Gå til innhold

Få tilgang til NAS gjennom modem - ruter


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har idag bredbånd fra Nextgentel.

Modemet er Inteno X5671 som er satt til bridge, og dhcp er disablet.

Har en Netgear WNDR37000 ruter tilkoblet modemet.

På denne ruteren legger jeg inn en dynamisk dns.

 

Men når jeg da går inn på denne dynamiske dns'en, får jeg kun opp modemet fra Nextgentel.

Jeg ønsker å få kontakt med en tilkoblet NAS (ReadyNAS Duo), men dette er da ikke mulig.

 

Noen som har et tips på hvordan jeg får den dynamiske dns'en til å komme "forbi" modemet? :)

 

Edit: Kan vel tyde på at modemet ikke er i bridgemode selvom instillingene sier det..

Endret av Stian-89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt samme problemet som deg, siden du har løst problemet "kupper" jeg tråden litt i stede for å lage en ny en :)

 

Jeg har kjøpt en ReadyNAS Duo, og får satt opp denne gjennom RAIDar, men får ikke browset den.

Så sjekket jeg ip-adressene. Har nylig skiftet internettleverandør til CanalDigital og her ser det ut til at problemet ligger. Jeg får ip-adresser tilordnet av modemet som ikke ligner noe fornuftig.

 

Én pc får 95.xxx.xx.xx, NAS'et 96.xx.xx.xx og en annen pc 162.xx.xx.xx. Ikke rart jeg ikke får tilgang da. Prøver å få routeren til å være DHCP-server, men dette overstyres tydeligvis.

 

Hos Canal Digital fikk jeg svar at "ønsker du statisk ip leverer ikke vi dette", men er det så enkelt?

Lenke til kommentar

Én pc får 95.xxx.xx.xx, NAS'et 96.xx.xx.xx og en annen pc 162.xx.xx.xx. Ikke rart jeg ikke får tilgang da. Prøver å få routeren til å være DHCP-server, men dette overstyres tydeligvis.

Hos Canal Digital fikk jeg svar at "ønsker du statisk ip leverer ikke vi dette", men er det så enkelt?

Du kan lage deg statisk adresse ved å bruke dyndns.

Hva slags router har du? Modemet har tydeligvis en switch som deler ut nettadresser.

Det beste er å koble kabel fra modem i internettport på en router og så koble alt til LAN på routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...