Gå til innhold

GH11 ligger veldig lavt i hekken


Anbefalte innlegg

Har en GH11 fra 90 tallet en gang, med en tohatsu 25HK og styrekonsoll. Motoren veier 58Kg og båten ligger veldig lavt i hekken. Når jeg sitter i båten, og den er stille tar jeg nesten inn vann bak. Jeg pleier derfor å legge tanken (30L) forran i båten, men den ligger ikke stødig der, dessuten hjelper det ikke n¨r jeg har lite bensin.

 

Er det noe jeg kan gjøre for at den skal ligge høyere i vannet bak??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må enten

 

a) fjerne vekt bak

b) legge til vekt foran

 

Egentlig veldig rart at den er så tung bak fra før. Hvis det er noe kind of dobbelt skrog på den, så kan det jo hende at det er fullt med vann som gjør at den er ekstra tung bak?

 

Kan også ha en del å si om du veier 200 kg og setter deg helt i akter selvfølgelig :p men regner med at det ikke er problemet.

 

 

Hadde en 10 With en gang i tida som hadde noen liter vann i seg.

Endret av krs1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hvis du har dobbelt skrog bør du sjekke om det er noe vann inne i båten.

Hvor stor motor er båten registrert for? Det kan jo hende at du har for stor/tung motor.

 

Jeg hadde en GH 11 for noen år siden som begynte å bli veeeldig ustødig og tung. Da viste det seg at det hadde samlet seg rundt 90 - 110 liter vann inne i skroget. Vannet flytter seg også ettersom hvor du er i båten, så hvis du har en 25hk bak, så legger nok alt vannet seg dit.

 

Selv om du har bunnpropp til skroget, trekker det inn vann, det er bare noe en ikke kommer foruten på en god del båter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...