Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vise at jeg er interessert?


Gjest ditt navn

Anbefalte innlegg

Gjest ditt navn

Hey! Er nok ikke første gang dette temaet dukker opp, men håper folk med litt mer erfaring enn meg kan hjelpe/motivere meg litt :)

 

Jeg liker ei jente (vi er begge 18), og det virker som hu liker meg og (tar masse iniativ for å snakke/finne på ting) men jeg vet ikke om hu er interessert i mer enn vennskap... Det er ikke så lenge siden vi møttes (møtte henne på fest og fant tonen så bytta vi nr'e og bare begynte å texte hverandre etterpå) og jeg har egentlig vært ganske passiv, fordi hu var såpass ivrig, så jeg ville bare se hvor det gikk hen.. men hu er skikkelig søt og morsom å være med, så jeg tenkte at jeg skulle ta initativet neste gang til å finne på noe også for første gang også prøve å gjøre et move da for å vise at jeg er interessert, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Når vi har vært sammen har vi bare gjort "venneting", sett på film og sånn, jeg føler jeg burde flørta mer men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så dårlig på sånt.

 

Jeg pleier som regel å bare si ting rett ut, men tenkte det kunne virke merkelig om jeg sier hvor mye jeg liker henne "så tidlig", at det kommer for brått på. Jeg tenkte vi bare skulle starte med å være venner så jeg kan bli ordentlig kjent med henne før jeg gjør noe, men jeg blir fort sjalu og hun har en del guttevenner hun er med, så jeg begynner å bli utålmodig og føler at jeg burde gjøre noe snart.

 

Synes dere jeg bør gjøre "movet" med en gang, og isåfall hva gjør jeg? :S Har noen tips til hvordan jeg kan på en litt gradvis måte vise at jeg vil mer enn å være venner, og ikke minst se hva hun føler? Vil gjerne ta det litt gradvis og ikke bare kaste meg ut i det.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, ikke si at du liker henne. Det blir bare kleint.

 

Det du må gjøre, er at du må vise at du liker henne. Smil hver gang du ser henne, prøv å få til så mye fysisk kontakt som mulig når det lar seg gjøre og er passende i tidspunktet. Komplimenter hjelper også, det setter hun sannsynligvis pris på.

 

Og hvis du vil starte med å bare være venner med henne så kan det like gjerne hende at du blir stuck der også, i vennesonen. Da sitter du i klisteret og det kan hende at hun også bare ser på deg som en venn, og ikke noe mer. Så prøv tingene jeg foreslo over her før du havner i vennesonen.

 

Vær også så ofte som mulig med henne. Spør regelmessig om dere vil finne på noe sånn at hun veit at du er interessert i å være med henne.

 

Det var vel det meste jeg kunne komme på nå. Bare vis at du er interessert, så om du er heldig, tar hun hintet ganske fort.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

 

 

Og hvis du vil starte med å bare være venner med henne så kan det like gjerne hende at du blir stuck der også, i vennesonen. Da sitter du i klisteret og det kan hende at hun også bare ser på deg som en venn, og ikke noe mer. Så prøv tingene jeg foreslo over her før du havner i vennesonen.

 

 

 

Dette er helt feil. En kjæreste blir jo ofte ens beste venn, og bestevenner kan bli kjærester. Hendt med mange av mine venner som var bestevenner.

Om hun sier "jeg liker deg som en venn" er det, som gutter OGSÅ gjør når de avviser jenter, bare en snill måte å si at hun ikke er tiltrukket av deg på. :thumbdown:

 

 

Derimot kan hun godt BLI tiltrukket av deg selv om hun ikke er det til å begynne med. Du må bare vise henne dine gode sider. Evt skaff noen om du mangler dem. :)

Endret av dkny
Lenke til kommentar

 

 

Og hvis du vil starte med å bare være venner med henne så kan det like gjerne hende at du blir stuck der også, i vennesonen. Da sitter du i klisteret og det kan hende at hun også bare ser på deg som en venn, og ikke noe mer. Så prøv tingene jeg foreslo over her før du havner i vennesonen.

 

 

 

Dette er helt feil. En kjæreste blir jo ofte ens beste venn, og bestevenner kan bli kjærester. Hendt med mange av mine venner som var bestevenner.

Om hun sier "jeg liker deg som en venn" er det, som gutter OGSÅ gjør når de avviser jenter, en snill måte å si at hun ikke er tiltrukket av deg på.

 

 

Derimot kan hun godt BLI tiltrukket av deg selv om hun ikke er det til å begynne med. Du må bare vise henne dine gode sider. Evt skaff noen om du mangler dem.

 

Dersom han ikke viser noen form for interesse ender han jo selvfølgelig opp i vennesonen, spesielt om hun også har andre gutter som hun henger med.

 

Men ja som du sa, det er bare å vise sine gode sider så er sannsynligvis dette i boks. :w00t:

Lenke til kommentar

Dette er helt feil. En kjæreste blir jo ofte ens beste venn, og bestevenner kan bli kjærester. Hendt med mange av mine venner som var bestevenner.

Om hun sier "jeg liker deg som en venn" er det, som gutter OGSÅ gjør når de avviser jenter, bare en snill måte å si at hun ikke er tiltrukket av deg på. :thumbdown:

 

du kan jo ikke si at det er feil. Det er kanskje ikke hva du har opplevd i din vennekrets, men det betyr ikke at det chris sier er feil. jeg mener selv at det chris sier er riktig..

jeg har aldri erfart å plutselig bli tiltrukket av en jentevenn som jeg aldri har hatt noen følelser for. For meg blir det mer som en søster.

 

og som du selv sier, en kjæreste blir ofte ens beste venn. Ikke en bestevenn blir ofte ens kjæreste.

Lenke til kommentar
Gjest ditt navn

Hehe, det hadde kanskje vært kleint å si hvor mye jeg liker henne, men samtidig så føler jeg at jeg burde si noe også engang, og ikke bare prøve å gi tegn, jeg vet ikke om jeg klarer å bare vise det. Anyway

 

når vi har vært sammen så har vi ofte sett på hverandre og smilt, og jeg har også sett at hun så på meg og så bort, så når jeg snudde meg smilte hun. Har gitt henne komplimenter og fått tilbake og :) men jeg prøver jo å være litt forsiktig og da, gir bare litt små komplimenter om f.eks håret og sånn ..lol

 

Vil ikke havne i vennesonen, men samtidig så jeg vil jeg heller ha henne som venn enn ingenting, fordi jeg har ikke så mye venner her og hun er bare så fin å være sammen med, men det blir jo helt feil å tenke sånn såklart, fordi det jeg vil helst er jo mer enn venner... så det skal jeg bare gå for og håper jeg kan få litt tips her.

 

Vi har vært sammen en del ganger og jeg føler jeg bare burde *gjøre noe*, men jeg aner lissom ikke hva... hvis vi bare fortsetter å gjøre venneting og sier hadebra og gir klem til slutt så er jeg redd vi ikke kommer noen vei. Jeg må gjøre noe annerledes neste gang.

Lenke til kommentar

Synes det høres ut som du klarer deg bra, TS. Tegnene hennes virker lovende iallefall.

 

 

du kan jo ikke si at det er feil. Det er kanskje ikke hva du har opplevd i din vennekrets, men det betyr ikke at det chris sier er feil. jeg mener selv at det chris sier er riktig..

 

 

Nettopp, DU har aldri erfart å like en venninne, men siden ANDRE har blitt forelsket i venninner er det han sier motbevist/feil.

