Gå til innhold

DIY DSLR Rig


Anbefalte innlegg

Takk for rapporten!

 

Ser veldig bra ut.  

 

Spørsmål;

 

1: Fungerer følgefokusen helt "mykt" uten "rykk og napp"? Og er utvekslingen "giret" sånn at man kan gjøre små fokus justeringer med "større" bevegelse på fokushjulet?

 

2: Hva slags stativ og video hode har du? Og er dette stødig nok når du får en såpass stor rigg på toppen?

 

3: Noen tips om hvordan man "krangler seg til" lavere pris hos produsenten?   :new_woot: Den prisen du betalte er ganske mye mer fristende enn originalprisen, selv om den også er ganske mye bedre priset enn alle andre slike rigger.

 

4: Ble pakken levert på døren, eller via postkassen? (ser at de ikke sender til postboks adresse, som er et lite problem for meg)

 

5: Hvilket land blir pakke sendt fra og hvor lang tid tok det fra bestilling til du hadde den i hånden? (fant ikke "Country of origin på websiden)

 

Generelt spørsmål til alle;

 

Denne produsenten selger også en "Dolly Glider", samme som mange andre produsenter basert på deler fra en tysk produsent, egentlig beregnet på andre industrielle applikasjoner.

 

(et firma i Drammen importerer og selger disse delene til industrien)

 

1: Er det noen som har kjøpt eller prøvet en slik Glider?

 

2: Har noen hørt om noen som har bygget en slik, DIY? Eller har sjekket hva delene koster kontra å kjøpe ferdig Glider?

 

 

 

 

Behovet for en EVF /monitor vil fort melde seg når man har en slik rigg/eventuelt en skulder rigg. 

 

1: Noen som har erfaring med disse relativt lavt prisete 7" monitorene;                                          Review av en av dem på denne siden; http://cheesycam.com...ery-shoe-mount/                                Han har forøvrig mange tips og gjennomgang av billige løsninger/DIY for DSLR utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Fungerer følgefokusen helt "mykt" uten "rykk og napp"? Og er utvekslingen "giret" sånn at man kan gjøre små fokus justeringer med "større" bevegelse på fokushjulet?

Kort fortalt ja. Jeg tror det avhenger litt av hva slags objektiv man har, etter som motstanden i objektivfokusen varierer. Forsøkte å koble den på zoomen, og da hakket det litt, men så langt ingen problem med fokus! Giringen på fokushjulet er 0.8, men det følger også med en speed-crank som gjør at du kan fokusere både raskere og mer presist. Rundt følgefokushjulet er det en sånn "whiteboard-ring", som gjør at du enkelt kan markere forskjellige fokuspunkt med en whiteboard-tusj, og enkelt fjerne merkene etterpå.

 

2: Hva slags stativ og video hode har du? Og er dette stødig nok når du får en såpass stor rigg på toppen?

Stativet er INGENTING å snakke om, det er faktisk av god gammel Lefdal-årgang til den nette sum av 300,- tror jeg. det fungerer, men man merker at riggen er tung. skal bestille meg nytt stativ og stativhode, mest sansynlig manfrotto.

 

3: Noen tips om hvordan man "krangler seg til" lavere pris hos produsenten?   :new_woot: Den prisen du betalte er ganske mye mer fristende enn originalprisen, selv om den også er ganske mye bedre priset enn alle andre slike rigger.

Har et importselskap som fikk kjøpe en vareprøve til en redusert pris, så det er jo mulig å høre om privatpersoner får kjøpe vareprøve også :)

4: Ble pakken levert på døren, eller via postkassen? (ser at de ikke sender til postboks adresse, som er et lite problem for meg)

Ble levert på døren, tror det er eneste måte.

 

5: Hvilket land blir pakke sendt fra og hvor lang tid tok det fra bestilling til du hadde den i hånden? (fant ikke "Country of origin på websiden)

De sender fra India.

Tok ikke så alt for lang tid, du kan spore pakken selv (40 dager til) på fedex og bring for å se eksakt hvor lang tid det fok for meg. (de hadde et par delays før de kom seg fra India) sporingsnummeret er: 465211081461

 

 

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...