Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen kun for minnefeil?


Anbefalte innlegg

Hallo, i det siste har jeg fått problemer med at skjermen fryser og bluescreen. Vanligvis ville jeg gått ut ifra at det er minnebrikkene som er problemet, men i og med at jeg har prøvd 2 par og fått samme feilen på begge, lurer jeg på om det kan være noe annet. Jeg tok også å sjekket etter minnefeil med et program, men fant ingenting. Er det stor sannsynlighet for at hovedkortet forutsaker bluescreen og minnefreeze?

Endret av therealvebbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det stor sannsynlighet for at hovedkortet forutsaker bluescreen og minnefreeze?
Kan tenkes. Det kan også tenkes at du har en eller annen river som er råtten.

Eller strømforsyninga er dårlig (sånn er det ofte med billigmodeller). Det kan gi utslag som minner om minnefeil.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Klart det er andre ting enn minnefeil som kan forårsake BSODer. BSODer kommer for ALLE former for kritiske systemfeil. Å annta at det er minneproblemer uten videre kommer du ikke langt med. Minnefeil bør du først mistenke dersom du får massevis av helt forskjellige BSOD feilkoder.

 

Hvis du derimot får en enkelt kode igjen og igjen (eller 2-3 forskjellige som går igjen) så er det neppe minnefeil, men noe annet.

 

Når du spør etter hjelp med BSOD bør du alltid først og fremst si hvilken STOP-kode masmkinen oppgir. Sjekk gjerne som sagt om det er samme koden som har en tendens til å gjennta seg og at det ikke er flere forskjellige.

 

Kom tilbake og post den når du har sjekket så kna vi bruke dne til å finne ut hvor problemet ligger. Det er jo tross alt derfor det finnes STOP koder for de forskjellige BSODene, nettop fordi vi skal slippe å måtte gjette oss frem til feilkilden.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...