Gå til innhold

Xbox 360 eller Playstation 3 ?


Steamed

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å slette innstalleringen av spillet når det er lagt på hylla, så det er ikke et problem uansett. Savedataen er der fortsatt, så hvis man en dag ønsker å spille det igjen kan man bare laste ned innstalleringen på nytt og ha akkurat samme saves der som før.

 

Du må seriøst slutt å bruke begrepet fanboy, når du åpenbart er 360 fanboy selv. Du tror at bare siden Playstation har hatt suksess tidligere og har et stort brand name, at det er umulig at noen kjøper og spiller PS3 fordi man liker det. Dette er helt latterlig. Samme gjelder hele begrepet fanboy, ettersom Sony, Microsoft eller Nintendo ikke får mine penger dersom jeg ikke liker produktet deres. Jeg bryr meg om gode spill, og etter min mening er det flere spill som passer til meg på PS3, derfor kjøpte jeg den. Dette betyr ikke at jeg avskriver alle spill på Xbox heller, for jeg skulle gjerne hatt Halo: Reach, 'Splosion Man, Trials HD, Mass Effect med flere også, men akkurat nå er jeg fornøyd med PS3 og den holder lenge. Selv med dette kan jeg faktisk se hvorfor folk velger Xbox istedenfor, og jeg har flere venner som foretrekker det, siden de liker å game Halo/Cod online, som faktisk fungerer bedre med den overlegne Xbox Live og en kontroll som er bedre skikket for FPS.

 

Du derimot ser ingen annen grunn til at folk kjøper PS3 annet enn at det er "kjent" og "vanlig", noe som er helt idiotisk ettersom at det finnes 12 millioner PS3-eiere i Xbox-landet USA. PS3 har mer enn mange nok gode spill til å være verdt et kjøp og dette burde du også kunne se. Dessverre er du for opptatt av å kalle folk fanboys når du selv ikke gjør annet enn å hlle en konsoll framfor en annen, når de faktisk er på ganske likt nivå. Tipper jeg får samme bemerkning slengt imot meg, men det driter jeg i. Jeg spiller for å ha det gøy, ikke fordi jeg støtter et selskap. Dette burde du også lære deg...

 

Jeg er langt i fra noen 360 fanboy. Jeg bare misliker norske playstation eiere fordi i nesten alle tilfeller har de null peil på hva de prater om.

 

De minner meg om de fjottene som kjøper ipod til tre ganger prisen av en like bra generic mp3 spiller.

 

Hvis PS3 hadde vært så jævla bra og et godt kjøp så hadde PS3 solgt klart best i UK også, men det gjør den ikke. Der selger 360 dobbelt så mye, som den fortjener fordi den er mye billigere, har størst utvalg av spill og har bedre tjenester.

 

Her selger den kun pga merkevare slavene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xbox360 vs ps3

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

 

Her er det nok du som fremstår som en fjott. Det fremkommer tydelig av innlegget at Ky-kun eier xbox360 og har gjort det side førstegenerasjons modellen ble lansert.

 

Ky_kun

Sammenlikningen din hadde vært relevant for 4 og et halvt år siden. Nå er deler av den utdatert.

Yes, jeg vet at argumentet mitt er gammel, men om jeg ville bare komme frem til at Microsoft kommer alltid med konsolloppgraderinger som er en irritasjon for gamle xbox360 eiere. Xbox360S ser jo som en endelig versjon og... Det samme kunne man si om Xbox360Elite.

 

Trondenils, det er helt åpentbart at du er en Xbox360 fanboy. Hvordan kan du se at jeg er en PS3 fanboy? Ja, jeg henger mest på PS3 avdelingen fordi jeg ikke bruker 360'en lenger og er ikke oppdatert i den fronten. Du derimot har kommet med argumenter mot de fleste "jeg liker PS3 fremfor 360" innleggene istedenfor å bare skrive et rent innlegg. Skal jeg komme med et eksempel?

 

I ditt siste innlegg hevder du at 360 har solgt det dobbelte i UK. Kilde? Her er min kilde selv om jeg ikke vil være kildekritisk til Wikipedia, men er en kilde jeg noen ganger kan forholde meg til. Antall solgte konsoll lista. For min del er ikke antall solgte konsoll det viktigste når man velger riktig konsoll, men hva jeg får brukt det til.

