Gå til innhold

Angriper Openoffice.org


Anbefalte innlegg

det har litt med saken å gjøre begrunnet med at begge ( de som står bak Open ofice og Microsoft ) bruker lit skitne triks for å få oss til å tro at dere produkt er bedre en det er.

 

folk som tar i bruk begge produktene finner etter en stund ut hva som er begrensningen.

Da kan det hande at grunnlaget man hadde for å skaffe seg et av disse var feil .

 

OO har dog den fordelen at det ikke koster penger å prøve den.

 

 

det er nevnt tidligere at bedrifter som kjøper dyre utgaver av MS office ofte får rabatt i forholde det en hjemme bruker må betale .

men her har man da student og hjemme versjon til ca tusen kr.

 

selv om den blingsete versjon nok kunne vært billigere så er det da fint at man slipper å betale for en ful pakke hvis man ikke har bruk for alle programmene.

 

 

Selv hadde jeg ønsket at hjemme og student versjon også inneholdt en database.

 

det jeg lurer på her er hvem av hjemmebrukerne har egentlig bruk for presentasjons programmer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Selv hadde jeg ønsket at hjemme- og student-versjon også inneholdt en database.

 

det jeg lurer på her er hvem av hjemmebrukerne har egentlig bruk for presentasjons-programmer ?

NTNU har faktisk gamle presentasjoner i en del fag, kan vel alltids åpnes i Evince, men det er no fint at det kan brukes.

 

Ønsker du virkelig ubrukelige MS Access?

 

 

 

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg ønsket at hjemme- og student-versjon også inneholdt en database.

 

det jeg lurer på her er hvem av hjemmebrukerne har egentlig bruk for presentasjons-programmer ?

NTNU har faktisk gamle presentasjoner i en del fag, kan vel alltids åpnes i Evince, men det er no fint at det kan brukes.

 

Ønsker du virkelig ubrukelige MS Access?

 

 

 

 

Da hadde det paset med en hjemme versjon og en student versjon. men da blir det nok for mange versjoner.

Works skulle en gang i tiden liksom være en hjemme versjon av MS ofice, men den opplever jeg opplever ejg kun som et leketøy for

 

 

Jeg skreve database. hvordan acces er vet jeg ikke siden jeg ikke har prøv den.

 

Databasen i Works ( gammel versjon) virker veldig enkel. er Acces på samme måten ?

 

Evince ( har ikke hør om det ) , er det en linux versjon av et prestasjons program ?

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg ønsket at hjemme- og student-versjon også inneholdt en database.

 

det jeg lurer på her er hvem av hjemmebrukerne har egentlig bruk for presentasjons-programmer ?

NTNU har faktisk gamle presentasjoner i en del fag, kan vel alltids åpnes i Evince, men det er no fint at det kan brukes.

 

Ønsker du virkelig ubrukelige MS Access?

 

 

 

 

Da hadde det paset med en hjemme versjon og en student versjon. men da blir det nok for mange versjoner.

Works skulle en gang i tiden liksom være en hjemme versjon av MS ofice, men den opplever jeg opplever ejg kun som et leketøy for

 

 

Jeg skreve database. hvordan acces er vet jeg ikke siden jeg ikke har prøv den.

 

Databasen i Works ( gammel versjon) virker veldig enkel. er Acces på samme måten ?

 

Evince ( har ikke hør om det ) , er det en linux versjon av et prestasjons program ?

Mulig jeg blander litt, men jeg satt med betaversjoner av diverse Linux-distribusjoner og dobbeltklikket på en presentasjon og ble overrasket over at den åpnet seg i PDF-viseren, innbiller meg at det var evince men det kan ha vært en annen.

 

Works har generelt vært ubrukelig, blant annet pga. manglende kompatibilitet med Microsoft Office, dette er rett og slett noe som burde aldri vært et problem. Det har ikke vært rent få ganger jeg har måttet hjelpe folk med å konvertere filer. Databasedelen av Works har jeg aldri prøvd, men jeg har brukt Access en god del og jeg ser ikke store nytteverdien av det. Hadde de laget en fornuftig enkel versjon med god støtte for MSSQL i en lite-versjon eller noe så kunne det kanskje blitt litt interessant.

Lenke til kommentar

jeg kan bare under skrive på at Works er både lite kompatibel med MS office og alt for begrenset.

Databasedelen virker å våre begrenset av regnearket .

På en måte så er det jo mindre avansert , men lit enklere å bruke en databasedelen av OO.

kapasiteten til regnearket i Work er også for lav

 

Det mulig at jeg har for avansere krav til en database.

i hvertfall har jeg ikke hel fått til å samkjøre mange tabeller i en database uten å måtte programeire alt selv.

