Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Starte på nytt - bo hos besteforeldre


Anbefalte innlegg

Hei. I henhold til innlegget informerer jeg om at jeg er 15 år gammel og går i 10. klasse.

 

Nå er det slik at jeg har i Halden hatt en del problemer når det gjelder venner og det sosiale generelt i en del år. Jeg har fått det litt bedre nå og har noen venner, men jeg har på en måte et rykte på meg som jeg sansynligvis ikke kan bli kvitt. Det er nok mer en stigmatisering. Den er ikke direkte ond, som mobbing, men den er fortsatt mange ganger til bry.

 

Uansett, så har jeg foreslått for foreldrene mine og besteforeldrene mine om å la meg flytte fra foreldrene mine (i Halden) til besteforeldrene mine (i Grimstad). Jeg kommer forresten egentlig fra Grimstad. Jeg bodde der en stor del av livet før jeg flyttet til Halden, så det er jo én av grunnene til at jeg vil bo der. Grimstad er liksom hjemme for meg. Hver gang jeg reiser dit storkoser jeg meg, til og med når jeg kjeder meg. Får liksom en sånn ro i kroppen. I Halden er det mer stressende hele tiden og jeg tenker liksom veldig mye...

 

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette.

 

SPØRSMÅL

Synes dere at det er rart at noen bor hos besteforeldrene sine gjennom årene på videregående skole? Hvordan ville dere ha reagert hvis dere ble med en venn hjem og der var det kun besteforeldre og ingen foreldre? Hva hvis dere ikke kunne bli kjent med denne vennens foreldre - er det rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du selv tror du vil trives bedre i Grimstad, og med dine besteforeldre, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal flytte dit. Høres jo hvertfall ut som det er det du vil, så da er det jo bare å gjøre det :)

 

jeg syns ikke du skulle bry deg om hva vennene dine ville si om du bodde med besteforeldrene dine. Om jeg var en av vennene dine, så ville ikke jeg sett på det som rart at du bodde med dem. Jeg ville kanskje lurt litt på grunen til det, men det hadde da absolutt ikke endret mitt syn på deg.

Lenke til kommentar

At det var en god ide, eg var seriøs -.-

 

Nei det er ikke rart.

Ville ikke reagert på det.

Ja det siste hadde vert uten om det vanlige, men ikke rart, som i...døde foreldre rart, selv om det heller ikke er rart i den samenhengen, hmm. vanskelig å forklare..

Da beklager jeg. ;) Er ikke lett å vite med all den trollinga og alle de morsomhetene (not) vi finner overalt på internett nå til dags... xD (Lol, jeg høres gammel ut, enda jeg er 15)

 

 

Takk for alle svar så langt. Jeg regner vel med at det kanskje ikke er så rart. Det er bare litt rart med tanken på at de mest sansynelig ikke vil komme til å kjenne foreldrene mine. Jeg vet jo ikke hvordan det er på videregående ennå, men sånn som jeg har hatt det på videregående knytter på en måte vennene der ofte ikke bare et vennskap til deg, men også et lite vennskap til foreldrene hvis man er gode venner. Man blir jo kjent med dem også hvis de to vennene er mye sammen, hvor en del av tiden er hjemme hos personene - for eksempel når de spiller, overnatting osv.

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Grunnen til du flytter er jo rykter om deg, og at du flytter pga dette viser at du er en person som vil gli inn i miljøet, passe inn med alle andre, noe de fleste vil. Derfor anbefaler jeg å finne på en "sosialt akseptert" grunn om noen spør hvorfor du bor med dem, og stick to that all the time.

 

Om du ikke vil bo hos besteforeldre er det jo alternativer som internatskoler.

 

Kjenner bare til http://kvitsund.vgs.no/, kjenner en gutt som gikk på, snakket bare med ham på nettet da. Han var veldig asosial på ungdomsskolen og ble en helt ny person etter internatliv, strålende fornøyd med alt, fikk kjæreste også.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...