Gå til innhold

Dårlig kvalitet på skjermer -- liten fokus på dette.


John Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja da fikk jeg min andre ViewSonic P90f monitor i huset.

 

 

Hmmmmmmmmmmmm, dette ser ikke bra ut

 

Har en ViewSonic P90f selv og jeg opplever vel samme symptomene som du. Fikk min gjennom jobben slik at jeg har ikke giddi å klaga.

 

Hovedproblemet er dog at forskjellen på bildet er stor fra kald til varm skjerm. Kan vel ta omtrent 20 minutter før skjermen har 'stabilisert' seg. Har da maskinen min på stort sett hele dagen slik at dette er heller et lite problem for meg.

Også hos meg hender det at bildet blir litt mørkere/uklar oppe i høyre hjørnel? Ved å justere 'purity' kommer man vel over dette på et vis.

 

Man kan vel ikke vente all verden av en skjerm i denne prisklassen, men det finnes kanskje bedre kjøp til 3 lapper?

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe ny skjerm snart jeg også. Må bare får litt sommer-jobb-penger først:)

Eizo 17" LCD FlexScan L557

Husk! man får det man betaler for..

Gå alltid for kvallitet framfor kvantitet når man er på utkikk etter pc-deler som man som oftest har i mer enn 1 år..

 

Btw, har ikke hatt noe problemer med de skjermene jeg har hatt..

min nokia skjerm.

 

Den skjermen kommer du garantert til å bli fornøyd med. Jeg har Eizo L565 17" LCD (forgjengeren til L557) og den har den beste bildekvaliteten jeg noensinne har sett (enten det gjelder CRT eller LCD skjermer)

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det later til å være generelle kvalitetsproblemer med CRT-skjermer nå for tiden. Jeg har prøvd flere dyre skjermer fra Eizo og Sony, men ble ikke fornøyd. Eldre skjermer fra samme produsenter ser derimot bedre ut.

 

Det kan tenkes at produsentene legger mindre innsats i å få CRT-skjermene bra, nå som LCD etterhvert tar over mer og mer. Med LCD-skjermer er man ihvertfall garantert god skarphet.

 

Jeg er litt nysgjerring. Hvilken Eizo skjermer har du ikke vært fornøyd med? Jeg skal kjøpe ny skjerm snart og vurderer en Eizo L767 19" LCD eller Eizo T966 21" CRT.

Lenke til kommentar
Jeg er litt nysgjerring. Hvilken Eizo skjermer har du ikke vært fornøyd med?

T761, T765 og F931 - alle CRT. Jeg ville definitivt ha gått for LCD (gjelder ikke for dem som bare bruker PC-en til spill). Eizo LCD-skjermer er flotte saker. Men det vet du naturligvis allerede, siden du har en fra før. :-)

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det later til å være generelle kvalitetsproblemer med CRT-skjermer nå for tiden. Jeg har prøvd flere dyre skjermer fra Eizo og Sony, men ble ikke fornøyd. Eldre skjermer fra samme produsenter ser derimot bedre ut.

 

Det kan tenkes at produsentene legger mindre innsats i å få CRT-skjermene bra, nå som LCD etterhvert tar over mer og mer. Med LCD-skjermer er man ihvertfall garantert god skarphet.

 

Jeg er litt nysgjerring. Hvilken Eizo skjermer har du ikke vært fornøyd med? Jeg skal kjøpe ny skjerm snart og vurderer en Eizo L767 19" LCD eller Eizo T966 21" CRT.

 

Har selv hatt en T966 i jobbsammenheng. Elsket den monitoren.. Ville helt klart ha gått for den..

Lenke til kommentar

Da blir ViewSonic'en P90f sendt tilbake i retur, ikke godkjent.

 

Det firma som jeg handlet med har vært svært fleksibel og villig til å bytte. De har imøtekommet alle mine interesser.

 

Som det ser ut nå så velger jeg ny CRT og ikke LCD.

 

Valget ble EIZO T766, så får vi se hva dette produktet bringer.

Dersom noen her i dette Forum har denne skjermen så er jeg svært interessert i å få tilbakemelding på dette.

 

Dere skal få høre resultatet -- spent.

 

Takker

Lenke til kommentar

Erfaring tilsier at kvaliteten på skjermen er noenlunde proposjonal med prisen (opp til en viss størrelse).

 

På en server rett bak meg står det den nå 10 år gammel NEC som kostet en formue da den ble kjøpt inn og det er fremdeles brukbart bilde på den også selv om den er brukt mye (til tider 24/7 som klient mot en databaseserver). Men pga at det er en (liten) 17" er den nå 'pensjonert' til backuptjeneste.

 

21" som jeg sitter på nå (SiemensNixdorf) er også god selv etter 7 år i daglig tjeneste. Den var selvsagt dyr.

 

Hjemme har jeg to Fujitsu Siemens 19" (brukes i toskjermsløsning) som ble kjøpt inn for 1+1/2 år siden. De var billige og lignet mistenkelig på Hansol i design. Etter 1 års lite bruk er det stor fargeforskjell på dem. Kjipt :grumpy:

 

Korteste levetid her på jobben var en 19" Samsung som alle ville prøve og alle returnerte etter et par timers bruk. Billig, med definitivt ikke god.

 

Jeg vet at denne påstanden ikke går helt inn hos alle: Spar litt penger på å gå litt ned på ytelse på PC og stapp mer penger inn i en god skjerm!

 

Men som et obs til slutt: Det er bare en ting som er kjipere en billig drittutstyr, det er dyrt drittutstyr!

Lenke til kommentar
SoftLaughBrush:

Men som et obs til slutt: Det er bare en ting som er kjipere en billig drittutstyr, det er dyrt drittutstyr!

 

Beklageligvis måtte jeg ha betenkningstid på denne, er det mulig å utdype denne noe så jeg kan forstå den.

 

Case1: Bruker 10 kroner på noe dritt. Føler seg snytt men hva er vel 10 spenn i dag.

Case2: Bruker 10.000,- på noe dritt. Føler seg enda mer snytt for 10 store merkes i lommeboken mer enn 10 små.

 

Case 2 er mao kjipere enn Case 1

 

¿ Comprende ?

Lenke til kommentar

Targa skjermer er ganske bra.Jeg kjøpe ene i 1999,og den funker like bra ennå.Jeg kan kjøre høye frekvenser.F.eks 100Hz i 1024X768.Mange tror sikkert at Targa merke er dårlig,men de bruker enten hitachi eller samsung bilderør,jeg kjøpte sefølgelig den dyre utgaven.Jeg har vært borti mange skjermer,men ingen har så skarp bildet som Targa skjermen jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

SyncMaster 959nf 19" !

funker skambra, anbefaler virkelig!

 

Spess liker jeg noe som heter "Highlight Zone",

1 knapp og hele skjermen (eller de delen du vil ha) blir lysere enn resten av skjermen..

 

bruker det for det meste i cs, hurtigknapp for å se bedre :p

Nightvision *buuh* Higlight *Yeey* :woot:

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe ny skjerm snart jeg også. Må bare får litt sommer-jobb-penger først:)

Eizo 17" LCD FlexScan L557

Husk! man får det man betaler for..

Gå alltid for kvallitet framfor kvantitet når man er på utkikk etter pc-deler som man som oftest har i mer enn 1 år..

 

Btw, har ikke hatt noe problemer med de skjermene jeg har hatt..

min nokia skjerm.

 

kjøpte meg en helt ny eizo skjerm for et par måneder siden.. meget bra.. men den har masse hvite striper på bildet....ikke noe spesiellt ødleggende ettersom de bare synes på sort bakrunn....men det er jo irriterende å kjøpe en så dyr skjerm...også alikevel få en med produksjonsfeil..(regner med at det er det).. sendte mail til mpx med det samme...fikk bare i svar å ringe eizo kundeservice... har visst 3 års på stedet garanti--- så jeg har ikke orka å ringe enda...har jo tross alt 3 år på meg...

