Gå til innhold

Headset til musikk - ca. 700kr


2ore

Anbefalte innlegg

Budsjett:

Helst ikke mer enn 800kr.

 

Størelse:

Klokker som dekker hele øret

 

Type:

Støyreduksjon er ikke så veldig viktig, ettersom hodetelefonene kun kommer til å bli brukt hjemme. Men gjør heller ikke noe om de har støyreduksjon.

 

Bruksområde:

Jeg hører ca. 80% på musikk og ca. 20% spill.

Musikken er helt klart viktigst.

 

Tillegsinfo:

Musikken jeg hører på kan finnes her.

Bruker skype en del, ellers blir ikke miccen brukt til noe spesielt. Regner med at jeg kommer til å kjøpe en billig ekstern mic på DealExtreme eller noe. Gjør selvfølgelig ingenting at hodetelefonene har mic, da. :)

 

Har forresten utgang til 5.1 på dataen, så det blir ikke et problem.

 

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ekstra bass? ren lyd? studio lyd? osv:

Er faktisk ikke sikker. tenkte bare god lyd. Bass er ikke så utrolig viktig ettersom jeg hører på lite dubstep, hardstyle og lignende.

 

Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC, stereo, mp3 spiller (da med bitrate, flac/mp3/acc), dac/amp, Annet?:

Kommer kun til å bruke hodetelefonene sammed med PC-en. Bitraten er som regel V2, V0, 320 og flac. Men har også noen få album i 192.

Hva har du ifra før, trives du med det?: Før hadde jeg et utrolig dårlig billigheadset fra en relativt ukjent produsent (König). Hodetelefonene var ikke spesielt gode, så tenkte jeg skulle kjøpe noen nye med et finere lydbilde i nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for akg k 240 i det utvalget her.

 

Har ikke prøvd noen av de andre, men sammenlignet med andre modeller i samme prisklasse fra de nevnte produsentene kommer k 240 klart best ut.

 

Jeg har ikke hørt AKG'ene og de er sikkert bra. Men jeg lurer på hvordan du mener de kommer helt klart best ut hvis du ikke har hørt noen av de andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...