 

Et eksempel til? Joda, dette er også fra ditt siste innlegg. Maefteda har aldri hevdet at PS3 er best, men best for SIN EGEN interesse. Hvorfor UK har solgt mere 360 er vel fordi folk liker 360 mer der. I Norge har PS3 akkurat passert 360, men før dette var jo troass alt 360 på topp. Hvorfor det nå er snudd nå er muligens den lave prisen i forhold til lanseringsprisen. Jeg ser at du også nevner billig, men man må også se hva man får med på kjøpet. Hva koster en 360S nå? Ca. 800kr forskjell mellom disse to konsollene? Hmm... Sier bare at noen investerer bluray i samme slengen.

 

Norske PS3 eiere har null peiling på hva de snakker om? Eksempel? De fleste innleggene her inneholder hull, men noen av dem er faktisk riktige også. Peiling har de, men er av og til blind og skrive svada på noe de tror og ikke vet.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

PS3 har solgt 3 millioner units i UK, mens 360 har 3,9 millioner ifølge wikipedia. Skjønner ikke helt hvor du har dine nummere fra, for i min verden er ikke 3,9 dobbelt så mye som 3,0.

 

PS3 har solgt nesten like mye som 360 over hele verden tilsammen, og det etter at den kom 1 år senere til markedet. PS3 har et stort utvalg av gode eksklusiver med store navn og gameplay som backer opp ryktet. Se på Metacritic f.eks, der er det ganske jevnt, men 360 har et overtak siden den har gamle utaderte spill der også som COD 2 som ingen kjøper lenger.

 

For meg er det viktigere å ha Uncharted, God of War, MGS4, Team Ico, LBP m.m enn det er for meg å ha Gears, Halo og Fable. Det er mange Arcade-spill jeg gjerne skulle hatt også som f.eks 'Splosion Man, Shadow Complex, Ikaruga og lignende, men det samme går for PSN-titler som Stardust, Shatter, Joe Danger, wipEout HD og mer til.

 

Jeg bruker PS3 til primært spill, men også litt som multimediamaskin og Blu-Ray spiller. Dette fungerer den mer enn nok som for meg, som har gamet siden jeg var 3 år på NES. Det finnes gamere som ser bak alt som heter brand-name og rykte, og som faktisk kjøper PS3 fordi de foretrekker den. Dette finnes det sikkert flere av på Xbox også, men det er nok noen amerikanere som velger Xbox fordi det er amerikansk.

Lenke til kommentar

PS3 har solgt 3 millioner units i UK, mens 360 har 3,9 millioner ifølge wikipedia. Skjønner ikke helt hvor du har dine nummere fra, for i min verden er ikke 3,9 dobbelt så mye som 3,0.

 

 

Det er helt feil. 360 har solgt over 5.3 millioner i UK. PS3 er 3.2.

 

UK Hardware

Console Weekly (change) Total

X360 23,306 (-9%) 5,351,204

PS3 8,476 (-16%) 3,224,273

 

Og som vi ser så selger 360 rundt 3 ganger bedre ukentlig for øyeblikket.

 

Ja, det er vgchartz som ikke er 100% korrekt men det wikipeda tallet ditt er i alle fall helt på jordet.

Lenke til kommentar

Ja, så det nå. Tallet var fra Januar 2009, så den er nok på 5,3, som enda ikke er dobbelt så mye likevel. Når ble egentlig UK fasiten på hvilken konsoll som er best? Da er vel Wii bedre enn 360 også da eller?

 

UK er ikke fasiten på hva som er best. Men det viser hvor mye mer mer merkeslaver nordmenn er enn andre.

 

Playstation har alltid dominert i UK også, hvorfor gjør ikke PS3 det nå da?

 

Spør den jevne playsation eier i Norge og han har ikke hørt om Dreamcast en gang. Enda den til og med var en bedre konsoll enn PS2 mens den eksisterte. Ola dunk kjøper playststion fordi det er hva han blitt fortalt å kjøpe de siste 15 årene.

Lenke til kommentar

Hva tror du er grunnen til at Playstation har fått det ryktet da? Jo nettopp, kvalitet. PS2 dannet først og fremst sitt salgsgrunnlag på at den hadde alle de viktigste og beste spillene, som jo ikke er så rart siden den etterhvert fikk den største forbrukerandelen av konsollene. PS2 hadde/har et sykt spill-bibliotek og gjorde det bra mye grunnet dette, selv om det selvfølgelig var flere som bare kjøpte PS siden det var det de hadde hørt om, uansett om Xbox og Gamecube var langt sterkere maskiner.

