Gå til innhold

jeg test Linux YellowDog 3,0


Anbefalte innlegg

Tegnspråk har en annen settningsoppbygging enn talespråket.

Tenk om de som brukte tegnspråk måtte immitere hvert eneste ord i talespråket. Hadde tatt lang tid å fullføre en settning da ja.

Håper du skjønte hva jeg mente i denne posten :)

 

Men folk som er døve leser da vel bøker de og, og hva med tekstingen på tv. Hvorfor er det på normalt norsk om de som trenger den (les døve) ikke benytter lik gramatisk oppbygging selv... Nei dette er bare tull, og pent gjort er det ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
suse 8.2 kan ikke lastes ned.

Hvis du ikke har tenkt å betale for det da.

Suse kan gratis instaleres gjennom FTP noe som krever at du bør ha ADSL for å ikke få en VELDIG høy ISDN regning.

Marcel har skrevet en guide om instalasjonen til suse her

Jeg har selv suse 8.2 og anbefaler det på det sterkeste.

Winex/wine i suse 8.2 skal gå veldig fint det.

Det er godt at noen klarer å beholde hodet!

 

Jeg er enig i din anbefaling, selv om jeg aldri har prøvd SuSE. (Har nok hørt for mye på Marcel)

 

Thomas: Jeg vet at du er døv. Jeg syns at det er tøft at døve folk begynner med Linux. Så lenge dere spør fornuftig og forståelig og holder dere til sannheten godtar iallefal jeg diverse skrivefeil, men jeg vet ikke hva andre gjør.

Jeg blir forresten gal av folk som flamer folk. Hold det heller for dere selv, eller PM-en moddis med en gang. That's it.

Lenke til kommentar
Kan liksom bare ikke helt se hvordan det å være døv kan påvirke skrive/lese-egenskapene til folk.

Tegnspråk har en annen settningsoppbygging enn talespråket.

Tenk om de som brukte tegnspråk måtte immitere hvert eneste ord i talespråket. Hadde tatt lang tid å fullføre en settning da ja.

Håper du skjønte hva jeg mente i denne posten :)

 

Ja, jeg er bare litt i tvil om jeg skal trø forsiktig, eller hva... greit nok, det er ingen konkrete bevis for at han kødder... men magafølelsen sier meg at han kanskje gjør det. Det hele virker... for dumt. Bl.a. sikter jeg til det at han aldri avkrefter det folk her sier nå. Det er bare noe som ikke føles helt rett, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar

Thomas får så vidt startet en tråd før hele dritten går så langt off topic at man glemmer hva det handler om , alle skal slenge drit om gramatiske feil og alle andre skal si ikke gjør noe å at han ikke kan no for det...

 

Jeg for min del begynner å bli ganske lei :grumpy:

Jeg vet ikke om han gjør det med vilje , men det bør løses på andre måter enn det som har sjedd hittil

Lenke til kommentar

Det overrasker meg stadig at visse folk overhodet ikke kan la være å komme med irrelevante og umodne yttringer bare på bakgrunn av at noen poster med skrivefeil/dårlig språk.

 

Hva slags mennesker er dette som stadig finner det for godt å rakke ned på og stille spørsmål ved andres skriveferdigheter. :shrug:

 

Jeg er rett og slett flau over å være medlem i et forum hvor disse slitsomme posterne får holde frem gang på gang, med det som jeg synes nesten er på kanten av mobbing.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:

Hvis man ikke har noe relevant å komme i en post kan man fint la være å svare i det hele tatt. Det er overhodet ikke nødvendig å kommentere andre skriveferdigheter. :grumpy:

Lenke til kommentar

Okay, da har en GJENG av dere som har postet i denne tråden fått advarsel. Om dere ikke KUTTER UT DEN %#¤&%¤¤% FLAMINGA, åker dere ut! Lær dere retningslinjene en gang for alle, og gi F i å lese poster som provoserer dere - okai?

 

Thomas:-) sine tråder sklir ALLTID ut i pisspreik fordi noen ikke klarer å holde kjeft. Dette akter jeg IKKE å tillate lengre! Om nå karen er en bløff eller ikke, tillates flaming allikevel ikke.

