Gå til innhold

Panasonic SD-600


Anbefalte innlegg

Den teknologiske utviklingen på filmfronten har tatt meg igjen og reist forbi meg. Dette fant jeg ut for et par dager siden. Som en notorisk jeg-må-sjekke-alt-jeg-skal-ha person jeg er, så endte det først opp med et Panasonic SD-20. Dette er et kamera som stort sett har alt en hjemmefilmer trenger. Kjøpte dette litt på sparket etter grundig overtaling i butikken og litt etter lommeboka. Ca 4000kr. Vel hjemme ble det mye testing. Godt fornøyd i dagslys og ganske fornøyd i typisk innelys. Så bar det på nettet igjen for å sammenligne innenfor samme prisklasse pluss/minus 1000-2000 kr. På www.slashcam.com har de tester og specs på de fleste kameraene. Der fant jeg Sony HDR-CX 116e. Stort sett samme specs, men med 8 gb internt minne for samme pris og bedre zoom. Ny testrunde. Sonyen var en del bedre enn Panasonicen, så da ble det bytterunde i butikken. Men så snublet jeg over Panasonic SD-600. Og det scoret en god del mer på skarphet og lysfølsomhet enn Sonyen. Det har også 3 stk CMOS brikker (bedre farger). Litt dårligere zoom, men både optisk og elektronisk bildestabilisator samt mulighet for en del manuelle inngrep og filming i 1080p. Da ble det Panasonic som jeg endte opp med til slutt. SD-700 fikk EISA-pris. SD-600 er i praksis det samme kameraet men uten alle tilkoblingsmulighetene. Håper jeg blir fornøyd selv om jeg måtte bruke litt mer penger enn busjettert.

 

Er det noen som har erfaringer med SD-600/700? Noen gode redigeringsprogrammer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...