Gå til innhold

Ny telefon - Nytt abonnement


Anbefalte innlegg

Har tenkt å benytte meg av Djuce's tilbud: Sony Ericsson X8 Totalpris 1 år = 901,- med Djuce phone. Og Djuce phone er vist slik at jeg kan bestemme selv hva månedsprisen skal være, så kan jeg bestemme at månedsprisen skal var 901,- så er den operatørlås? Det kan hendee jeg driter med fullstendig ut siden jeg ikke har så mye peiling på sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superdeal er lurt, selv er jeg på onecall sitt abonnement. Hva du gjør videre er ikke lett å råde deg til, men det å kjøpe telefon sammen med abonnement kan friste mye, men pass på, det er ikke alltid billigere i lengden. Kan og bli spennende og se hva onecall finner fram av nye muligheter nå i desember. De hyper det i hvertfall opp som en stor nyhet.

Lenke til kommentar

Superdeal er lurt, selv er jeg på onecall sitt abonnement. Hva du gjør videre er ikke lett å råde deg til, men det å kjøpe telefon sammen med abonnement kan friste mye, men pass på, det er ikke alltid billigere i lengden. Kan og bli spennende og se hva onecall finner fram av nye muligheter nå i desember. De hyper det i hvertfall opp som en stor nyhet.

 

Man skal selvfølgelig ikke bare hoppe på et abonnementstilbud bare fordi det koster én krone og gir deg en telefon der og da.

 

Det har seg dog slik at det for tiden er opptil flere svært gode tilbud på telefoner bundlet med abonnement som til de grader ligger lavere enn prisen du får i fanget for en ubundlet telefon. Djuices tilbud i åpningsposten er et utmerket eksempel på det: kr 1,- på stedet samt kr 75,-/mnd, altså kr 901,- totalt, hvilket er nesten halv pris sammenlignet med laveste pris uten abonnement.

 

Når man i tillegg kan registrere abonnementet på et nytt nummer (som så kan hvile i f.eks. 12 mnd) uten å betale noe ekstra, da er det bare å kjøpe telefonen, ringe Telenor og få den låst opp hvis nødvendig, la de månedlige 75 djuice-kronene gå på autogiro og fortsette å bruke det vanlige, superbillige abonnementet ditt.

 

Det er akkurat dette jeg akter å gjøre, iallefall! Og jeg er happy som bare juling for den muligheten.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe telefonen med abonnement, og legge sim-kortet bort mens du bare betaler avgiften på abonnementet. Telenor låser gratis opp telefoner når du har bundet deg i et år.

Får jeg ikke nytt nummer da?

 

Les svaret til Gompedyre.

Du bestiller nytt nummer hos Djuice, men bruker det simkortet og det nummeret du har nå videre.

Lenke til kommentar

Jeg er utålmodig!

 

X8 ble bestilt fra djuice lørdags kveld, men den er fortsatt ikke sendt fra telenor.

 

Trege bastarder! Hva skal jeg med det dumme simkortet (som jeg forøvrig fikk i går) uten telefon? Arrgh. Det er da pokker tute meg bare å røske den ut fra hylla si, notere noe imeinummer og tuppe den avgårde.

 

Noen djuicere som har fått den, tilfeldigvis?

Lenke til kommentar

Jeg er utålmodig!

 

X8 ble bestilt fra djuice lørdags kveld, men den er fortsatt ikke sendt fra telenor.

 

Trege bastarder! Hva skal jeg med det dumme simkortet (som jeg forøvrig fikk i går) uten telefon? Arrgh. Det er da pokker tute meg bare å røske den ut fra hylla si, notere noe imeinummer og tuppe den avgårde.

 

Noen djuicere som har fått den, tilfeldigvis?

Får den i dag\ i morgen, bestillte på søndag, sendt på mandag.

Lenke til kommentar

Jeg er utålmodig!

 

X8 ble bestilt fra djuice lørdags kveld, men den er fortsatt ikke sendt fra telenor.

 

Trege bastarder! Hva skal jeg med det dumme simkortet (som jeg forøvrig fikk i går) uten telefon? Arrgh. Det er da pokker tute meg bare å røske den ut fra hylla si, notere noe imeinummer og tuppe den avgårde.

 

Noen djuicere som har fått den, tilfeldigvis?

Får den i dag\ i morgen, bestillte på søndag, sendt på mandag.

 

Ah. Fortsatt ikke engang en snurt her. Da blir det fluksens sutremail til djuice, altså.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe telefonen med abonnement, og legge sim-kortet bort mens du bare betaler avgiften på abonnementet. Telenor låser gratis opp telefoner når du har bundet deg i et år.

 

Telenor låser opp telefonen, men skal sim-kortet legges vekk, kan telefonen bare brukes med nytt abonnement og nytt tlf.nr. hos en annen operatør, og det koster et par hundre kroner. I bindingstiden kan Telenor-nummeret ikke porteres.

Lenke til kommentar

Vurderer selv å gå for X8, men hvordan er det med OS? leste at det var en gammel Android på den, er det mulig og oppgradere til 2.1? og til 2.2 som kommer snart?

 

Den leveres med android 1.6, ja. Men SE har åpenbart intensjoner om å sveive ut 2.1 på xperiatelefonene sine i løpet av oktober/november, dog kan det virke som om x8 kommer etter både x10 og x10 mini.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe telefonen med abonnement, og legge sim-kortet bort mens du bare betaler avgiften på abonnementet. Telenor låser gratis opp telefoner når du har bundet deg i et år.

 

Telenor låser opp telefonen, men skal sim-kortet legges vekk, kan telefonen bare brukes med nytt abonnement og nytt tlf.nr. hos en annen operatør, og det koster et par hundre kroner. I bindingstiden kan Telenor-nummeret ikke porteres.