 

Herregud, nå er det nok!

 

-moderator yummy i djevelhumør-

Lenke til kommentar

Har lest gjennom alt nå.. Thomas virker ikke -helt- troverdig for å være ærlig. Og folk "flamer" han på det grunnlaget. De "flamer" han ikke bare fordi han skriver dårlig, men fordi de er ganske sikre på at han gjør det med vilje, bare for å ha det gøy..

 

Etter all sannsynlighet, hvertfall sånn jeg ser det, så tuller han.. Det gir ikke noen mening at man ikke kan skrive fordi man er døv.. men uansett..

Jeg regner med moderator har sjekket litt av hvert og pratet med mange, men det var noen som har sagt noe om at "Thomas :-)" og toas er samme bruker, så jeg lurer, har du sjekket IPer?

 

Om du har, og ikke ser noen likheter, så ok.

Men om du ikke har sjekket ennå, så håper jeg du gjør det.

(Og forteller oss hvordan ting ligger ann, det er tross alt endel av oss som lurer på dette her)

Lenke til kommentar
Har lest gjennom alt nå.. Thomas virker ikke -helt- troverdig for å være ærlig. Og folk "flamer" han på det grunnlaget. De "flamer" han ikke bare fordi han skriver dårlig, men fordi de er ganske sikre på at han gjør det med vilje, bare for å ha det gøy..

 

Etter all sannsynlighet, hvertfall sånn jeg ser det, så tuller han.. Det gir ikke noen mening at man ikke kan skrive fordi man er døv.. men uansett..

Jeg regner med moderator har sjekket litt av hvert og pratet med mange, men det var noen som har sagt noe om at "Thomas :-)" og toas er samme bruker, så jeg lurer, har du sjekket IPer?

 

Om du har, og ikke ser noen likheter, så ok.

Men om du ikke har sjekket ennå, så håper jeg du gjør det.

(Og forteller oss hvordan ting ligger ann, det er tross alt endel av oss som lurer på dette her)

 

jeg og Toas er vennen min du inn msn jeg og Toas se samme eller

Lenke til kommentar

Prøvde å finne ut litt om døve og skriftspråk ved hjelp av et kjapt søk.

 

http://skolenettet.ls.no/html/veil/no_dove/no14.html

 

Vi "vanlige" får skriftspråket så og si delvis gratis gjennom hørselen. Dessuten kan vi lese opp og høre hva som er bra eller dårlig. Det blir som å kjøre bil uten fartsmåler, motorlyd eller vibrasjoner. (Ja, vet, dårlig sammenligning, beste jeg kom på i farten).

 

Hei og hå, har på følelsen av at noen her inne burde ta turen ut i solen og slappe av litt :)

Lenke til kommentar
Okay, da har en GJENG av dere som har postet i denne tråden fått advarsel. Om dere ikke KUTTER UT DEN %#¤&%¤?¤% FLAMINGA, åker dere ut! Lær dere retningslinjene en gang for alle, og gi F i å lese poster som provoserer dere - okai?

 

Thomas:-) sine tråder sklir ALLTID ut i pisspreik fordi noen ikke klarer å holde kjeft. Dette akter jeg IKKE å tillate lengre! Om nå karen er en bløff eller ikke, tillates flaming allikevel ikke.

 

Herregud, nå er det nok!

 

-moderator yummy i djevelhumør-

 

Go Go yummy! ;):woot:

hehe, synes det er dårlig gjort all den mobbinga, men synes også Thomas :-) ska _prøve_ og rette litt mer på rettskrivinga...greit med noen feil, min ikke alt.

 

Rusher

Lenke til kommentar

Thomas :-) og Toas har ingen IP-adresser til felles. Vi har også fått et mobilnummer vi kan ringe for å kontrollere - noe vi antagelig blir nødt å gjøre fordi enkelte ikke kan la være å flame. Det er etter min mening et ***** drastisk steg å ta!

 

Og jeg minner på om hva som står i retningslinjene:

 

Punkt 1: Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone.

 

Punkt 3: Hold dere til temaet i tråden.