 

Sony dreit seg ut med PS3-lanseringen. $599 dollar, hele cockynessen på E3 2006 med at folk ville jobbe ekstra skift for å skaffe penger nok til å kjøpe den. Samtidig var det den fryktede 3 konsollen, som N64, Saturn og Atari 5200 fikk merke i form av dårlig salg(merkelig det der). Xbox 360 og Wii er langt bedre konsoller i forhold til hvordan det var med Xbox og Gamecube. Dermed er det ikke rart at tallene til Playstation faller fra forrige generasjon.

 

Jeg er ikke fremmed for at det finnes nordmenn som kjøper PS3 siden det er det de har hørt om, men det blir helt feil å si at dette gjør PS3 til en dårlig konsoll som ingen med full oversikt ville kjøpt.

Lenke til kommentar

Ja, så det nå. Tallet var fra Januar 2009, så den er nok på 5,3, som enda ikke er dobbelt så mye likevel. Når ble egentlig UK fasiten på hvilken konsoll som er best? Da er vel Wii bedre enn 360 også da eller?

 

UK er ikke fasiten på hva som er best. Men det viser hvor mye mer mer merkeslaver nordmenn er enn andre.

 

Playstation har alltid dominert i UK også, hvorfor gjør ikke PS3 det nå da?

 

Spør den jevne playsation eier i Norge og han har ikke hørt om Dreamcast en gang. Enda den til og med var en bedre konsoll enn PS2 mens den eksisterte. Ola dunk kjøper playststion fordi det er hva han blitt fortalt å kjøpe de siste 15 årene.

Må nesten rette på det du sier nå. Det er ikke bare i Norge man ikke vet hva en Dreamcast, for all del kan det også være en del borte i UK også. Pluss at du holder fortsatt fast på "UK som fasit" når du skriver "playstation har alltid dominert i UK også, hvorfor gjør ikke PS3 det nå da?". Ok, la oss bruke Japan som et eksempel da, skal vi det?

 

Sist gang jeg sjekket er også Xbox/Microsoft en kjent og sterk brand så dine argumenter er ikke så sterk allikevel. Må jo være en grunn 360 har ledet over PS3 på flere år nå i Norge?

Lenke til kommentar

Herregud a. Fanboywar!

Så... siden du ser ut til å være nøytral, hva foretrekker du av disse to konsollene? Hjelper ikke emneforfatteren med din teite kommentar.

 

Ja, det ser ut som det blir heftig fanboykrig her, men hva legger dere i fanboy? Etter det jeg har sett så er det kun EN fanboy her, og det er Trondenils. Vet du hvorfor? Jo, han skrive som om det er best å kjøpe 360 fordi det er det folk flest har og ikke noe med selve konsollen har å tilby som gjør konsollen overlegen. Vi andre skriver bare hvorfor man burde velge den konsollen bla bla bla, mens Trondenils rakker ned på nesten alle PS3 tilhengere her eller negative innlegg om 360 som må rette opp det han skriver.

 

Man må innrømme at Bluray er noe man tenker over når man skaffe seg en PS3. Hjelper ikke å komme med en kommentar at en bluray koster nå 800kr standalone når man vet at disse er dårligere enn PS3 sin bluray. Skaffe man en Xbox er fordi man liker de spillene som er der og at kameratene dine spiller mest på den.

Lenke til kommentar

xbox360 vs ps3

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

 

Her er det nok du som fremstår som en fjott. Det fremkommer tydelig av innlegget at Ky-kun eier xbox360 og har gjort det side førstegenerasjons modellen ble lansert.

 

Ky_kun

Sammenlikningen din hadde vært relevant for 4 og et halvt år siden. Nå er deler av den utdatert.

Yes, jeg vet at argumentet mitt er gammel, men om jeg ville bare komme frem til at Microsoft kommer alltid med konsolloppgraderinger som er en irritasjon for gamle xbox360 eiere. Xbox360S ser jo som en endelig versjon og... Det samme kunne man si om Xbox360Elite.

 

 

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du sier. Hvorfor skulle det være en irritasjon at det kommer revisjoner av en spillekonsoll? Jeg er kjempeglad for at jeg i dag sitter med en xbox360 elite med 120 gb hdd i stedenfor en flymaskin med 20gb som jeg kjøpte på lanseringsdagen. Hvis du skal irritere deg over dette må du nesten irritere deg over at det kommer nye bilmodeller og nye pc deler også. Det har desutten pågått lenge før xbox360 ble sluppet. Både xbox, playstation, playstation 2 og playstation 3 har gjort akkurat det samme. Hva er det som får deg til å trekke frem kun xbox360?

post-131222-1287057409,0859_thumb.jpg

Lenke til kommentar

xbox360 vs ps3

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

 

Her er det nok du som fremstår som en fjott. Det fremkommer tydelig av innlegget at Ky-kun eier xbox360 og har gjort det side førstegenerasjons modellen ble lansert.

