Gå til innhold

nytt dvd drev for xbox360


slimer

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har greid å knekke dvd skuffen min på xbox360 som jeg har hjemme.

Det er en arcade varsjon.

 

Det jeg lurer på, går det an bare å kjøpe ny dvd spiller?

 

Det er forskjellige versjoner av DVD drev til xbox360 men passer de om hverandre.

Kan jeg bare kjøpe en fra ebay selv om den ikke er av samme type og sette den inn i min?(men fremdeles originalt fra xbox360 selvsagt)

 

eller må den være av samme type som den som er knekt i maskinen,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bytte til en hvilken som helst 360 DVD-leser, men det er dessverre ikke bare "plug & play" å bytte. Hver DVD-spiller har en unik "drivekey". Denne drivekeyen må matche informasjonen 360en har, ellers fungerer det ikke. Det du trenger å gjøre er å koble den gamle DVD-stasjonen til PCen, få lest ut drivekeyen og så programmere samme drivekey i den nye DVD-stasjonen. Denne prosessen er lik "flashing" eller "modding" av 360en, med unntak av hvordan firmware du putter inn. Firmaer som driver med modding (se annonser på f.eks finn.no) kan hjelpe deg med bytte.

Lenke til kommentar

5min unna drammen..

 

Så det lønner seg i grunn heller å kjøpe en hel maskin istedet.

Finne en brukt en på finn og flytte over haddisken

 

Nei, det lønner seg ikke, det blir mye dyrere, og du må fortsatt legge inn key fra din maskin. Jeg har et hitachi drev til overs, men det bråker jo litt da.

Men se om du kan få tak i et benQ drev en plass, så kan jeg legge inn key for deg ;)

Bor en halvtime fra drammen....

Lenke til kommentar

Hei.

 

den er i orden.

 

Jeg kom akkurat på at jeg har en med 3 røde ringer også ...arcade med hdmi..

Men det hjelper lite når jeg må flytte over keyen(tenkte å flytte over dvdrommen fra denne)..

Men det nytter ikke.

Si ifra om du er interessert å kjøpe den for en billig penger

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...