Gå til innhold

Opensuse på live usb?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få et os på en minnepenn (8gb), som jeg kan boote på en hvilkensomhelstmaskin og som jeg kan skrive til.

 

Jeg bruker Unetbootin og den blir ferdig med å skrive iso bildet til usb`n

 

Når jeg booter får jeg opp en meny som ber om å installere systemet, memtest osv. Når jeg trykker på installere blir jeg spurt om banen til repository, noe jeg ikke aner noe om..

 

Hvorfor er det ikke en knapp som jeg kan kjøre systemet direkte som på dvd`n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger kanskje ikke opensuse, men valgte den da den så ut til å være veldig enkel når det kommer til å sette opp maskinen, er ikke så god å til å programmere i terminalen, det blir mest copy\paste fra diverse tips.

 

Jeg kjører ubuntu 10.10 nå og den virker bra den, men kunne tenkt meg litt "mac alike"

 

hvilken distro kjører dere og hvordan er brukervennligheten?

Lenke til kommentar

Jeg trenger kanskje ikke opensuse, men valgte den da den så ut til å være veldig enkel når det kommer til å sette opp maskinen, er ikke så god å til å programmere i terminalen, det blir mest copy\paste fra diverse tips.

 

Jeg kjører ubuntu 10.10 nå og den virker bra den, men kunne tenkt meg litt "mac alike"

 

hvilken distro kjører dere og hvordan er brukervennligheten?

Ubuntu og Linux Mint er de desidert mest brukervennlige.

 

Hvis du vil ha Mac OSX utseende burde du ta en titt i denne tråden og evt. spørre noen hvis de har et utseende du liker.

 

Og du trenger ikke å "programmere" i terminalen copy/paste er alt det forventes at du kan, selv om dette ikke er nødvendig da det sikkert finnes programmer som kan gjøre det samme grafisk er det mye lettere å si "sudo apt-get upgrade" enn, trykk på start "System", velg "Oppdater", trykk "Søk nå" osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...