Gå til innhold

Kommentartråd: Evolution v1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for alle gratulasjonene ;)

Gratulerer med dagen ! :)

 

og må si jeg gleder meg ganske mye til og se framgangen på prosjektet :) er et interessant konsept! når det gjelder den sub kassa.

 

hvordan skal du feste kabinette oppå den? noe vibrasjons demping eller?

 

 

tenke jeg skulle feste kasse med to bolter, eller noe lignende dette: (har tenkt å feste dørene med denne ;)

 

501410-477.jpg

 

 

Ellers har jeg tenkt å vibrasjonisolere det litt, men vet ikke helt hvordan ennå, blir sikkert med noe gummi

Lenke til kommentar

okei, for jeg tenkte på at sånn som på lastebiler f.eks så er hytta ( førerhuset ) og motor delt av noen gummi puter som hytta hviler på. det funker jo også som vibrasjons demping :)

 

 

kanskje det hadde vært en mulighet og fått mekka sammen på kassa di?

 

 

hmm, det var ikke så dumt det! men blir det ikke fort litt ustødig? siden kabinettet blir ganske høyt

 

Bra at du har kommet med ny oppdatering! Måten du planlegger å feste dørene synes jeg virker fornuftig! ;)

 

Forresten, gratulerer med bursdagen igjen (på etterskudd). :fun:

 

Gjør ikke noe om du legger ut minioppdateringer! :) Bilder er også alltid gøy! :D

 

Takk :) frister veldig å få litt mer fart på prosjektet nå (er ganske motivert nå for tiden :D) men problemet er att det er veldig mye som skjer for tiden (UKM, tentamen (og snart eksamen), snøhuletur og kretsmesterskap i speiding (noe speidergreier :p) + att jeg må prøve å være litt sosial også :)

 

Men skal prøve å få presset inn litt tid til dette prosjektet og komme med noen miniupdater ;)

Lenke til kommentar

altså, trenger ikke være veldig høgt da :) blir liksom som og legge en slags gummi kloss i hvert hjørne også finne en måte og feste dette skikkelig på?

 

kan jo prøve og finne på noe lurt ? :)

 

hmm... når jeg tenker meg om var dette slettes ikke så dumt! tror jeg skal satse på noe slikt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som et fint og orignalt prosjekt.

 

Leste en som var litt bekymret over å ha en sub under ett kabinett.

Så lenge det er litt vibrasjonsdempning i mellom så er det ingen verdens problemer.

 

Kikket litt på subkassen. Husk at bass portene (hullet) ikke kun er der for moroskyld. Og at ingen subwoofere kun har ett hull. Det skal faktisk være ett rør der, som har en spesifikk lengde etter diverse beregninger osv. Ett rent hull gir faktsik dårlig lyd, fryktlig dårlig lyd. Hvis denne kassen har nogenlunde likt volum som den du tok i fra, så kan du montere inn den originale.

 

Men det kan faktisk være å anbefale å ikke ha noe hull der i det hele tatt (Utenom designmessig). Da dette vil gi en mer stram basslyd, fremfor en mer svulstig lyd med bassport. Husk også å legg i isolasjon.

Lenke til kommentar

Ser ut som et fint og orignalt prosjekt.

 

Leste en som var litt bekymret over å ha en sub under ett kabinett.

Så lenge det er litt vibrasjonsdempning i mellom så er det ingen verdens problemer.

 

Kikket litt på subkassen. Husk at bass portene (hullet) ikke kun er der for moroskyld. Og at ingen subwoofere kun har ett hull. Det skal faktisk være ett rør der, som har en spesifikk lengde etter diverse beregninger osv. Ett rent hull gir faktsik dårlig lyd, fryktlig dårlig lyd. Hvis denne kassen har nogenlunde likt volum som den du tok i fra, så kan du montere inn den originale.

 

Men det kan faktisk være å anbefale å ikke ha noe hull der i det hele tatt (Utenom designmessig). Da dette vil gi en mer stram basslyd, fremfor en mer svulstig lyd med bassport. Husk også å legg i isolasjon.

 

 

Basskassa har så godt som akkurat samme volum som den originale, så bruker det originale røret. Takk for masse tips new_woot.gif skal ta det til meg. Visste så godt som ingenting av det der, har ikke så mye erfaring med sub.

 

 

Lenke til kommentar

Lagde selv en subwoofer for noen år siden, jeg gjorde en tabbe med å lage et hull. Lyden ble grusom, så jeg måtte tette dette og det så ikke fint ut.

 

Eller flott at du endelig kommer med oppdateringen. Bare minner på at jo flere bilder, jo bedre! :D

 

Det skal faktisk være ett rør der, som har en spesifikk lengde etter diverse beregninger osv.

Lurer på hvordan man regner ut dette. :hmm: Skal lage ny subwoofer (er treig), planlagte å ha den lukket. Endret av Hårek
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hehe, går litt tregt i svingene her, men nå har jeg virkelig fått et Spark i ræva!

 

Fikk mail fra Trafo.no idag om at de ville støtte prosjektet mitt med 1500kr :D pengene kommer innen en måned så da blir d handling av lakk, lexan, LEDs og andre ting og tang som jeg trenger til PCn ;) Tusen takk for støtten.

 

har også handlet et LianLi hovedkortbrett som skal brukes

Lenke til kommentar

Godt å høre, gratulerer! :wee: Husk å ta mange bilder nå da! Bedre å ta mange flere enn mange for lite! ;)

 

Kommer MANGE bilder nå, med litt bedre kavlitet. Har gått til innkjøp av et speilreflekskamera (Canon EOS 550D :love:)

 

Kommer ikke til å starte på med en gang, men skal prøve å bli så godt som ferdig iløpet av sommerferien :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...