Gå til innhold

Ubrukelig som soldat


Sapere_aude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

erhm uhmsm...Ubrukelige som soldater...føler jeg sklir inn på tynn is her ph34r.gif

 

Okay jeg bare kødda da! Unnskyld.

 

Du sklei ikke bare inn på tynn is, der druknet du under isen... thumbdown.gif

Jenter er noe vi absolutt vil ha i Forsvaret.

Å si at de er ubrukelig er jo kjønnsdiskriminerende, finnes absolutt mange jenter som står på hele tiden og er langt bedre enn mange av guttene!

Man skal ikke undervurdere mennesker, da går man på en smell før eller siden.

Helt sant. Enkelte jenter er mye bedre enn gutter. Til matlaging og støvsuging selvsagt, ikke noe annet.

Endret av kjermy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

I strid ville jeg selvfølgelig hatt en "STERK MANN", men saken er jo at stort sett alle militære operasjoner Norske styrker er med på er delt inn i lag eller tropper. Da har man nok av folk som kan bære deg. Ikke snakk om spesial eller elitestyrker her, er en grunn til at ingen kvinner har klart opptaket noensinne til HJK, KJK, MJK og FSK (sikkert ikke Art.jeger og Oppklaringsjeger heller). For der er man små grupper med personell som skal klare seg over lang tid uten støtte fra andre. Da må man kunne stole på hvert lagsmedlem på at de klarer alt dersom noe skulle skje.Jeg mente hovedsakelig i førstegangstjenesten, jeg antar at det er bedre med en blanding av jenter og gutter. Dette er rett og slett fordi vi er så forskjellige, ikke bare på fysikken, men også hvordan vi tenker. Jo flere forskjellige individer som tenker jo oftere kommer man frem til en god løsning. Såfremt man har en god leder.Jenter er ofte mye flinkere til å vise evnen til å passe på oss, tenker ofte på det beste for mest mulig komfort. Jo mer komfort i felt, jo enklere blir det å løse oppdrag.Kan ta skolen for eksempel, jeg synes at klassen som helhet er mye mer effektiv og det er mye lettere å trives når man har jenter der. Dette er sikkert smak og behag, men iallefall sånn jeg føler det.Altså det meste en mann kan gjøre kan også en kvinne gjøre.Så derfor synes jeg det blir helt feil å dømme etter kjønn.

 

Hør hør

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I strid ville jeg selvfølgelig hatt en "STERK MANN", men saken er jo at stort sett alle militære operasjoner Norske styrker er med på er delt inn i lag eller tropper. Da har man nok av folk som kan bære deg. Ikke snakk om spesial eller elitestyrker her, er en grunn til at ingen kvinner har klart opptaket noensinne til HJK, KJK, MJK og FSK (sikkert ikke Art.jeger og Oppklaringsjeger heller). For der er man små grupper med personell som skal klare seg over lang tid uten støtte fra andre. Da må man kunne stole på hvert lagsmedlem på at de klarer alt dersom noe skulle skje.

 

Jeg mente hovedsakelig i førstegangstjenesten, jeg antar at det er bedre med en blanding av jenter og gutter. Dette er rett og slett fordi vi er så forskjellige, ikke bare på fysikken, men også hvordan vi tenker. Jo flere forskjellige individer som tenker jo oftere kommer man frem til en god løsning. Såfremt man har en god leder.

Jenter er ofte mye flinkere til å vise evnen til å passe på oss, tenker ofte på det beste for mest mulig komfort. Jo mer komfort i felt, jo enklere blir det å løse oppdrag.

 

Kan ta skolen for eksempel, jeg synes at klassen som helhet er mye mer effektiv og det er mye lettere å trives når man har jenter der. Dette er sikkert smak og behag, men iallefall sånn jeg føler det.

 

Altså det meste en mann kan gjøre kan også en kvinne gjøre.

Så derfor synes jeg det blir helt feil å dømme etter kjønn.

 

 

Når jeg var på Sesjon(ca 1 år tilbake) så fortalte foredragsleder at det har vært/er minst ei jente i de forskjellige troppene du nevnte, utenom Spesialjeger tror jeg det var. Men ellers en flott post!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

erhm uhmsm...Ubrukelige som soldater...føler jeg sklir inn på tynn is her ph34r.gif

 

Okay jeg bare kødda da! Unnskyld.

 

Du sklei ikke bare inn på tynn is, der druknet du under isen... thumbdown.gif

Jenter er noe vi absolutt vil ha i Forsvaret.

Å si at de er ubrukelig er jo kjønnsdiskriminerende, finnes absolutt mange jenter som står på hele tiden og er langt bedre enn mange av guttene!

Man skal ikke undervurdere mennesker, da går man på en smell før eller siden.

 

Jente-soldater ER underlegne (generellt) i felt.. Det er ikke noe å diskutere, det er fakta. Både fysisk svakere og ofte (IKKE ALLTID) mentalt svakere enn gjennomsnitts mann-soldaten.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Det fins jenter som oppholder seg andre steder enn forsvaret.

Slikt kan han like greit se i gymtimer, eller når han trener med andre.

 

Om det gir riktig inntrykk eller ikke, får noen andre svare på. Jeg vet ikke om forholdet mellom nivåene holder seg likt i forsvaret.

 

EDIT: Var ikke så bra formulert...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener her.

Tror det er mye forskjellig, slik det alltid er i i samfunnet.

En ddel jenter yter nok 100 % av det som kreves, om ikke mer til, men det er iskkert og en del som dessverre blir en belastning. Som det som ofte er når en mindre del av en minioritet innen et samfunn (her forsvarssamfunnet) gjør noe for dårlig eller utenfor normene, så skader det omdømmet for resten.

Kjenner ikke deg Barnacle, men den selvutnevnte Jegeren gjør visst, så regner med det stemmer når han mener du kan prestere^^

Slå et slag for kvinner i Forsvaret og yt over kravet, så svinner fordommene henn til slutt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Chill, fyren prøvde seg på en spøk^^

Og dere ser humoren, du står heller ikke tilbake for å slå en vittighet om jenter som ikke presterer pga. vilje Jeger. Kvinner er generelt ikke fysisk bygget for arbeid for Forsvaret dessverre, men heldigvis er det flere og flere som trosser dette og presterer fabelaktig.

 

Sånn som eksempelet under, hvor første post er fra en jente. Bra diskusjon på emnet om kvinner i Forsvaret i et par innlegg, link her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1218289&st=60

 

Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig?

Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. :)

 

Innkallingen kommer i puljer siden de sjekker vandel.

Jeg skal å inn i august så vet ikke, men vil tro de fleste bare blir glad for å ha litt jenter oppe i det kalde nord :)

 

Vil si at alle er bygget for det så lenge man VIL det selv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...