Gå til innhold

Tjenestegjøre i Bardufoss


LockBreaker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal tjenestegjøre i Bardufoss det kommende året som vaktsoldat og jeg lurte derfor litt på hvordan det var der. Bardufoss er kanskje ikke det mest sentrale, men naturen der oppe er jo veldig pen da. Har derfor noen spørsmål: 1) Har de treningsrom inne på leiren? 2) Hva finnes av uteliv der? 3) Er det noen butikker der? 4) Har hørt rykter om at det er internett på kasernene. Stemmer dette? Mvh LockBreaker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri vært i armyen, men kommer fra, og bor rett atmed bardufoss.

 

Av uteliv så har du Artic club og pizzakjellern på andselv, og svingen pup og jokern pizzabar i heggelia.

 

Ikke noe å juble for noen av plassene, men der er iallefall noe :p

 

 

 

Edit: det er butikker der ja, er befolkning der skjønner du.

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Heisann.. Bardufoss Leir består av Luftforsvaret sin leir, og hærens Rustad og Heggelia.

Siden du sier at du skal være vaktsoldat regner jeg med at det er enten Luft, eller CSS, siden det er disse som står for vaktholdet.

 

Jobber selv i luftforsvaret her oppe, samt bor inne i leir, så kan kanskje svare deg litt hvis det er hit du skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri vært i armyen, men kommer fra, og bor rett atmed bardufoss.

 

Av uteliv så har du Artic club og pizzakjellern på andselv, og svingen pup og jokern pizzabar i heggelia.

 

Ikke noe å juble for noen av plassene, men der er iallefall noe :p

 

 

 

Edit: det er butikker der ja, er befolkning der skjønner du.

Takk for svar. :)

Av butikker tenkte jeg for eksempel elektrobutikker elns. Ser dere har en sportsforretning der. Kommer fra dovre og det er jo ikke store plassen det heller. Mindre enn bardufoss i vertfall. Tror nok jeg kommer til å trives. Tenkte bare jeg skulle kartlegge litt av hva som finnes der og sånt.

 

Mvh lockbreaker

Lenke til kommentar

Elektrobutikkene her oppe er noe du BØR holde deg unna.

Den nærmeste butikken har fjorårets nyheter, til dobbel pris. (Takk for interettbutikker)

 

Sportsbutikker har vi faktisk to av i nærheten, samt en ti minutt unna med bil. (Andslimoen)

 

 

Angående treningsrom og internett er det lettere å svare om jeg vet du skal til hæren eller luftforsvaret.

Lenke til kommentar

Stemmer, de har internett på kasserna.

Hastigheten på det er jeg usikker på. Var veldig dårlig en stund, men sies er bedre nå.

 

Og angående treningsrom som du spurte etter i starten.

Stemmer som Complexity sa, på istindportalen er det stort treningsrom og gymsal, men det er 5 km fra kasserna.

 

Finnes treningsrom også i nabobygget fra kasserna deres.

Er vel to tredemøller, og det meste man trenger av styrketreningsutstyr der.

Lenke til kommentar

Haha. Du tenker sånn: "Faen heller, Bardufoss er jo merket på værkartet og hele pakka. Det må jo være Indre Troms sitt svar på Mexico City, befolkningsmessig."

Sannheten er: "Bardufoss er en kjempestor rundkjøring med en bensinstasjon og en liten handlegate. Hvis du ser bort i fra alle soldatene er det omtrent 23 innbyggere".

 

Det du sier om naturen er selvsagt sant. Jeg må innrømme at Troms har flott natur, både på sommeren og vinteren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...