Exxia Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Har et par kjappe og lette spørsmål. Er ganske greit i elendig fysisk form. Er langt ifra overvektig, men helsa er ikke akkurat på topp for å si det sånn. Er 15 år. Vil si jeg ligger ganske gjennomsnittlig når det gjelder kondisjon. Men når det kommer til styrke, så er jeg helt ufattelig dårlig. Her er det så ille som at det er snakk om en 2-3 push ups før man ligger som en klatt på bakken. Spørsmålet er enkelt og greit; Vil man klare å øke mengden man klarer med både pushups og situps ved å bare ta nok av det? Eller må det være slik at det ikke holder, og at man er nødt til å bruke armer og slikt til mye mer?
AllmenPåbygg Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis du ønsker å bli bedre i fysisk form anbefaler jeg deg: Denne Ett program som hjelper deg til å klare 100 pushups på 6 uker. Jeg prøver å følge programmet, du trenger ikke masse tid. Ca maks 30 min i uka. Jeg skal klare 100 innen 2013, (før militæret). ' det finnes ett program for situps også på linken. Du trenger ikke flere styrke øvelser, men du burde i tillegg være i bevegelse vær dag, og selvfølgelig spise sunt og drikke masse. for å få bedre fysisk form.
*F* Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Fungerer det? Jeg klarer nå tja, uten å ha testet vil jeg tippe rundt 15, kan jeg med det programmet klare 100 skikkelige push-ups på 6 uker? Høres veldig urealistisk ut i mine øyne
Dr. Brodsky Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) En jeg vet om gikk fra å klare rundt 20 til 300 på ett år, og 70 (mener jeg å huske) på én arm. Dette krevde nok litt over normal innsats. Bakgrunnen var at han ble mobbet for å være svak. Jeg har selv prøvd å trene meg opp til å ta mange armhevinger. Før jeg begynte klarte jeg 40. Jeg gikk relativt for opp til å klare 50, men så krevde det mer enn jeg gadd for å komme videre. Du vil helt klart bli bedre til å ta armhevinger om du øver på det, i starten vil det gå temmelig raskt også. Om du ikke har gjort dette mye før kan det være lurt å først øve inn teknikken, gjerne få noen til å se på mens du gjør det slik at det blir utført riktig. Veldig mange har problemer med å være strak i kroppen i begynnelsen. Når det er sagt så vil jeg anbefale deg å ha et mer variert treningsprogram enn kun armhavinger og situps. Selv har jeg en temmelig krevende jobb fysisk sett, og har gang på gang sett nye (sommerhjelper, lærlinger osv) som ser ut som om de kommer rett fra treningsstudio som i en arbeidssituasjon sliter med å utføre mye av arbeidet vi gjør. Dette er mye pga de trener for lite variert, og konsentrerer seg gjerne kun enkelte muskler/grupper. Endret 27. oktober 2010 av SKT
Exxia Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Skal sies at jeg ikke er så veldig interessert i å komme meg i skikkelig god form. Og så vidt jeg vet, så er det vel ikke fryktelig mange 15 åringer som har noe treningsprogram i det hele tatt? Det jeg ønsker er egentlig å komme opp fra 3-4 pushups til en helt gjennomsnittlig, normal mengde. Edit: Så lenge det vises resultater, av å holde på med det i 30-40 minutter om dagen, så er jeg fornøyd. Har ikke så veldig mye å si at resultatene kommer fort, men at de kommer. Endret 27. oktober 2010 av Reavenas
Dr. Brodsky Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 Å gå fra null trening til 30-40 minutter hver dag er mye. Om du kun vil opp til gjennomsnittet holder det i massevis å ta noen sett armhevinger før du legger deg. Du kan jo begynne med 4-5 sett med 3 armhevinger i hver, gjerne maxe på siste sett, så øker du antall etterhvert som du blir bedre.
osandlan Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Hvis du ikke klarer mer enn 3-4 armhevinger så bør du ta juksevarianten med knærne i gulvet frem til du klarer å gjøre 10x3 repetisjoner. Samtidig så er jeg helt enig med SKT at dette bør være en del av en helhet. Bare push-ups blir omtrent som en rallyfører som bare øver på å kjøre høyresvinger. Noen øvelser du kan gjøre uten å se innsiden av et treningssenter eller kjøpe vekter er: Nakke - stå rett, med hendene til siden - løft armene opp til ca 10 på 2, senk sakte. Jeg lover deg at hvis du ikke er godt trent så merker du 3x10-15 repetisjoner godt. Skuldre - stå som over, men løft hendene opp foran deg - ca like høyt som forrige øvelse, senk sakte her også. Korsrygg - legg deg på gulvet, løft ben og overkroppen såvidt over gulvet. Hold 5 sek og slipp ned igjen. Ikke la pausen bli for lang, og det er ikke vits å løfte høyt. Pausen mellom settene skal ikke være lang. Trener man uten vekter er det viktig å holde intensiteten oppe. Når det blir for lett, kan du kjøpe deg et lite sett med vekter eller fylle to bæreposer med passende vekt. Da kan du også bruke vektene eller posene til å gjøre noen biceps(overarms) curl. Sammen med pushups, situps og korsryggøvelsen har du et helt elementært treningsprogram som gir bedre styrke i de viktigste muskelgruppene i overkroppen. Istedenfor å bruke 30-40min hver dag, kan du bruke en time annenhver dag. Aktiv hvile er en viktig komponent i trening. For holde kondisjonen på et greit nivå, bruk 30min på rask gange/lett jogg/sykkeltur før øvelsene. Å gå er sterkt undervurdert og 9 av 10 tror de MÅ jogge for at det skal være noen vits.
Exxia Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Skrevet 28. oktober 2010 Vet ikke helt hvorvidt det er særlig interresant, men takk for hjelpen. Begynte egentlig med pushups en dag før jeg skrev posten. Er kommet opp til at jeg klarer 7 ganske så lett nå. Tenker også det blir å begynne med det som er nevnt i posten over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå