Gå til innhold

Xperia X10 reprasjon, hvor lenge kan di holde på tlf min.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg leverte mobilen min inn til reprasjon den 24.august pga mobilen ville ikke lade.Etter en uke gikk jeg inn å spurte hvordan det lå ann med telefonen. De fortalte at verkstedet ventet på ny telefon, dette ble dekket av garantien.

 

To uker etter telefonen ble levert inn gikk jeg å sjekket igjen, da blei jeg fortalt at de ennå ventet på telefonen, de viste ikke noe utover dette.

 

Jeg fikk tilslutt nummere til han som hadde hovedansvarte i verkstedet og ble fortalt at de skulle ta kontakt med sony for å få ny telefon.

 

Nå har det gått over 1 månede og har ennå ikke fått tilbake telefonen, det må jo vær begrensa hvor lenge jeg kan vente. I tillegg kan de ikke forvente at jeg skal betale 100kr i måneden for 500mb med data som jeg ikke får brukt.

 

Noen som vet hvor lenge de har lov å holde på telefonen?

Lurer og på om jeg har krav på å få penger tilbake for de 500mb med data jeg betaler for?

I tillegg så lurer jeg på hvem som har ansvar i forhold til å skaffe meg ny telefon, om det er telehuset, verkstedet eller sony. Kansje det kommer ann på hvilken feil som er funnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fort svar, så får noen som er mer kunnskapsrike og vet mer enn meg gi videre utfyllende svar:

 

Nei, du har rett til avhjelp innen "rimelig tid". Du har også antakeligvis rett til en lånemobil. Hva gjelder abb. så vil jeg anbefale deg å ringe operatøren din og høre om du kan få noe prisavslag der først, men jeg er litt usikker på akkurat det rettslige der, og usikker på hvor langt operatøren din vil strekke seg. :hmm:

 

Jeg vil anbefale deg å gå direkte på forhandler, det er som regel det letteste alternativet.

Lenke til kommentar

Ansvaret ligger hos telehuset, hvis det er snakk om en feil som går under garanti\reklamasjon vilkårene.

 

Denne saken kan nok drøye ut, så gå til telehuset og si de må be om kreditering fra sony ericsson. Og så sier du:

1) Jeg vil ha omlevering til ny tilsvarende vare

(eller)

2) jeg krever et utlånsprodukt som er tilsvarende som innlevert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...