Marbyz Skrevet 18. oktober 2010 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skulle gjerne ha visst hvor mange hydrogenbiler som er for salg i norge p.t.? Blir ekstra glad om noen har en kilde å vise til - Novair 2
Skavold Skrevet 18. oktober 2010 Skrevet 18. oktober 2010 Så vidt jeg vet er det vel ingen hydrogenbiler som er til salgs i Norge ennå.
Luske_Ludvig Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Nope, er ingen. Per i dag utkonkurerer batteri hydrogen som energibærer. Les mer hos forskning.no Interesant spørmål du stilte og jeg har gitt deg en pluss.
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Som dere sikkert vet er HY bokstavkoden forbeholdt hydrogenbiler, slik EL brukes til el-biler. Tok et søk på HY10000 (første tilgjengelige skilt i en serie). Joda, det er registrert en Toyota Prius Hydrogen på dette nummeret. Finner cirka 30 registrerte HY-skilt, mest Prius men også faktisk en Mazda RX8.
Skavold Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Den Mazdaen er vel en bil som ble registrert for hydrogen-løpet mellom Oslo og Stavanger (eller noe slikt). Selv om det er rundt 30 HY-registrerte biler i Norge, er det fortsatt ingen biler som er offisielt til salgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå