Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kn jeg gjøre for å dempe min venns aggresjons problemer?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en kompis som er 17år fyller snart 18. Han sier at han ikke har noen problemer i det heleatt, når det kommer til det å bli sint. Hva kan jeg gjøre i det han får det jeg kaller et "aggresjons" anfall? Jeg har liksom lyst til å være kompis med han, men jeg føler meg ikke sikker lenger rundt han fordi han er blitt så ustabil. Noen som har noen gode råd om hvordan jeg da skal takle sitiusjoner der han klikker helt? Han er ikke gal eller noe, men han han noen problemer som han ikke inser selv, men som alle andre inser. hva kan jeg gjøre for å få han rolig igjen?

 

Mvh En ganske bekymret venn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han klikker mest på når folk er uenige med han, for eksempel når vi spiller data, og det er en "Teamfight" og jeg og mine kompiser ikke gjorde som vi skulle. det er i slike situsjoner det går av skaftet for han, hvis vi da i tilleg begynner å argumentere om at han gjorde noe feil i den situasjonen, da går det av hengslene og han blir så sint.

Lenke til kommentar

Ikke lett dette. Temperament (temperamang? -eller hvordan det nå skrives) er i stor grad en medfødt egenskap. Det eneste DU kan gjøre er vel å påpeke at han blir litt for sint. I forhold til situasjonen. Minn ham på at spill jo er ment for hygge, gøy og avslapping sammen med venner.

Men kanskje tar han det veldig mye mer alvorlig enn dere gjør?

I så fall spiller dere med ulikt utgangspunkt.

(Og han tar feil! Dere har rett.)

Dataspill er spill. Ikke virkelig. Og det er ment som engasjerende underholdning, produsenten av spillet vil ikke at venner skal bli sinte på hverandre mens de spiller spillet!

 

Spør ham om han faktisk liker å spille med dere.

Svarer han ja, forklar at han må finne seg i at teamet rundt ham er levende mennesker som ikke alltid gjør det som han synes er best. Og at det må han leve med.

Svarer han NEI, så bør han finne noen andre å spille med.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...