Gå til innhold

Hva er en god PSU?


Anbefalte innlegg

  Ja var sikkert noe fabrikkfeil med Corsair PSUen jeg hadde. Den jeg har nå heter Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU. Ingen problemer med den ennå og jeg kan ikke høre den engang under tung spilling. (Den er også 80 Plus Silver)  

 

Du hører sjelden en PSU som går på 30 - 50 % av last. Selv PSU-er av moderat til god kvalitet.

 

 

De fleste kommer helt i mål med en Seasionic X 760W som har en fornuftig pris i forhold til hva man får. Den holder også til 2-3 systemoppgraderinger. Systemer med moderate effektbehov kommer i mål med de vifteløse foryningene i Seasonic X-serien. Entusiaster med kraftige SLI/CFX oppsett kommer stort sett i mål med Corsair AX 1200W.

..snip

 

Jeg vil ikke anbefale å betale noe særlig mindre enn 1000 kr (pris hos rimeligste utsalgssted) for en PSU da det ikke lønner seg på lang sikt.

 

Faktisk kan utrolig mange klare seg med Seasonic X-560 eller X-660. Til og med X-400FL og X-460FL holder til langt kraftigere oppsett enn mange tror. SilentPCReview kjørte torturtest av en X-400FL, dvs maks belastning i 15 timer ved 24 grader romtemperatur og dårlig luftflyt. Det tålte den fint, og klarte til og med å gjenta testen.

 

For den vanlige bruker holder også Seasonic sin S12-II serie svært bra - og er rimelig priset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det, men Seasonic X 760W kan være en grei investering dersom man går for kraftigere grafikkort innenfor en periode på 6 år. Uansett liten prisforskjell fra 900-1300 kr når man skal ha det i mange år og man kun skal ha én PC. Selvfølgelig utgjør 400 kr en forskjell om man snakker 10 eller 100 PCer. Mener at jeg nevnte de rimeligere i X-serien. Man kjører det meste av high en end CPU + GPU på 5-600W av god kvalitet.

 

980x @ 4 GHz + 240W grafikkort går iallefall som en drøm på feks Corsair HX 620.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...