Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Abs lampelyser og kjørelys virker ikke Peugeot 306


Anbefalte innlegg

Har en Peugeot 306 i dag når jeg startet bilen etter at den hadde stått parkert i en times tid ville ikke ABS lampen skru seg av. Jeg prøvde no å undersøke men fant ingenting og kjørte videre. Etter jeg hadde kjørt en stund begynte møtende biler å blinke til meg. Jeg stoppet og fant ut at jeg ikke hadde nærlysan på, fikk dem på når jeg vridde om bryteren men det skal ikke være nødvendig skal få kjørelys når jeg starter bilen uten å bri om bryteren. Har sjekket alle sikringer og fant ingen som var gått. Har noen vært borti en lingnede feil eller vet hva det kan være?

Endret av joakim409
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med forbehold om at det er forskjell i merke ut å går når jeg sier noe nå:

På min bil er det et overspenningsrelè som kan forårsake svikt i i ABS-funksjonen, hvis du klarer å identifisere denne delen en plass, kan det også være noen sikring(er) der også som kan fungere dårlig.

Forøvrig har jeg vært borti det at sikringer på hovedlyktene kan være skilt ut fra resten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Hadde samme problemet på min 306 MK2. Problemet kommer og går.

Men det kan se ut som om det er jordfeil på baklyktene som er årsaken.

Så du kan jo sjekke det.

 

Har du funnet ut hva som var problemet på din?

 

Ellers, så er kontakten som går fra karroseriet til førerdøren årsaken til veldig mye vondt på 306. Koster 1760,- men med litt fingerferdigheter så er det ikke noe problem å lappe sammen.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Hadde samme problemet på min 306 MK2. Problemet kommer og går.

Men det kan se ut som om det er jordfeil på baklyktene som er årsaken.

Så du kan jo sjekke det.

 

Har du funnet ut hva som var problemet på din?

 

Ellers, så er kontakten som går fra karroseriet til førerdøren årsaken til veldig mye vondt på 306. Koster 1760,- men med litt fingerferdigheter så er det ikke noe problem å lappe sammen.

 

ABS lyset kommer opp og den virker heller ikke og ryggelys å kjørelysan virke ikke som dem skal må vri om bryteren for og få lys. Har ikke funnet problemet nei men etter at det var ei uke der så forsvant abs lyset og alt av kjørelys virka som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...