Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger noe hjelp,pcen er plutselig blitt treg


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 3 år gammel pc som har virket relativt greit men den siste månden har den begynnt å oppføre seg som om den er dyppa i sirrup,spesielt med online spilling og nå de senere dagene med hele pcn.det virker osm om hele systemet driver å henger seg og så stopper henginga.Når jeg spiller over nett har jeg ikke annet en rubberbanding så det har jeg nesten gitt opp.Jeg overklokket pcn til 4ghz for en stund siden så jeg lurer på om det kansje er grunnen til at den henger seg og opfører seg sniletregt,har prøvd å sette den tilbake til standard uten at det hjalp.noen som vet hva det kan være?

 

min pc er: CPU: Core 2 Duo E8400 3ghz(4.0GHz)

Mainboard Gigabye Ga-x48-ds5

gfx:evga gtx280 1gb

minne:Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB

Hdd:samsung 750gb

cpu cooler:Thermaltake BigTyp 120 VX CPU

Os:Windiows 7 Ultimate 64 norsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De Fleste delene er vel snart tre år,bortsett fra cpu,hk og skjermkort men det var ikke det jeg spurte om..Har prøvd å reinstallere os flere ganger ja.Jeg la merke til at i biosen så står det current cpu fan speed:0 rpm,er det normalt?

Endret av Lightboy
Lenke til kommentar

Hmm, kan være varmeproblemer, ihvertfall mobile enheter klocker ned for å bekjempe høy temp. Se om cpufan går. Når du starter maskinen og den er kald kan ofte cpu klare seg uten vifte om pwm er på så sjekk om den slår seg på senere.

Bruk stresstest fra prime95 mens du overvåker temp med siw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...