 

 

Det er mulig å bli forelsket i venner. Problemet er jo at det er en grunn til at dere kun er venner, men den grunnen hadde vært der uansett om dere er venner eller randoms fra byen.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Å si at det er umulig er vel kanskje litt overdriving, når jeg tenker meg om. Men når du plutselig finner ut at ei jente du ser på som en venn plutselig har følelser for deg blir man litt i tvil, som jeg sier av personlig erfaring. Denne jenta måtte jeg jo bare avvise. Men ironisk nok fikk jeg følelser for henne i ettertid, etter at jeg hadde avvist henne.

 

Så det er slettes ikke umulig, men det er nok best å prøve unngå å bli for gode venner.

Lenke til kommentar
Gjest ditt navn

Er klar over at man kan være venner først også utvikle følelser for hverandre, men vil ikke ta sjansen på å havne i vennesonen og føler at tiden er inne for å gjøre movet.

 

Men hva gjør jeg egentlig? :S Har ikke noe problem med å være med henne og stemningen er god men vet ikke hvordan jeg "tar det videre" :/ trenger tips til hva jegk an gjøre for å vise at jeg er interessert i mer enn vennskap uten å være for direkte eller gjøre noe awkward

Lenke til kommentar

Ta på henne! Berøring i større og mindre grad er konge for å vise og oppfatte interesse både bevisst og underbevisst. Fjerne hårstrå fra henne, holde henne på overarmen, massasje, kiling, klem og kyss for å nevne noen eksempler. Selvfølgelig bør det gjøres i rett setting, dvs ikke å kaste seg over henne og tafse henne på rumpa i gågata i sentrum. Da kan du heller legge hånda på henne, se henne i øynene og si noe lurt.

 

Øyekontakt og berøring er alfa omega. Vis at du er interessert. Ta på henne, føl på hvordan hun mottar dette, og om hun er positiv til det du foretar deg kan du eskalere. For nettopp det er kodeordet: eskalering. Ta det etterhvert videre til mer intime berøringer (som selvfølgelig nødvendigvis ikke betyr pupp eller skritt).

 

For Guds skyld må du ikke legge ut i det lange og brede om hva du tenker og føler. Det blir awkward, skremmende og har en tendens til å drepe alt av spenning og undring på hverandre.

 

VIS at du vil mer enn å være venn. Ikke være redd for å kaste deg ut i det, men husk å føl litt på hvordan hun reagerer på hva du gjør. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ditt navn

Jeg finner bare ikke anledning til å ta på henne... jeg er ikke redd for å ta på henne, men jeg vil ikke gjøre det sånn helt uten videre sånn at det blir merkelig. "Klining, klem og kyss" som du nevner hadde sikkert også vært kos, og jeg er jo ikke redd for å gjøre det, men jeg klarer bare ikke å finne anledning til det :S Hadde jeg vært bedre på det eller bare hatt flaks og fått en mulighet (som f.eks finne et hår på henne, selvom jeg synes det høres litt tard ut å bare "oi du har et hår på genseren din") så tror jeg det hadde gått bedre.

 

Noen som har tips til å komme i anleding til berøring uten at det det blir til at jeg bare gjør det sånn helt uten videre? Er redd hvis hun bare tenker på meg som en venn og vil reagere skikkelig overrasket hvis jeg tar på henne. Så hadde håpet å gjøre det i en litt smart anledning hvor hun ikke tenker så mye over det også ser jeg hvordan hun reagerer da.

 

Et annet spørsmål btw. Er det vanlig at ei jente du nettopp har møtt virker skikkelig ivrig og tar iniativ til å finne på ting hele tiden, sender masse meldinger osv hvis hun kun er ute etter vennskap? Synes hun virka ganske interessert men er så redd jeg mistolker det, og at hun egentlig bare prøver å bli venn.

Lenke til kommentar

vel, jeg synes hvertfall det høres ut som du har god sjans :)

 

og det er vel egentlig bare inni hodet ditt at det blir merkelig å ta på henne, fordi du er nervøs, og redd for at hun skal bli ukomfortabel.

 

om dere sitter sammen vedsiden av hverandre og snakker, og hun plutselig hadde lagt hånda si på låret ditt, hadde du hatt noe i mot det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...