Gå til innhold

Mer ytelse ut ifra HD 4870x2


Yohohoho

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for litt siden et HD 4870 x2gb men føler at det ikke leverer varene helt.

Setup:

Intel Dual core E8400 3.0 ghz

Asus P5K

620W Corsair

4 gb OCZ ram

HD radeon 4870 x2

 

Mitt gamle skjermkort var et 8800 GT 512 MB som jeg syns gjorde det bedre enn mitt nye. Jeg har installert driver til skjermkortet, fant det på nettsiden til ATi elns.

 

Et eksempel, WoW:

8800 GT: Lå på 60 fps stabilt alltid, med unntak av 25 man raids hvor det kunne synke til 20-30 fps.

HD 4870x2: Varierer fra 20 til 90 fps, i 25 man raid så ligger det omtrent stabilt på 11-12 fps.

 

Btw, 25 man raid = 25 spillere, veldig mange "player-effects" + hvordan raidet er oppbygget og boss-mekanismer = krefer mye kraft for å kunne drives.

 

Noen tips til hvordan jeg kan forbedre fps'en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinnstaller alle NVIDIA programm og drivere etter 8800 GT kortet.

Avinnstaller også alt til ATI kortet.

Kjør så Driver Sweeper på ATI og NVIDIA slett det som har med skjermkort å gjøre.(sikkert alt)

Rydd også i registeret med CCleaner.

Installer nyeste ATI Catalyst med driver.

 

Du har et noe gammelt HK som ikke støtter PCI Express 2.0, kan jo være noe der også.

Lenke til kommentar

ytelsen på 4870x2 er på lik linje med 5870 så det er helt sikkert noe galt en plass, som nevnt over kjør driversweep, avintaller og legg inn på nytt.. og prøv å sammenlign med andre spill også :yes:

Som nevnt over, så støtter ikke WoW CFX\SLI, så da blir ytelsen bare som 1x 4870. Men ja, 4870 burde klare WoW 25man-whatever-raid uten problemer med riktig cpu :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...