Gå til innhold

HK, CPU, RAM, kabinett, skjermkort


Anbefalte innlegg

Skal ha de delene nye og bruke HD osv fra min gamle maskin. Vurderer å bestille følgende fra komplett.no:

 

Hovedkort: Epox EP-8RDA+ med integrert lyd og LAN (er det lurt?)

CPU: AMD Athlon XP 2500+ (barton)

Vifte: Ikke bestemt (må være fra komplett)

RAM: 2 x 256 mb (usikker, anbefalinger fra komplett?)

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP "Fireblade E"

 

Veeeel, hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort: Meget bra!

CPU: Meget bra!

Vifte: Kommer an på om du skal overklokke. Hvis du skal kan du jo se på en av disse fra Microplex:

Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 11"

SLK800 Thermalright CPU-kjøler

Hvis ikke kan du jo bare kjøre boxed versjon av CPU.

RAM: Kommer også an på om du skal overklokke. Hvis du skal bør du vurdere TwinMOS CL2.5 PC3200 m/Winbond. Hvis ikke kan du kjøpe vanlig TwinMOS CL2.5 PC3200.

Skjermkort: Har du råd til, og ikke minst får tak i bør du heller vurdere et Radeon 9700 PRO eller non-pro.

Lenke til kommentar

tok en vulcano 11 fra microplex, skjermkortet dumpet jeg ned til GF4 4200se da jeg nok ikke vil spille så mye enda, kjøpe nytt mot jul! ram'en kjøpte jeg din anbefaling uten winbound (ble for dyrt egentlig)...

 

tror du jeg kan reise fsb mye på dette oppsettet da?

Lenke til kommentar
tok en vulcano 11 fra microplex, skjermkortet dumpet jeg ned til GF4 4200se da jeg nok ikke vil spille så mye enda, kjøpe nytt mot jul! ram'en kjøpte jeg din anbefaling uten winbound (ble for dyrt egentlig)...

 

tror du jeg kan reise fsb mye på dette oppsettet da?

 

Ja, du vil nok kunne komme over 200 hvertfall, kanskje ikke uten å sette CPU:RAM til 5:4, men som jeg foreslo tidligere, Winbond minnebrikkene er mye bedre hvis du skal klokke systemet ditt. Jeg vil også anbefale Abit NF7-S hovedkort, som er en glimrende overklokker, selv om HK du har valgt også er brukbart.

Lenke til kommentar
du vil nok kunne komme over 200 hvertfall, kanskje ikke uten å sette CPU:RAM til 5:4

 

De brikkene kjører 200 deafult, klarer sikkert klokke de til 225-235mhz

 

Stemmer det, hvis han er heldig!

 

Jeg har lest flere roundups av nye Intel hovedkort i kveld, så jeg lever i en verden av 200 FSB HK for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...