Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook Pro - Finner ikke HDD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det ser ut som min relativt nye Macbook Pro har tatt kvelden, og jeg har stor tro på at det er Hardisken. Jeg har prøvd det meste, men tenkte å høre her før den sendes til reperasjon.

 

Litt info:

 

- Ved oppstart kommer det kun en "Folder" med et "Spørsmålstegn" (Finner ingen oppstartdisk).

 

- Ved oppstart av Operativ-CD/DVD, og under "Disk utilities" finner den ingen Hardisk.

 

- Maskinen klarer ikke å starte Kommando linjen (cmd + S) uten og ha Operativ CD/DVD i, hvis jeg kjører en FSCK da, så analyserer den kun CD/DVD platen som sitter i. Den rapporterer ingenting om en Hardisk. Tas Operativ CD/DVDen ut, vil den ikke starte kommandolinjen.

 

- Har også Resatt Parameter RAM (PRAM). Men til ingen nytte, finner fortsatt ingen hardisk i systemet.

 

Føler jeg har testet det meste, men ifølge Apple så kan dette Spørsmåltegn iconet dukke opp etter at du har formatert eller reparert hardisken. Og dette har jeg gjort, maskinen begynte å bli usedvanlig treg, så jeg kjørte en "Disk repair" via Operativ/Innstallasjons CD/DVD, og alt fungerte greit etter dette. Men når maskinen ble slått av og så PÅ igjen, så oppstod dette problem. Noe som egentlig bare tyder på at det ikke er valgt noen spesifikk oppstart disk for maskinen, dette er lett å fikse hadde jeg bare funnet disken.

 

Takker for svar!

- Sondre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...