Gå til innhold

Hjelp til intervalltrening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ikke heng deg så mye opp i puls og prosenter. Begynn alltid de to første dragene kontrollert. Med kontrollert mener jeg at du holder litt igjen. Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag.

 

Du snakker om 80 prosent av makspuls. Det oppnår du lett ved å løpe kontrollert og ikke løpe så fort at du får melkesyre og hiver etter pusten.

 

Hold deg under melkesyreterskelen, så skal du se at intervall blir morsomt etterhvert. ;)

Lenke til kommentar

Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag.

Motsier ikke du deg selv her? Du sier at intensiteten skal være lik i alle drag, likevel øker du intensiteten for hvert drag du tar? Jeg kan skjønne hvorfor du kanskje tar et litt roligere førstedrag, men de andre også?

Lenke til kommentar

Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag.

Motsier ikke du deg selv her? Du sier at intensiteten skal være lik i alle drag, likevel øker du intensiteten for hvert drag du tar? Jeg kan skjønne hvorfor du kanskje tar et litt roligere førstedrag, men de andre også?

 

Snakker her om intensiteten på slutten av dragene. Hvis man klarer å øke intensiteten ytterligere på de siste dragene er det ikke noe i veien med det. Så lenge man unngår melkesyren og stivheten.

 

Kan skjønne at det ser ut som om jeg motsier meg. Men da er det bare jeg som ikke har formulert meg bra nok. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Makspulsen din er 220 minus alder.

 

Pulsklokke er en fin ting å sjekke det med, ja.

 

Vel, det er en god tommelfingerregel selv om det sjeldent stemmer. Jeg har selv makspuls på 214, noe som "tilsier" at jeg er 6 år, er 18.

Endret av opar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...