Gå til innhold

HVA skjerr på Amentio? Røverkjøp? Canon S95 for 120 kr, Lumix LX3 for 69 osv!


Anbefalte innlegg

Flere som har sett inne på nettsidene på Amentio? Der selges mange komaktkamera til omkring 100 kr?

 

F.eks

 

Panasonic Lumix LX3 til 69 kr,

Canon S95 til 120,-,

Canon G10 til 186,-

Canon G12 til 488,-

 

Kan dette stemme? :!:

 

Hvilke rettigheter har man om man kjøper kamera til disse prisene og betaler for dem?

Man har vel rett til og få den varen man har kjøpt til den prisen som ble forlanget, eller kan de "trekke tilbake" ting som er solgt og betalt for? Regner med prisen blir raskt forandret til det normale når dette blir oppdaget, men prisene som står må vel være gjeldene til så lenge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva som skjer, men jeg kjøpte i hvertfall et par kameraer. Så får vi hva responsen blir. Hvis de endrer prisen og trekker mer fra kortet mitt kan jeg bare sende varene tilbake. Jeg regner med at det blir oppdaget, men hvis ikke hadde det vært sweet. Etter hva jeg har sett av slike tilfeller tidligere så har butikken tatt kontakt med de som benytter seg av feilprisingen og kansellert kjøpet etter å ha informert om at det har skjedd en feil.

 

Det kan jo ikke være riktig prising. Det er jo et speilreflekskamera der til 382 som kostet over 3000 hos dem før ifølge prisguiden. Muligens en lagerklarering, men da pleier det jo å være en annonse for det? Jeg gjetter på en at programmet som priser varene automatisk utifra dato har gått bananas.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

 

Hvilke rettigheter har man om man kjøper kamera til disse prisene og betaler for dem?

Man har vel rett til og få den varen man har kjøpt til den prisen som ble forlanget, eller kan de "trekke tilbake" ting som er solgt og betalt for? Regner med prisen blir raskt forandret til det normale når dette blir oppdaget, men prisene som står må vel være gjeldene til så lenge :D

 

Nei du har ikke rett på å få en vare som er _tydelig_ feilpriset til feil pris.

Når slike ting er så feilpriset er det vanlig at de informerer deg og kansellerer kjøpet.

Lenke til kommentar

 

Hvilke rettigheter har man om man kjøper kamera til disse prisene og betaler for dem?

Man har vel rett til og få den varen man har kjøpt til den prisen som ble forlanget, eller kan de "trekke tilbake" ting som er solgt og betalt for? Regner med prisen blir raskt forandret til det normale når dette blir oppdaget, men prisene som står må vel være gjeldene til så lenge :D

 

Nei du har ikke rett på å få en vare som er _tydelig_ feilpriset til feil pris.

Når slike ting er så feilpriset er det vanlig at de informerer deg og kansellerer kjøpet.

 

Kilde? Uansett har de ikke noen av varene på lager ...

Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter har man om man kjøper kamera til disse prisene og betaler for dem?

Man har vel rett til og få den varen man har kjøpt til den prisen som ble forlanget, eller kan de "trekke tilbake" ting som er solgt og betalt for? Regner med prisen blir raskt forandret til det normale når dette blir oppdaget, men prisene som står må vel være gjeldene til så lenge :D

 

Nei du har ikke rett på å få en vare som er _tydelig_ feilpriset til feil pris.

Når slike ting er så feilpriset er det vanlig at de informerer deg og kansellerer kjøpet.

 

Kilde? Uansett har de ikke noen av varene på lager ...

 

Meh. Vanskelig å grave fram kilde for slike ting. Men jeg har sett det skje selv i andre tilfeller hvor folk har bestilt varer til vanvittige priser.

Lenke til kommentar

Yup, nettbutikker har vanligvis forbehold om feilprisning, men greit å ha kilder. Det fant jeg.

 

Priser

 

Amentio skal være Norges billigste nettbutikk

Vi vil derfor alltid hente varen fra den billigste grossisten for å holde prisene så lave som mulig. Du kan derfor oppleve at ordren blir levert i flere kolli.

 

* Alle priser på amentio.no er i norske kroner inklusiv 25% moms.

* Prisene er i stadig forandring, og vi tar derfor forbehold om prisendring uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

 

Too bad, fant noen semi-billige varer og bestilte dem, men Amentio kansellerer dem vel.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Prøvde meg med en bestilling, men fikk mail nå om at den var kansellert.. Regnet jo med det, men det hadde jo vært gøy om den ikke ble det.

 

Man kan jo begynne å lur på om amentio gjør dette bevist. Det skjer til stadig at de har lave priser på varer de ikke har inne. Bestillte nettopp et objektiv til halv pris av de andre nettbutikkene. Etter en uke ble ordren kanselert forde de ikke lengere førte varen. Objektivet ble da borte fra nettbutikken i to uker, men kom så tilbake med høyere pris.

La også merke til at nikons ny kompaktkamera P7000 var billigst hos amentio helt til kameraet kom i butikkene. Da lå de langt nede på lista. Det er jo greit at det kan bli en feil, men når det er så ofte så e det for dårlig. Det går ikke ann å stol på prisen til amentio.

Lenke til kommentar

Det skjer stadig at enkelte nettbutikker priser varer som ikke er på lager, mye lavere enn konkurrentene for å "lure" folk til å bestille eller reservere hos dem. Når varen så kommer på lager, skrus prisen opp, også for de som allerede har bestilt. De som da ikke kjenner sine rettigheter, godtar da dette fordi de ikke gidder å kansellere og bestille et annet sted selv om det ville vært rimeligere.

 

Andre butikker gjør det for å presse konkurrentene som har varen på lager til å matche prisen og dermed tape penger på salget fremfor å tjene på det.

 

Det er imidlertid stort sett useriøse aktører som driver med dette. De store, kjente aktørene holder seg vanligvis for gode til dette.

 

Jeg vet ikke om dette gjelder Amentio, og uttaler meg ikke nødvendigvis om dem.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...