Gå til innhold

Hvilken driver er best til Voodoo3 2000 under win98?


GalFisk

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en PC av gamle deler til en kamerat, der blandt annet dette kortet sitter. Etter (før?) 3Dfx gikk dukken, er det kommet et lass med forskjellige drivere, snekret sammen og oppdatert av entusiaster omkring i verden. Voodoofiles.com har en liste på over 100 drivere, jeg har vel lastet ned ca 10 av de nyere, men lurer på om noen har erfaring med hvilke av disse driverne som er 'best' til spilling. Stabilitet er viktig, men ytelse teller også. Unreal Tournament og Half-Life funker greit med driverne jeg bruker nå (tror det er Amigamelin-driverne, men jeg er ikke sikker), men fx Serious Sam hakker fælt selv når alle grafikk-settings er på laveste, og lens-flaren rundt sola ser ut som en boks...

Er takknemlig for alle svar som kan vise vei i denne driver-jungelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt sammen en PC av gamle deler til en kamerat, der blandt annet dette kortet sitter. Etter (før?) 3Dfx gikk dukken, er det kommet et lass med forskjellige drivere, snekret sammen og oppdatert av entusiaster omkring i verden. Voodoofiles.com har en liste på over 100 drivere, jeg har vel lastet ned ca 10 av de nyere, men lurer på om noen har erfaring med hvilke av disse driverne som er 'best' til spilling. Stabilitet er viktig, men ytelse teller også. Unreal Tournament og Half-Life funker greit med driverne jeg bruker nå (tror det er Amigamelin-driverne, men jeg er ikke sikker), men fx Serious Sam hakker fælt selv når alle grafikk-settings er på laveste, og lens-flaren rundt sola ser ut som en boks...

Er takknemlig for alle svar som kan vise vei i denne driver-jungelen.

 

Etter det jeg har fått med meg er jo serious sam til en viss grad veldig cpu-avhengig. Du har jo ikke skrevet hva slags hardware du ellers har.

Men jeg ville tro du burde satse på et nytt skjermkort hvis du skal ha noe som skal holde også i fremtiden. Voodoo3 har jo vært utdatert en stund.

Men skal du ha drivere til det, så hadde jeg nok tatt en tur innom her:

http://www.falconfly.de/voodoo3.htm

Lenke til kommentar

Takk for info, WickedGL ser ut til å funke fint på OpenGL, har ikke testet dem på Serious Sam ennå.

Tenkte egentlig mer på generelle drivere, gjerne noen av de uoffisielle hvis de er bedre (Mikepedo, Amigamerlin, Voodoolizer, V3XGamers etc). Kan forsåvidt teste alle sammen og se hvilken som funker best, men jeg sparer endel tid hvis noen har god/dårlig erfaring med noen av disse, eller de offisielle.

Skal teste 1.07 også og se.

Btw det er Voodoo3 2000 AGP 16MB. CPU er klokket til ca 450/100 MHz, PCen har 48MB RAM (ALTFOR lite ja, er på vei til å kjøpe mer. Det vil sikkert hjelpe på endel mht lag og loadetider).

 

Edit: WickedGL gjorde underverker med Serious Sam, tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...