Gå til innhold

Telenor nettbutikk vil ikke levere telefonen min


Anbefalte innlegg

En tilsynelatende spekulativ tittel, men det er i bunn og grunn det det koker ned til. Jeg må innrømme at jeg ble sittende med en liten bakoversveis etter siste samtale.

 

Dette har skjedd:

 

Jeg bestilte en Xperia X8 fra Djuice sin nettbutikk lørdag for to uker siden. Fikk bestillingsbekreftelse, nytt nummer og alt virket greit.

 

Fikk ingen leveringsbekreftelse innen de 2-4 virkedagene de annonserer vanlig leveringstid på. For å gjøre en lang historie kort så ringer jeg først fredagen etter, så påfølgende tirsdag deretter fredag som var nå. Hver gang ble jeg lovet at "åja, vi skal få det sendt" (nærmere redegjørelse i denne tråden). Bortsett fra samtalen fredag, der kundebehandleren i det minste var ærlig nok til å si rett ut at "nei, vi kan ikke finne ordren din i systemet, så da er det ikke noe vi kan gjøre." Jeg måtte rett og slett pent bestille telefonen på nytt dersom jeg ville ha en.

 

Men det er jo ikke jeg interessert i.

 

For det første er dette enda mer bry for meg og for det andre så har de satt opp prisen på det aktuelle abonnementet (phone 75 fra 1 til 99 kroner) i mellomtiden. Jeg vil selvsagt ha telefonen til den prisen som er avtalt. Og hvorfor har ikke de tatt kontakt med meg da det ble klart for dem at dette ville bli en uoverstigelig hindring? Jeg har gjort avkall på et par flotte mobiltilbud fra andre steder fordi jeg ventet på denne telefonen.

 

Hadde enda selgeren kunnet foreslå at jeg gjorde bestillingen på nytt, så skulle han sørge for at jeg iallefall fikk tlf til tidligere avtalt pris, men han gjorde ikke engang det.

 

Dette er såklart ikke store summen, men den mildt sagt lusne behandlingen jeg har vært til del gjør at jeg overhodet ikke er noe velvillig innstilt. Jeg har lyst til å sende en mail til sjefen, henvise til forbrukerkjøpslovens § 19, 21 og 25 om selgers opplysningsplikt ved forsinkelse samt forbrukerens rett til å kreve levering. De har varen på lager, det er strengt tatt bare å sende den, så får det heller bli deres problem hvordan de løser det internt, istedenfor mitt.

 

Er dette et urimelig krav? Er det noen tvil om at jeg har retten på min side? Vil det ikke være verd det, til tross for at jeg faktisk sitter inne med et visst kamphumør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på spørsmålet ditt: Er dette et urimelig krav? Er det noen tvil om at jeg har retten på min side? Vil det ikke være verd det, til tross for at jeg faktisk sitter inne med et visst kamphumør?

 

:

Det er ikke et urimelig krav, men det hender ofte at dette forekommer.

Du ha retten på din side, men kan du bevise det?

 

Om du tror det kamphumøret kan vare 2 måneder eller mer så ja helt klart kjør på.

 

Da er det bare å klage i vei til dem for å få dokumentasjonen du trenger for at de nekter å levere deg det aktuelle tilbudet for å så videresende dette til forbrukerrådet som igjen vil kontakte telenor for å få dokumentasjon fra deres side av saken. Så vil forbrukerrådet konkludere med en anbefaling som ikke må følges, men kan klages in til forliksrådet om selger ikke følger denne om dette er ønskelig for kjøper.

 

Så lurer jeg på om du har noe beviser mot dem, og om du spurte kundebehandleren om den personen kunne ordne det for deg med samme vilkår som tidligere?

 

 

EDIT:

Etter å ha lest litt nøyere igjennom så er det en klar anbefaling å bare kjøre på!

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar

Jeg har ikke en jussutdannelse, så jeg tar da forbehold om det jeg sier er feil, men etter det jeg vet om juss ser det ut som om du har en rimelig vanntett sak. Du har dokumentasjon på at en juridisk bindende avtale ble inngått mellom begge partene, med avtalte betingelser, og du har rett på at Telenor skal holde sin del (med mindre det er omstendigheter som gjør avtalen ugyldig). Forbrukerrådet/forbrukerombudet (blander alltid disse sammen :p) er som alltid god på dette, anbefaler å ta kontakt med dem.

Endret av Cellon
Lenke til kommentar

Det er ikke moobi som driver nettbutikken til telenor, de driver netcoms. Derimot er det Kjedehuset som driver denne butikken, og;

"Har du handlet på en av nettbutikkene som Kjedehuset drifter, telenor.no, djuice.no, zalto.no, telekiosken.no, og trenger hjelp?

 

Kundeservice

Vennligst ta kontakt med vår kundeservice:

 

Tlf: 815 44 099

E–post: [email protected]"

 

anbefaler at du tar kontakt ditmot, sender kopi av ordrebekreftelse og ordrenummer til mailen osv.

 

Deretter ber du å få eskalert det til managere om kundeveilederen selv ikke har mulighet til å følge opp ordren.

 

Problemet er dog at Kjedehuset har ikke kontroll på hva slags priser telenor setter... Men per forbrukerkjøpsloven så har du jo ganske klar sak; du har en avtale iform av ordrebekreftelse, og dermed er kjedehuset + telenor pliktig i å sørge for oppfyllelse av denne ordre.

Endret av noxon
Lenke til kommentar

Vel, av erfaring så kan du bare bytte ut Moobi med Kjedehuset i innlegget ditt Alastor.

En kollega bestilte Iphone4 1.august, Kjedehuset hadde NULL kontroll på bestillingene! Folk som avbestilte endte opp med flere telefoner mens andre som hadde bestilt ventet i det uendelige. Man kan lese om flere av erfaringene på ipod1.no sitt forum, tråden er på 72 sider, det sier vel litt...

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=409&t=244822&st=0&sk=t&sd=a&hilit=kjedehuset

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...