 

Ky_kun

Sammenlikningen din hadde vært relevant for 4 og et halvt år siden. Nå er deler av den utdatert.

Yes, jeg vet at argumentet mitt er gammel, men om jeg ville bare komme frem til at Microsoft kommer alltid med konsolloppgraderinger som er en irritasjon for gamle xbox360 eiere. Xbox360S ser jo som en endelig versjon og... Det samme kunne man si om Xbox360Elite.

 

 

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du sier. Hvorfor skulle det være en irritasjon at det kommer revisjoner av en spillekonsoll? Jeg er kjempeglad for at jeg i dag sitter med en xbox360 elite med 120 gb hdd i stedenfor en flymaskin med 20gb som jeg kjøpte på lanseringsdagen. Hvis du skal irritere deg over dette må du nesten irritere deg over at det kommer nye bilmodeller og nye pc deler også. Det har desutten pågått lenge før xbox360 ble sluppet. Både xbox, playstation, playstation 2 og playstation 3 har gjort akkurat det samme. Hva er det som får deg til å trekke frem kun xbox360?

La meg se... hvor mange revisjoner har 360 hatt? En del.

 

1. Xbox360 uten HDMI

2. Xbox360 med HDMI med større HDD

3. Xbox360 Elite med en annen chip som minker sjansen for RROD

4. Xbox360 Slim med innbygd trådløs med en annen HDD form enn vanlig 360

 

Også ser vi på PS3.

 

1. PS3 Phat m/PS2 støtte

2. PS3 Phat u/PS2 støtte

3. PS3 Slim med bedre lydkort

 

Blir feil å sammenligne dette med bil. Bil kan man spare mye penger på siden det jobbes med å minke CO2 utlsipp, bensin forbruk, komfort osv. Med 360 derimot har kommet med 4 endringer som jeg har sett som faktisk hindrer noe som i første omgang ikke burde være med eller ta med noe som burde være der. Ville du ha likt å ha 360 u/ HDMI mens du ser at det stadig blir nye revisjoner av noe som er planlagt å vare til neste grafikkgenerasjon? Se på PS3 du, forskjellen mellom Phat og Slim er ikke så store.

 

Ja, om jeg hadde vært PC gamer hadde det irritert meg at det kommer stadig nye kort. Derfor kjøper jeg konsoll for å slippe det. Selv her trenger du bare å bytte kortet, mens 360 må du kjøpe et helt nytt konsoll.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

xbox360 vs ps3

 

For noe piss. Nye 360 bråker ikke din fjott. Den er også trådløs, må ikke kjøpe noenting.

20gb harddisk? 250gb er standard nå.

 

Kan dere uvitende ps3 fanboys please holde kjeft?

 

Her er det nok du som fremstår som en fjott. Det fremkommer tydelig av innlegget at Ky-kun eier xbox360 og har gjort det side førstegenerasjons modellen ble lansert.

 

Ky_kun

Sammenlikningen din hadde vært relevant for 4 og et halvt år siden. Nå er deler av den utdatert.

Yes, jeg vet at argumentet mitt er gammel, men om jeg ville bare komme frem til at Microsoft kommer alltid med konsolloppgraderinger som er en irritasjon for gamle xbox360 eiere. Xbox360S ser jo som en endelig versjon og... Det samme kunne man si om Xbox360Elite.

 

 

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du sier. Hvorfor skulle det være en irritasjon at det kommer revisjoner av en spillekonsoll? Jeg er kjempeglad for at jeg i dag sitter med en xbox360 elite med 120 gb hdd i stedenfor en flymaskin med 20gb som jeg kjøpte på lanseringsdagen. Hvis du skal irritere deg over dette må du nesten irritere deg over at det kommer nye bilmodeller og nye pc deler også. Det har desutten pågått lenge før xbox360 ble sluppet. Både xbox, playstation, playstation 2 og playstation 3 har gjort akkurat det samme. Hva er det som får deg til å trekke frem kun xbox360?

La meg se... hvor mange revisjoner har 360 hatt? En del.

