Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hindre kopiering av delte filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å streame er vel en mulighet?

I verste fall kan jo den som ser på filme skjermen (med dertil egnet programvare) samtidig som han streamer, så da vil han jo fortsatt kunne lagre filmen. Hvis du ikke vil at noe skal kunne lagres/kopieres, er den eneste måten å ikke dele det.

 

Redigert: Jeg drar det muligens litt langt, men det jeg sier er likevel sant.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Alt som kan leses kan kopieres, så det finnes ingen måte å gjøre dette på som er helsikret.

 

Det sagt så finnes det jo mange metoder for å gjøre det mindre enkelt. Alt fra streaming som Calvinator nevner til DRM baserte tidsbegrensninger for eksempel. Det vil komme helt ann på hvem du regner med du ville måtte beskytte videoen mot. Det vil alltid være noen som kan gå rundt hindringene du setter opp, uansett hvor komplekse systemer du bruker, men selv enkle beskyttelser vil sansynligvis hindre den vanlige mannen i gata fra å klare det.

 

Bare av ren nysgjerrighet - kan du fortelle litt mer om hva det er du skal beskytte for noe? Hvis det ikke er hemmelig altså...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

det behøver ikke være så sikkert hehe. poenget var at det skulle være mulig for andre i familien å se filmen fra min pc uten at de nødvendigvis skal få lov til å kopiere den over på sin hdd.

 

jeg har lest litt rundt, og trur det er ganske håpløst. Streaming er jo et alt. men veit ikke hvordan det skulle latt seg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...