 

Punkt 4: Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Punkt 10: Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom å studert tråden her i blandt, og jeg må bare si at jeg blir MEKTIG FORBANNA på all persondiskusjonen her. AT DET GÅR AN!! Dette ser ut som en skikkelig smålige "hønekakklefester" slik som de har på www.kvinneguiden.no iblandt!! :grumpy:

Noen må ha for mye kvinnelige kjønnshormoner her!! :evil:

 

Takk for seg!! (nå får jeg vel advarsel jeg også)

Lenke til kommentar
Thomas :-) og Toas har ingen IP-adresser til felles. Vi har også fått et mobilnummer vi kan ringe for å kontrollere - noe vi antagelig blir nødt å gjøre fordi enkelte ikke kan la være å flame. Det er etter min mening et ***** drastisk steg å ta!

 

Og jeg minner på om hva som står i retningslinjene:

 

Punkt 1: Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone.

 

Punkt 3: Hold dere til temaet i tråden.

 

Punkt 4: Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Punkt 10: Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

 

Jeg håper ikke de retningslinjene ble limt inn med hensyn til meg, for jeg synes jeg har oppført meg.

Men uansett, "flaming" er ikke bra, det skal være sagt, men dere må forstå at det koker over for folk, når de ser noen de er sikre på bare prøver å lage kvalme og ødelegge for forumet.

 

Selv om Thomas:-) ikke tuller (isåtilfelle, unnskyld til deg Thomas:-), for alt det stygge som har blitt sagt av folk), så må man kunne gjøre seg forstått for å kunne fungere som en normal bruker på et forum. Ikke misforstå, jeg foreslår ikke noen utestengning eller lignende, men omtrent halvparten av Thomas:-) sine poster forstår jeg ikke bæret av, og samme hvor godt han mener det, om ingen greier å forstå han mer enn halvparten av gangene, så burde han enten skjerpe seg, eller gi opp postingen.

 

Ikke misforstå og bli sure på meg nå, jeg prøver bare å rydde litt opp i sakene her.

 

Og bare så det er sagt, en moderator skal også oppføre seg, og være objektiv. Selv om det er Thomas:-) som blir angrepet av folk her, trenger ikke det bety at han er uskyldig.

Lenke til kommentar

naken: En moderator skal oppføre seg. Men noen ganger må det tas harde ord i bruk for å få fram poenget, dessverre. Jeg ønsker ikke å opptre på en slik måte, men ser det som nødvendig fra tid til annen.

 

Når det gjelder Thomas, kan jeg opplyse om at jeg i morgen vil ta kontakt med en person nær knyttet til ham for å få en oppklaring i saken. Men ut fra det telefonnummeret jeg har sett, navnet det er registrert på og en mailadresse - da ser det ut til at Thomas ikke lyver. Jeg gjentar her min oppfordring til ham om å skjerpe seg litt når han skriver innlegg, og advarer også alvorlig mot flaming og mobbing av brukere.

 

Vår primære brukergruppe er i alderen 12 - 25 år. Derfor er det viktig at vi går foran med sunne holdninger. Hardware-nettverket påvirker hverdagen til veldig mange personer, derfor er det et stort ansvar som hviler på oss - de holdninger vi er med på å skape skal vi kunne stå inne for. Noen ganger skjer det selvfølgelig en glipp eller tre - det er menneskelig - men generelt sett skal vi være et godt forbilde for våre lesere. Enten det nå dreier seg om ærlighet, pålitelighet, medmenneskelige relasjoner, osv.

 

 

PS: folk som har vært en lang stund på forumet (>1 år), vet at "moderator yummy" kan være veldig skarp i kantene i perioder. Men tro meg: det funker! :)

 

 

Da ber jeg om at denne debatten legges død inntil jeg kommer tilbake med resultatet av telefonoppringningen. Jeg synes det er helt utrolig at det skal være nødvendig å gjøre slikt, men føler at det nå er det eneste rette å gjøre. Ingen skal bli mobbet, hetset eller på annen måte bli rakket ned på på dette forumet - ikke så lenge jeg får være med og bestemme. Og jeg sitter i forumstyret. ;)

 

Ha en fin natt, folkens!

 

Mvh. "moderator yummy" (denne gangen i det mildere hjørnet...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...