Gå til innhold

Hjelp til studievalg


M4ds

Anbefalte innlegg

Som mange andre, er jeg sinnsykt usikker på hva jeg skal studere. Dette har til og med gått utover humøret, og jeg misliker sterkt det :/

 

Jeg trenger hjelp til noen idéer for hva jeg kan utdanne meg til, så her er litt om meg:

 

  • Jeg liker å programmere nettsider, å kunne lage ting som forum og diverse systemer for nettsider. Jeg kan ikke PHP helt ennå, men har da klart å lage et rimelig bra forum for nybegynnere. Jeg kan xhtml, css og har holdt på med det i 5-6 år. PHP er noe jeg alltid har hatt lyst til å lære, men har bare ikke tatt meg den tida ennå
  • Jeg elsker å tenke. Jeg elsker å tenke "Hvorfor skjer akkurat det, når jeg sier det og det?". "Hvorfor reagerer h*n på den måten, og hva kan jeg gjøre for at hun skal reagere på en annen måte?". Jeg liker å finne ut hvorfor ting skjer med tankene. Vet ikke om alle har sett Inception på kino, men den handlinga har jeg faktisk tenkt ut selv før, altså konseptet. At man kan gå inn i andres drømmer, og gå inn i drømmene til den personens drømmer igjen etc.
  • Jeg hadde markedsføring på skolen, og det syntes jeg var veldig interessant! Det har også noe med tanker å gjøre, da man lærte f.eks. at 7 er et "ukjent tall", altså man kan ikke alltid vite om det er et høyt eller lavt tall. Men jeg liker ikke å være en "selger", altså som står foran forsamlinger og sånt for å få solgt et produkt.
  • Kunne gjerne startet for meg selv i noe, hatt et eget firma. Jeg liker å kunne jobbe for meg selv, og styre alt. Elsker ansvar, og å kunne bestemme over andre. Og at de faktisk hører på meg :) Jeg blir nesten sur/irritert om jeg ikke får de "ansvarsfulle" vaktene på jobben min (jobber i dagligvarebutikk)
  • Elsker å være på datan
  • Kunne tenkt meg en lønn over 400.000 etter minst 2-4 år
  • Fotball er en lidenskap :) Spilte fotball i 10 år, men sluttet pga en tåpelig trener. Vurderer å starte opp igjen, og trene meg til å bli den nøkkelspilleren jeg en gang var

 

 

Det er vel det jeg kommer på nå.. Forslag til hva jeg kan studere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er blitt rimelig sikker på at programmering skal kun være en hobbygreie :) jeg skjønte ikke helt hva man faktisk gjør etter endt utdanning på NTNU på den linken, men jeg vil ikke dra rundt og sette opp diverse systemer etc. Det er ikke noe for meg :/

 

Noen som vet noe om psykologistudiene på UiB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...