Gå til innhold

GamingPC - intel/ati, ca 10k


Anbefalte innlegg

Eg skal oppgradere dataen min, hovedsaklig til gaming.

 

Har laga meg ei liste. Dette er maksimalt av det eg vil bruke: https://prisguiden.no/profil/lister/119221

 

Det kan være verdt å nevne at eg har bra kabinett, PSU, harddisk, mus, headset, tastatur og skjermer fra før.

 

Skal ikkje overklokkes mykje, da eg ikkje kan dette.

Trenger kun hovedkort, ram, gpu og cpu

Tips til CPUkjøler med "sidemontert" vifte er forresten velkomment :)

 

Passer dette oppsettet bra? Får eg utnytta alle delene?

 

(Skal selvfølgelig ikkje se vekk ifra at det blir 2 skjermkort med tiden)

Endret av bludge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan droppe Intel i7 930 til en AMD Phenom II 1055T, og presse inn 480GTX eller Radeon 5970. En Intel i5 er også ett fint alternativ, men AMD Phenom II 1055T er faktisk kjappere enn begge disse 2 CPUene hvis den får brukt alle 6 kjernene.

 

Spill i dag bruker jo ikke 6 kjerner da, så det er veldig mye ditt valg.

Lenke til kommentar

Kan droppe Intel i7 930 til en AMD Phenom II 1055T, og presse inn 480GTX eller Radeon 5970. En Intel i5 er også ett fint alternativ, men AMD Phenom II 1055T er faktisk kjappere enn begge disse 2 CPUene hvis den får brukt alle 6 kjernene.

 

Spill i dag bruker jo ikke 6 kjerner da, så det er veldig mye ditt valg.

 

Vil ikkje ha 480GTX da dette bråker, trekker mykje straum, er dyrere enn 5870 og er kun bedre på veldig hard belastning.

5970 koster jo ca 1800kr mer enn 5870, og hvis 1stk 5870 blir dårlig kan eg alltids kjøre crossfire :)

Er vel ikkje så vanlig at spel bruker meir enn 2 kjerner no tid dags?

Lenke til kommentar

Spill har så smått begynt å bevege seg over på 4 kjerner, da er det greit med 4 kjerner eller mer. Ett 5970 er mer kost effektivt enn 2x 5870, mtp at du fint kan overclocke 5970 til 2x 5870 ytelse.

 

Ser egentlig den med 6kjerner.

Men 5970 er egentlig over mitt budsjett :)

Dessuten har eg aldri prøvd meg på overklokking :p

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg sen, sovnet igjen. :thumbdown:

 

Akkurat når det gjelder hovedkort så finnes det mange hovedkort der ute, men Rampage II står fortsatt meget bra from Intel i7 CPUene.

 

Overklokking av grafikkort går lett, spesielt med ATi siden de har det allerede lagt inn i driveren sitt kontrollsenter som en mulighet. RAMen er fin den.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=845378&su=301BB140-4339-4FCC-B425-8FD9360AA344

 

Sorry for gratis reklame til komplett, fant ikke alle varene i Prisguiden. Grafikkort kan du eventuelt bytte ut med Radeon 5970 eller GTX 470/480.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Det Rampage kortet er det bra kort ingen tvil om det. Likevell blir det sløs med penger å kjøpe det hvis du ikke skal overklokke kraftig.

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593867 er et godt og relativt nytt kort som er billigere, støtter USB3 og 6GB/sec sata. Godt kort til å overklokke er det også (Skulle du finne på det senere) :thumbup:

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

når det gjelder grafikkkort kan det lønne seg å vente et par uker til amd sin 6000 serie kommer ut, da vil prisene på 5000 serien synke en god del (har allerede begynt å synke)=) eller så kan du jo kjøpe et 5870 nå og kjøpe en til litt over nyttår.

 

ta intel core 950 istedenfor intel 930, koster under 100 kr mer og gir litt mer ytelse.

 

skal du ikke overklokke trenger du strengt tatt ikke en annen cpu kjøler en den som følger med, men en annen kjøler ser jo mye kulere ut da :cool:

Endret av grankongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...