Gå til innhold

Laptop som nr2 PC. Surf/tekst. Anyone?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter stor sukess :thumbup: forrige gang jeg rådspurte meg med dyktige folk her inne på forumet er det tid for nye spørsmål.

 

Denne gangen er det innkjøp av ny bærbar til meg selv. :D

 

Størrelse 15-16 tommer

Litt solid bygget

ikke nødvendigvis så stor HD

gjerne ekstra slot for ekstra HD (så får jeg brukt den jeg har)

HDMI-utgang

god skjerm

usb-er bør ikke være i front. I hvert fall ikke alle

helst scrollhjul for lyd

gjerne god vifte

 

Bruken er

surfing

tekstbehandling

se på dvd-er på reise

koble til flatskjerm

 

Har stasjonær PC for tyngre oppgaver som billedbehandling etc.

 

Kundebehandling ved reklamasjonssaker er viktig. Regner bærbar PC som en forbruksartikkel. Men den bør holde de 3-5 årene før den skal byttes ut.

 

Pris 4,500-7.000 kr.

Endret av GolfRolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10594394%3bc%3a100561%3bfl%3a0

 

Ser ut som en veldig god maskin.

 

6 cellers batteri 5200mAh (over 5 timer i Mobile Mark 2007) vet ikke om jeg skal tro på helt, om det stemmer, så er det bra.

 

Angående levetid, og støy vet jeg ikke, men fant ikke noe bedre, så mulgens noen andre har en på lur.

 

Du bør ha 4 GB ram, om du vil virkelig bruke maskinen til større behov senere.

 

SSD disk, kan være noe å vurdere, om du er mere opptatt av ytelse og batterilevetid, en lagringsplass.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10594394%3bc%3a100561%3bfl%3a0

 

Ser ut som en veldig god maskin.

 

6 cellers batteri 5200mAh (over 5 timer i Mobile Mark 2007) vet ikke om jeg skal tro på helt, om det stemmer, så er det bra.

 

Angående levetid, og støy vet jeg ikke, men fant ikke noe bedre, så mulgens noen andre har en på lur.

 

Du bør ha 4 GB ram, om du vil virkelig bruke maskinen til større behov senere.

 

SSD disk, kan være noe å vurdere, om du er mere opptatt av ytelse og batterilevetid, en lagringsplass.

 

 

Har vurdert den maskinen. Men den ligger i øvre prissjikt. I hvert fall ifht ram. Synes 2 GB ram på en maskin til 7.000 høres litt lite ut.

 

Har vurdert SSD disk tidligere. men har forstått at Win7 har kjappere oppstart. Noe som har vært et irritasjnsmoment på XP/Vista. Men kan være noe å vurdere når SSD blir billigere etter hvert.

 

Multicom har support på egne produkter. Er de gode på garantisaker?

Har hørt mye bra om Dell, Asus og Multicom. Mindre bra (og mindre gode erfaringer med) Acer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...