Gå til innhold

D-Link DIR 855 slår seg av regelmessig


pvest

Anbefalte innlegg

Sliter litt med min trådløse switch (router) D-Link DIR-855, som har begynt a å slå seg av (power off) ganske ofte. Må ta strømkabelen av/på for å restarte igjen.

 

Har forsøkt å sjekke på nettet etter mulige forklaringer, men finner ingen ting om dette.

Hadde mer eller mindre bestemt meg for å gå tilbake til butikk og levere den inn igjen i går kveld.

Men etter å ha slått av min Samsung mini PC i går kveld, viste det seg i morges at ruteren fremdeles var på og kunne gå online med min Iphone.

 

Derfor under jeg på om det kan være noe av trafikken som mini pc’en genererer som gjør at ruter slår seg av??

 

Noen som har noen tanker rundt dette, kan det være mulig eller er jeg helt på villspor?

 

Pvest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett så er det trafikk som slår den i senk.

Ofte er det torrentprogrammer som er synderen.

Etterhvert som du får flere connections på torrenten så øker dataforbruken mot ruteren og minnet minker.

Og de fleste rutere standar firmware klarer ikke å rute all denne dataen som til slutt går i loop og kjører ruteren i senk.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Stort sett så er det trafikk som slår den i senk.

Ofte er det torrentprogrammer som er synderen.

Etterhvert som du får flere connections på torrenten så øker dataforbruken mot ruteren og minnet minker.

Og de fleste rutere standar firmware klarer ikke å rute all denne dataen som til slutt går i loop og kjører ruteren i senk.

 

 

Ja, det er mulig du har rett i det rent generelt. Men denne ruteren/switchen hadde kun oppkoblet en mini PC og Iphone, hadde kun vanlig nettrafikk og ingen torrent.

 

Så tror i mitt tilfelle så må det være en annen forklaring??

Får prøve som la7dfa.com beskriver og resette og begynne på nytt og se om den holder.

 

Pvest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...