 

min forige skjerm...hansol 710A.. var den mest ræva dritten jeg har hvert borti.... den sa takk for seg etter 5-6 måneder.... gadd aldri klage men...

Lenke til kommentar
kjøpte meg en helt ny eizo skjerm for et par måneder siden.. meget bra.. men den har masse hvite striper på bildet....ikke noe spesiellt ødleggende ettersom de bare synes på sort bakrunn....men det er jo irriterende å kjøpe en så dyr skjerm...også alikevel få en med produksjonsfeil..(regner med at det er det).. sendte mail til mpx med det samme...fikk bare i svar å ringe eizo kundeservice... har visst 3 års på stedet garanti--- så jeg har ikke orka å ringe enda...har jo tross alt 3 år på meg...

 

min forige skjerm...hansol 710A.. var den mest ræva dritten jeg har hvert borti.... den sa takk for seg etter 5-6 måneder.... gadd aldri klage men...

 

Er det helt horisontale striper? 2 3 eller 4 stykker, og veldig tynne? Er det en Triniton (OK, trinitron er copyright Sony, men flatskjerm på godt norsk..) skjerm? Da skal det faktisk være sånn... I skjermen sitter det nemlig en "maske" av veldig tynne vertikale tråder som gjør at du får piksler på skjermen. de horisontale trådene er for å holde de vertikale på plass. (Kort fortalt). Vi leverte nemlig inn 6 Sony monitorer på service engang i tro om at det var produksjonsfeil. Ble ringt opp fra en dude i Sony Norge som fortalte hva det var for noe..

Lenke til kommentar

Sitter med 2 17" selv... en Hyundai 17B+ fra 98 og en litt nyere Dell... Hyundaien var den billigste 17" jeg kunne finne på den tiden... 3600,- var veeldig skeptisk men ble overraskende godt fornøyd med den. Dellen har finere bilde... dypere farger osv...

 

Før det hadde jeg en Panasonic PF70... helt flat (ooh-aah)... betalte vel 6000,- og vel så det for den. Den sugde max.

 

Ang Trinitron skjermer så er det mange som irriterer seg over disse linjene som den gir deg... emn det er vel spesielt i lyse bilder at du ser trpdene som "skygger" over skjermen...?

 

Har lyst på en 19" men vet ærlig talt ikke hva man skal kjøpe.. utenom Eizo som alltid har vært kongen da... men for dyrt.

At en 19" til 2 lapper suger, er egentlig ikke så rart... det er en del komponenter i en skjerm... og litt skal dem jo tjene på gørra. Sier seg selv at det blir dårlig kvalitet da. :(

Lenke til kommentar
En dårlig (innstillt) skjerm kan fremkalle hodepine, dårligere syn og i verste fall også epilepsi.

Hjelp.. :-?

 

T761, T765 og F931 - alle CRT. Jeg ville definitivt ha gått for LCD (gjelder ikke for dem som bare bruker PC-en til spill). Eizo LCD-skjermer er flotte saker. Men det vet du naturligvis allerede, siden du har en fra før.

 

Hvorfor ikke LCD til spill? *lure på* Vet visst ikke nok om skjermer enda jeg...

JEG hare en 17" CRT Targa Visionary skjerm...som fulgte med da jeg kjøpte min første maskin - på Spaceworld! :lol: Jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd med den...vet ikke om det er noe galt med den...noen som kan hjelpe? Først av alt, så syns jeg at den er litt mørk...selv om jeg nå har cranka den opp til 65% birghtness og contrast (skal ikke disse egentlig kjøres på 50%?). Har jo kjørt "Adobe Gamma"-veiviser fra kontrollpanelet...men skal det være nødvendig? Er det sånn at man MÅ stille på skjermen til mn er fornøyd, elelr skal den egentlig komme "ferdig innstilt"? Tåler skjermen egentlig så godt at man øker på brightness og contrast?

 

En ting til - som er VELDIG irriterende og kjedelig...er at den klikker! Altså, innimellom så kommer den med et lite "klikk", og i 2 hundredels sekund kan man se at bildet blinker, og liksom "kommer på nytt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...