 

Ja, men derfor kan TS kjøpe telefonen med nytt nummer, og bruke det gamle simkortet i den nye telefonen.

Lenke til kommentar

Siden du spør, Vegard: Makan til klovnevirksomhet har jeg faktisk ikke vært borti før.

 

Jeg sendte purremail til djuice torsdag i forrige uke, tilbakemeldingen var pakket inn i noen latterlig overstrømmende standardsetninger om at "Vi er her for deg!!" at de ikke kunne hjelpe meg, jeg måtte ringe nettbutikken.

 

Dagen etter ringte jeg nettbutikken. Jeg presenterte mitt ærend, og kundeveileder responderte med "brtøyeblkksofkxxxhrzzzzt" og satte meg på hold, en hold som varte i rundt regnet fem minutter. Så kom hun tilbake med den strålende beskjed at telefonen skulle bli sendt enten i dag eller mandag. Jeg spurte forsiktig hvordan det kunne ha seg at det tar så lang tid, men se, det visste hun ikke, det bare var sånn. Denne dama kunne ikke bry seg mindre.

 

Fast forward til i dag, og fortsatt intet livstegn fra Djuice, annet enn et brev med en prisoversikt som bl.a. avslører at det koster 25 kroner å ringe kundeservice. Jeg ringer nettbutikken (som forhåpentligvis ikke koster 25 kroner) på nytt. Samme prosedyre, ventlttsåskljegstrxvzzz*hold*, og etter bare fire minutter kommer hun tilbake med beskjeden om at ordren min hadde "blitt borte" og de "måtte ta den manuelt". WTF.

-Hvor lang tid vil det ta? spurte jeg.

-Ingen anelse, men den er under behandling nå og det burde ikke ta så lang tid.

 

"Under behandling" meg et visst sted. Alt de har å gjøre er å røske frem en tlf, pare imeinummer med et par kundeedata og få den sendt avgårde. Vi snakker ikke atomfysikk her. Jeg regnet faktisk med at 2-4 virkedager bare var en sikkerhetsmargin og at de ville fått det unna allerede mandag for en uke siden, slik ordentlige websjapper gjør. Og hørte jeg et "beklager" eller "dessverre"? Ikke? Hoho, her i gården er iallefall ikke slagordet "kunden i sentrum".

 

Nei, jeg har faktisk aldri hatt noe med telenor å gjøre før, så ja, jeg er negativt overrasket.

 

Ved neste telefonsamtale skal jeg be om navnet på alle involverte samt mailadressen til en overordnet. Dette blir jaggu spennende.

Lenke til kommentar

Siden du spør, Vegard: Makan til klovnevirksomhet har jeg faktisk ikke vært borti før.

 

Jeg sendte purremail til djuice torsdag i forrige uke, tilbakemeldingen var pakket inn i noen latterlig overstrømmende standardsetninger om at "Vi er her for deg!!" at de ikke kunne hjelpe meg, jeg måtte ringe nettbutikken.

 

Dagen etter ringte jeg nettbutikken. Jeg presenterte mitt ærend, og kundeveileder responderte med "brtøyeblkksofkxxxhrzzzzt" og satte meg på hold, en hold som varte i rundt regnet fem minutter. Så kom hun tilbake med den strålende beskjed at telefonen skulle bli sendt enten i dag eller mandag. Jeg spurte forsiktig hvordan det kunne ha seg at det tar så lang tid, men se, det visste hun ikke, det bare var sånn. Denne dama kunne ikke bry seg mindre.

 

Fast forward til i dag, og fortsatt intet livstegn fra Djuice, annet enn et brev med en prisoversikt som bl.a. avslører at det koster 25 kroner å ringe kundeservice. Jeg ringer nettbutikken (som forhåpentligvis ikke koster 25 kroner) på nytt. Samme prosedyre, ventlttsåskljegstrxvzzz*hold*, og etter bare fire minutter kommer hun tilbake med beskjeden om at ordren min hadde "blitt borte" og de "måtte ta den manuelt". WTF.

-Hvor lang tid vil det ta? spurte jeg.

-Ingen anelse, men den er under behandling nå og det burde ikke ta så lang tid.

 

"Under behandling" meg et visst sted. Alt de har å gjøre er å røske frem en tlf, pare imeinummer med et par kundeedata og få den sendt avgårde. Vi snakker ikke atomfysikk her. Jeg regnet faktisk med at 2-4 virkedager bare var en sikkerhetsmargin og at de ville fått det unna allerede mandag for en uke siden, slik ordentlige websjapper gjør. Og hørte jeg et "beklager" eller "dessverre"? Ikke? Hoho, her i gården er iallefall ikke slagordet "kunden i sentrum".

 

Nei, jeg har faktisk aldri hatt noe med telenor å gjøre før, så ja, jeg er negativt overrasket.

 

Ved neste telefonsamtale skal jeg be om navnet på alle involverte samt mailadressen til en overordnet. Dette blir jaggu spennende.

 

Hahahahah, er det mulig ; P

Lenke til kommentar

Bestilte det samme som deg på fredagen, og får pakken i dag. Hatt positive ting å gjøre med Telenor.

 

Ringte inn på fredag for å bryte mitt superkontrollabonnement, han var villig til å gjøre det og jeg spurte ang. Djuice og om han hadde noe med det å gjøre. Han forklarte meg alt det og jeg sa jeg ville ha det tilbudet jeg så på nett. Han bestilte det opp for meg, var veldig hyggelig og som sagt får pakken i dag. Noen er mer heldige enn andre når det kommer til kundeservice antar jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...