 

1. Xbox360 uten HDMI

2. Xbox360 med HDMI med større HDD

3. Xbox360 Elite med en annen chip som minker sjansen for RROD

4. Xbox360 Slim med innbygd trådløs med en annen HDD form enn vanlig 360

 

Også ser vi på PS3.

 

1. PS3 Phat m/PS2 støtte

2. PS3 Phat u/PS2 støtte

3. PS3 Slim med bedre lydkort

 

Blir feil å sammenligne dette med bil. Bil kan man spare mye penger på siden det jobbes med å minke CO2 utlsipp, bensin forbruk, komfort osv. Med 360 derimot har kommet med 4 endringer som jeg har sett som faktisk hindrer noe som i første omgang ikke burde være med eller ta med noe som burde være der. Ville du ha likt å ha 360 u/ HDMI mens du ser at det stadig blir nye revisjoner av noe som er planlagt å vare til neste grafikkgenerasjon? Se på PS3 du, forskjellen mellom Phat og Slim er ikke så store.

 

Ja, om jeg hadde vært PC gamer hadde det irritert meg at det kommer stadig nye kort. Derfor kjøper jeg konsoll for å slippe det. Selv her trenger du bare å bytte kortet, mens 360 må du kjøpe et helt nytt konsoll.

 

Ikke helt riktig. Variasjonene som har blitt sluppet av xbox360 er følgende:

 

Core

Pro 20GB

Pro 60GB

Arcade 256MB minnekort

Arcade m 256MB innebygget

Arcade m 512MB innebygget "Jasper"

Elite 120 GB "Jasper"

Super Elite 250GB "Jasper"

Slim 4GB flash "Valhalla"

Slim 250GB "Valhalla"

 

Ps3 Varianter

 

20GB

60GB

60GB

80GB

40GB

80GB

160GB

120GB slim

250GB slim

160GB slim

320GB slim

 

Kilder:

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Model_comparison

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Comparison_of_features

 

Nye revisjoner av konsollene er mer energieffektive noe som tilsvarer lavere drivstofforbruk hos biler. De støyer også mindre og har en lavere feilprosent noe som tilsvarer komfort hos biler.

 

Forskjellen mellom komponent kabel og hdmi ligger i litt skarpere grafikk og litt sterkere farger. Denne forskjellen er minmal og vil ikke være noe man legger merke til før man ser etter.

Lenke til kommentar

at xboxen i 2005 ikke hadde HDMI er ganske irrelevant i en sammenligning mot PS3 siden sony på det tidspunktet ikke hadde et preodukt på markedet :p

 

kan innrømme at jeg ser etter en PS3 60gb akkurat nå (tragisk at de fjernet denne versjonen) for å kunne gjennoppleve alle de timene jeg brukte på PS2 spill. men er ikke sikker på at dette blir no av...

 

men må si at jeg hører fler og fler PS3 frelste eiere (i min klasse)at de klager på nettverkstjenesten, og par av dem har t.o.m kjøpt en xbox og er overrasket over at det er så mye raskere. men selvfølgelig noen som fortsatt mener at det bare er bullshit og mener det bare er tull de 400 kronene LIVE koster i løpet av et år.

 

jeg ga da jeg kjøpte xboxen min rundt 2000kr for den og har hatt LIVE i 2 år som har kosta rundt 800kr tilsammen 2800 for det mange er enige om at er både raskere og en bedre nettverkstjeneste.

 

de fleste i min klasse punga ut rundt 5000(!) for sin PS3 og da kan man ikke akkurat klage på at LIVE er dyrt !!! 6år med live + xboxen og NÅ (den 14 oktober 2010) en Bluray spiller til samme prisen.

 

Liten pluss er det vel også alle disse spesial utgavene som utgis: Halo 3 utgaven (som jeg er stolt eier av) resident evil, Cod:MW2 og dedn nye Halo reach utgaven.

 

er xbox fanboy ja... men valget er ikke så vanskelig ? eller? Halo vs Killzone? og ganske greit å få DLCene til Black Ops en måned før PS3 eierne og :whistle: Just telling :)

 

Love my :love: xbox :love:

Lenke til kommentar

Er man litt smart så koster det 250-300 kroner i året for Live.

 

jeg så dere hadde skrevet dette :O hvor får du det til den prisen? fikk live til 399 som et "tilbud" over marketplace rundt juletider i fjor så må snart oppdatere :blush:

 

http://xboxliveuk76.com/

Eller

http://www.maximuscards.com/

Sistnevnte har jeg brukt selv og kan bekrefte at det fungerer. xboxliveuk76 har jeg ikke testet, men andre har sagt at det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...