jeg jobber ikke mye med den tekniske biten men snapper opp ett og annet .. Problemet mitt oppi dette med nye standarder er at skillet mellom Pro og Consumer bare blir større og større og jeg savner et bedre "arv" fra Pro til Cons, da faller prisene og alle (nesten) er happy :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zez du burde seriøst brukt sun/oracle unified storage 7000 platform med Infiniband til slikt. Sørg for å benytte RDMA så får du mye mer enn usle 10Gb :)

 

Vi bruker ulike systemer, ordet "NAS" brukte jeg fordi det er flere som kjenner til det. Du har gode poenger vedr lagring etc, hørt mye positivt om 7310, skalerbarhet er viktig -så infiniband er på plass, har du titta på "Tianhe-I"? det er snasne saker (Utvikklet i Kina). Vi benytter mange ulike systemer inkl Medea XTRM4 (lokalt), server/renderfarmer fra div supplyers og engenutvikkla stuff (litt for komplisert for mitt hode).

NAS'er er konge når man er "på tur", de trenger ikke eget kraftverk og kan bæres av 1 person :D

PS: Jeg jobber ikke mye med den tekniske biten men snapper opp ett og annet .. Problemet mitt oppi dette med nye standarder er at skillet mellom Pro og Consumer bare blir større og større og jeg savner et bedre "arv" fra Pro til Cons, da faller prisene og alle (nesten) er happy :)

Problemet er vel at "pro" markedet er i fred med å forsvinne fordi en henter teknologi fra server markedet og der er det store endringer i retning cloud computing og da blir løsningene litt vel store for de fleste. Oracle unified storage 7420 og 7720 er ikke akkurat bærbar liksom. 7310 er grovt utdatert :)

 

Tianhe-I er en supercomputer. Hva er koblinga?

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
++

Tianhe-I er en supercomputer. Hva er koblinga?

 

Koblinga er at Tianhe-I bruker teknologi som håndterer det dobble av Infiniband.

Stemmer det. Har enda ikke funnet noe fornuftig rundt interconnect i Tianhe-IA enda jeg har lett litt til og fra siden den ble annonsert. Nå kommer forøvrig ny IB generasjon til neste år som langt mer enn dobler kapasiteten.

 

http://www.theregister.co.uk/2010/10/28/china_tianhe_1a_supercomputer/

"The switch at the heart of Arch has a bi-directional bandwidth of 160 Gb/sec, a latency for a node hop of 1.57 microseconds, and an aggregate bandwidth of more than 61 Tb/sec."

 

Det er faktisk ganske dårlig responstid. Til og med 10GbE kan slå den.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...