Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Kan venninne min være sinnsyk?


Kraftwrk

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke du bør foreta deg noen spesielt. På bakgrunn av det du har skrevet, mener jeg at du ikke er den rette personen til å ta tak i problemer venninnen din muligens sliter med. Sannsynligvis er hun ganske så frisk. Det du eventuelt kan gjøre, er å snakke med en fagperson. Helsesøster på skolen er en mulighet.

 

Av hensyn til både deg og venninnen din, fraråder jeg deg fra å handle på egent initiativ. Det vil nok bare resultere i konflikter dere imellom. Lykke til! ;)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke du bør foreta deg noen spesielt. På bakgrunn av det du har skrevet, mener jeg at du ikke er den rette personen til å ta tak i problemer venninnen din muligens sliter med. Sannsynligvis er hun ganske så frisk. Det du eventuelt kan gjøre, er å snakke med en fagperson. Helsesøster på skolen er en mulighet.

 

Av hensyn til både deg og venninnen din, fraråder jeg deg fra å handle på egent initiativ. Det vil nok bare resultere i konflikter dere imellom. Lykke til! ;)

 

Okei.. :) takk!

Lenke til kommentar

 

Kanskje det ikke var jeg som forstod hele settingen, men hvordan vet du at det ikke er noe som driver ap med venninnen din? Hva gjør deg så sikker på at det er hun som har opprettet disse profilene?

 

Passord i kombinasjoner 0-9/9-0 er ubehagelig vanlige, så om det er alt som gjør at du knytter kontoene til henne så er det en dårlig indikasjon.

 

Om det skulle være riktig at hun har hatt lange samtaler med seg selv på Facebook så er heller ikke det noe klart uttrykk for sinnsykdom. Som du sier selv så oppførerer hun seg som en helt normal 16-åring ellers, og det er vel det som bør telle fremfor hva denne facebook-praten måtte skyldes?

 

Kanskje hun bare testet ut funksjonene på facebook, eller kanskje det hele begynte som en uskyldig spøk om et "hemmelig liv" som gikk for langt. Det kan være så mye som ligger til grunn at du bør i alle fall ikke kalle venninnen din for sinnsyk, og at du kan ha trengt deg inn på hennes privatliv tror jeg du gjør lurt i å ikke annonsere for høyt. Om du skal spørre henne mer ut om tankene dine kjenner du henne best til å skulle avgjøre, men gjør det i såfall som en god venn og ikke fordi du er arg over å kanskje ha blitt løyet til.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Altså, jeg lurer ikke på om det jeg har gjort er riktig, eller galt. Gjort er gjort. Det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre videre.. Konfrontere henne? Bare glemme det, og gå videre. Skjønner virkelig ikke vitsen med å komme med slike innlegg at jeg er gal osv. Jeg er bare bekymret for venninnen min. Skal dere komme med slike ting, ser jeg ikke vitsen med å kommentere en gang. Det er bare irriterende.

Ikke se på meg, jeg har ikke kalt deg noe som helst annet enn "ikke voksen", og det må du nesten tåle som sekstenåring så lenge det er saklig (og det er det her). Jeg er ikke kvalifisert til å råde deg til noen konfrontasjon, så det skal jeg ikke gjøre. Jeg står på det jeg har sagt: det kan være tegn på noe galt, men da trenger hun profesjonell hjelp - eller det er vanlig barnslighet hun er litt sen med å vokse fra seg. I begge tilfeller kan en misforstått inngripen gjøre vondt verre, så hvis du vil bli sikrere bør du oppsøke et sted hvor du kan komme med en anonym henvendelse og få svar fra en ekspert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det kan godt hende dette er et "skalke skjul" fra din veninne sin side.

 

Veldig mange som opplever / har oppplevd sexsuelt overgrep i tidligere barndom, har en tendens til å lage sin egen lille "verden" der alt er perfekt, og ingenting ille skjer.

Din veninne har kansje en fremtid ikke dere vet om, og selv om ho oppfører seg som en normal 16 åring så kansje ikke denne jenta har det noe bra.

 

En falsk kjæreste, med falske venner, og masse meldinger og lange samtaler, kan tyde på at ho prøver å "rømme" vekk fra noe som har skjedd, og ved å lage seg en falsk kjæreste så kan det kansje være en måte å unngå fysisk kontakt med andre gutter på, fordi ho kan bruke det som en unnskyldning for å ikke få seg kjæreste.

 

Så klart dette er bare en teori ! Men hvis jeg var deg så ville jeg ikke tatt dette opp med din veninne, heller bare la det kjøre løpet ut til ho blir lei, ettersom du ikke vet grunnen til at ho har denne falske kjæresten, kan det hende det bringer frem ganske såre ting hvis du tar dette opp med henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...