Her sliter jeg også med at det programmeringsspråket jeg ønsker å bruke og behersker er ganske dyre i nye versjon som jeg trenger for å få til det jeg ønsker.

 

hvilken muligheter man har i acces kjenner kjenner naturligvis ikke til

 

 

for dere så måtte lure .

da jeg skrev at begge parter ( både ms og OO sine produsenter) tyr til skine triks så mente jeg at de stort set bare forteller hva som er fordelen med produktet sitt og hva som er ulemper med konkurrenten sit.

de for teller naturligvis lite om begrensningen produktet har

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

det har litt med saken å gjøre begrunnet med at begge ( de som står bak Open ofice og Microsoft ) bruker lit skitne triks for å få oss til å tro at dere produkt er bedre en det er.

Hvem "står bak" openoffice, og hvilke skitne triks har de brukt?

 

bare les de 2 siste linjene i post nr 45 , du !

 

 

Jeg bruker "de som står bak" fordi det var lit uklart hvem som faktisk er den reele produsenten bak open ofice

Lenke til kommentar

Hvor har OOo snakket ned om ms sitt produkt?

Når ble det skittent å skryte av sitt eget produkt?

 

Og hvordan kan du si at "de bak OOo" driver med "skitne triks" når du ikke en gang vet hvem "de" er?

 

SUN står bak OOo, men også open source communityet har gitt mye tilbake til sun i det prosjektet. Oracle har foreløpig ikke gjort så mye annet enn å kjøpe opp sun og skifte navn til Oracle Open Office.

Lenke til kommentar

om ikke Sun har gjort det så er det andre ( ikke minst enkelte brukerne).

 

Det er ikke skittent å skryte av eget produkt , men det er skitten å skryte av eget produkt samtidig konkurrenten blir utsatt for negativ omtale mens man har store fordeler av det.

 

Egentlig så er det ganske normalt å man skryter av eget produkt og gir negativitet til konkurrenten.

Det er det jeg definere som skitne knepp

 

Denne gangen er det MS som står for omtalen begge veiene.

Med den videoen så har nok MS drita i buksa.

Lenke til kommentar

Så fordi enkelte som bruker snakker negativt om ms office (for det skjer jo aldri andre veien) Så har "folka bak OOo" brukt skitne knep?

 

Ro ro ro din båt...

 

 

 

har du ikke knekt årene, enda ?

 

 

jeg skrev at ( enkelte brukere ) av open ofice ga ms ofice negativ omtale .

Selv vil jeg gi open ofice negativ omtale.

 

jeg skrev også at enhver produsent vil fremheve produktet sit og gi konkurrenten negativ omtale enten det er berettiget eller ikke for å frem sit eget produkt.

 

en ting er at brukerne av et produkt gir konkurrenten det glatte lag. da er det enkelt av produsentene som tar det med i omtalen.

 

om dette ikke er kommet så godt frem så er jeg rimelig sikker på utviklerne bak open ofice og eiene der utnytter det til sin fordel. noen av den smører lit på også .

 

siden MS gjør det er jeg rimelig siker på at det gjøres med open ofice også.

 

 

Jeg har flere ganger hørt at man ikke trenger noe annet en open ofice til hjembrukerne.

Den påstanden er jeg slett ikke enig i

I sin tid ble det også påstått ( fra Microsoft) at hjemme brukeren klarte seg fint med Works ( som vi alle er enige er søppel)

Disse påstandene er eksempler på det jeg vil kalle skitne triks.

 

En fordel med works var at man kunne får tak i word til en billigere penge.

Lenke til kommentar

det har litt med saken å gjøre begrunnet med at begge ( de som står bak Open ofice og Microsoft ) bruker lit skitne triks for å få oss til å tro at dere produkt er bedre en det er.

 

 

har du ikke knekt årene, enda ?

 

 

jeg skrev at ( enkelte brukere ) av open ofice ga ms ofice negativ omtale .

Er det ikke kjedelig med forum der alt står skrevet?

Lenke til kommentar

@den andre elgen: "om ikke Sun har gjort det så er det andre ( ikke minst enkelte brukerne)."

 

Du klarer å skille mellom følgende?:

 

Det at enkeltpersoner, som alle har sine egne meninger og ikke alltid er i tråd med utviklerne sine holdninger (eventuelt holdninger selskapet aldri hadde gått ut med offentlig), snakker negativt om et eller annet produkt. Eller det at selskapet som selv har utviklet et produkt snakker direkte negativt om et konkurrerende produkt.

