Gå til innhold

Anbefalinger innen bærbar pc?


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer og kjøpe meg en bærbar pc, men jeg har ikke peiling på hvilket merke jeg bør styre unna forutenom HP. :p

Denne bærbare pcn skal primært brukes til arbeid, surfing på nett og photo\video editering. Tenkte noe i prisklassen 1-10.000kr.

Noen som har en og anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Vurderer og kjøpe meg en bærbar pc, men jeg har ikke peiling på hvilket merke jeg bør styre unna forutenom HP. :p

Denne bærbare pcn skal primært brukes til arbeid, surfing på nett og photo\video editering. Tenkte noe i prisklassen 1-10.000kr.

Noen som har en og anbefale?

 

Anbefaler Macbook. Jeg vil selv se de er de sikreste datamaskinene. Apple bygger opp systemet for at det skal være brukervennlig både for bestemor og for proffe musikkere samt fotografer. Alle nye mac-er kommer med iMovie og iPhoto som er brae program for redigering av bilder og filmer.

 

Gå på www.apple.no/store og se litt på MacBook eller MacBook Pro. Bruker selv en MacBook Pro til musikkrecording og filmredigering. Meget fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar

Merk at Apple bruker ganske utdatert maskinvare i MacBook, C2D 2.4GHz/4GB RAM/GeForce 320M/250GB snurredisk i den rimeligste 13,3"-varianten med aluminiumkabinett. De har god batterilevetid i OSX (men ikke like bra i Windows) og gode skjermer, dog. Tastaturet er også bra, selv om endekanten mot brukeren er ubehagelig avhengig av hvordan man er vant til å hvile hendene/håndleddene mens man skriver.

 

Du kan gjerne kjøpe en bedre utstyrt bærbar og slenge på et 9/12-cellers batteri. Asus har mye bra, og Acers TimeLineX har mye snadder.

Lenke til kommentar

Takk for infoen. Hørt mye bra om Macbook, men jeg personlig liker ikke Mac. Acer og Asus sine web sider er så katastrofalt dårlige at jeg får avsmak før jeg har sett igjennom produktene deres.

Ut ifra det jeg har sett til nå så frister en av Dell sine XPS 15 mest. Har hørt bare positive ting om Dell.

Har dere noen erfaring med Dell?

Lenke til kommentar

Takk for infoen. Hørt mye bra om Macbook, men jeg personlig liker ikke Mac. Acer og Asus sine web sider er så katastrofalt dårlige at jeg får avsmak før jeg har sett igjennom produktene deres.

Ut ifra det jeg har sett til nå så frister en av Dell sine XPS 15 mest. Har hørt bare positive ting om Dell.

Har dere noen erfaring med Dell?

 

Før jeg skiftet til Mac, hadde jeg en dell. Var mye feil med den. Dette var for 2 år siden så det har sikkert endret seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...