Gå til innhold

Hvordan sende ut anonyme SMS?

optun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvordan jeg kan sende ut sms med et annet nr enn mitt, vet det finnes flere tjenester som feks SneakSMS.com, men da de fleste av de utenlandske tjenestene ikke fungerer i Norge, og det kommer opp et helt tilfeldig redigert nr. Og ikke evt det nr man velger og skrive inn selv.

Er ikke interesert i synspunkter fra andre brukere, kun svar som har med innlegget å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Disse tjenestene på nett er bare i utlandet, fordi meldingssentralene der er gamle og utdaterte så de kan snike seg inn og endre på meldingsheaderen før meldingen sendes ut gjennom den sentralen.

Hvis det finnes noen som virker enda, kan det ofte ta timevis før meldinga kommer frem til mottakeren også.

I Norge er ingen sentraler så dårlige lengre, desverre.

Jeg hadde et slikt program på 90-tallet som lot meg sende meldinger med hvilket som helst nummer i det norske telenettet. Men det sluttet å virke for maaange år siden når Telenor og netcom oppgraderte til sikrere systemer..

Endret av Bytex
Skrevet

Ser at man kan sende såkalte "anonyme" sms om man skriver inn navn, men man kan altså ikke sende sms med forskjellige nr lenger?

Skrevet (endret)

Nei, det krever at du bruker en meldingssentral som har veldig gammel software, og ingen i Norge har det lengre. Kanskje noen obskure nettsteder i utlandet, men det er som sagt veldig ustabilt også. Programmet som sender må nemlig ha mulighet til å endre på "headeren" til meldinga inni SMS-sentralen, og du vil uansett få med landskode foran nummeret. Det lar ikke nyere utstyr deg gjøre.

Endret av Bytex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...