 

At det er forskjell på å skryte uhemmet av sitt eget produkt for å prøve å nå frem til en kundegruppe i motsetning til å snakke negativt om en konkurrent.

 

 

 

Hvem er uansett du til å bestemme hva privatpersoner trenger hjemme uansett? Det er et valg de selv må få lov til å ta. Det er skittent å påstå at mange ikke kan klare seg med OOo, det at mye av kritikken er motargumenter for denne påstanden er i denne sammenhengen her er ikke så rart med tanke på videoen fra MS. Faktum er at for veldig mange er OOo mer enn hva de trenger, både bedrifter og private.

 

Om det finnes en prøveversjon av MS Office så kan de fint teste begge og finne ut hva de liker før de bestemmer seg. Om det ikke finnes noen beta kan de først prøve OOo, om ikke det holder mål kan de kjøpe MS Office og krysse fingrene på at pengene som ble brukt var verdt det.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

jeg vil bare ha frem det poenget at man må kunne velge selv .

 

når man hører påstanden om at du karer deg sikkert med OO siden så mange andre gjør det , mens andre ( de fleste ) sier at man Må ha MS office blir begge feil. Da man i realiteten ikke velger selv.

 

Min erfaring er at OO har en god del ulemper der enkelte av dem burde vær unødvendig.

Dette er ting som det aldri blir nevnt noen sted.

De fleste ulempene hos MS office er dog kjente

Lenke til kommentar

Tullete. Som en Linux-bruker anvender jeg OpenOffice og er meget fornøyd. Foretrekker på ingen måte M$ Office.

 

Dette er bare propaganda fra M$ sin side, selvfølgelig. Ingen tvil om det. :no: Synd de ikke kan fremheve sine egne punkter uten å nærmest latterliggjøre konkurrenten, det svekker deres seriøsitet mener nå jeg.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

jeg vil bare ha frem det poenget at man må kunne velge selv .

 

når man hører påstanden om at du karer deg sikkert med OO siden så mange andre gjør det , mens andre ( de fleste ) sier at man Må ha MS office blir begge feil. Da man i realiteten ikke velger selv.

 

Min erfaring er at OO har en god del ulemper der enkelte av dem burde vær unødvendig.

Dette er ting som det aldri blir nevnt noen sted.

De fleste ulempene hos MS office er dog kjente

Man kan velge selv, enten så går man i en butikk og kjøper MS Office, eller så laster man ned Open Office gratis fra nett.

 

Du vil høre titusener av påstander på Internet, det er allikevel du som velger selv. Om noen hører de kan klare seg med f.eks Open Office, og prøver det og finner ut at det ikke holder, så kan de kjøpe MS Office uansett. Selv synes jeg MS Office er en bedre kontorpakke, men det fungerer ikke i Linux, og koster mer enn hva jeg er villig til å betale iht. mitt bruk.

 

Om de problemene du har funnet ikke er nevnt et eller annet sted på Internet så kan du jo skrive dem her.

Lenke til kommentar

jeg har tidligere nevnt et av dem ( hvor tungvindt formateringen av tabeller og regneark er i forhold til Microsoft sin utgave )

De ble jeg henvist til et annet forum som forutsetter at man behersker engels/amerikansk skriftspråk ganske godt.

Jeg mer selv at jeg sliter lit med engelsk. derfor vill det være vanskelig å formulert problemet på en korrekt måte

Nå er ikke det noen unnskyldning, bare et bevis hvor tungvind det kan være.

Derfor savner jeg er norsk forum for open ofice.

 

Mange av valgene man tar innfor dataprogrammer er basert på det man hører fra andre.

Da er det jo i realiteten ikke egne vurderinger som ligger til grunn.

valgene er altså basert på valg andre har gjort.

 

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det forsøker alle å fremheve programmer de selv har gjort samtidig som de i mer elle mindre grad forsøker å gi konkurrentene negativ omtale . Alt dette ved å unngå å fortelle hele sannheten.

 

 

Formateringen av tabeller er faktisk ganske lik i Works og open ofice ( Works var vi jo ening om at var dårlig ).

 

Det var noen som mente at prisen på MS ofice var høy. For mange er tusen kr en akseptabel pris.

 

Som tekstbehandling er det ingen i veien med Write, men der finnes det så mye å velge mellom

De andre programmeny her jeg ikke prøv tilstrekkelig.

 

 

 

Nå er det vel en kjent sak at alle konkurrenter driver å trakasserer hverandre i reklamen.

Både Apple og Microsoft gjør det mot hverandre.

Nå som Open ofice er blir slik en stor konkurrent så er det på en måte naturlig selv om ingen burde burde drive med slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...