Gå til innhold

Tråden om Saw VII.


TheSoapmaker

Anbefalte innlegg

Saw-VII-3D.jpg

Ja, da har vi nr syv av Saw-serien! Gleder meg som en gud! :D

IMDB

"As a deadly battle rages over Jigsaw's brutal legacy, a group of Jigsaw survivors gathers to seek the support of self-help guru and fellow survivor Bobby Dagen, a man whose own dark secrets unleash a new wave of terror."

 

Teaser Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=zg0go2b3ekY

 

Trailer nr. 2

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sVe5BIcF-tw

 

Gleder du deg? Og hva slags forhåpninger har du?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne gleder jeg meg som en unge til. Har sett de 6 første og de er bra. Gleder meg til å se 3D-effekten.

 

Har store forhåpninger til denne og skal nok få med meg denne på kino så nær premieren som mulig.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste sawfanen her! Hehe.. Jeg elsker SAW så det synger. 1'ern og 3'ern er noen av favorittfilmene mine!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om den. Digger 1ern, synes 2-5 var ganske så bra, fin underholdning, men hater 6eren voldsomt, så klarer ikke helt å bestemme meg. Men blir en kinotur.

Lenke til kommentar

Jigsaw er en effektiv håndtverker. Selv lenge etter sin død klarer gubben å snekre sammen disse snedige dødsapparatusene sine. Filmene er desverre blitt en overkokt tortursuppe, men dekker jo behovene til sadistdelen av seerskaren som ikke har andre krav enn blodige bilder av avrevne lemmer.

Nå er det jo sånn at han har folk som hjelper han da. F.eks.: Mark Hoffmann(han ene snutegutten) og Amanda Young

Lenke til kommentar

er det noe vits i å se saw for historien eller er det bare blod og gørr?

 

Den første har svært bra historie. Resten prøver ikke engang.

Uhm... Om du faktisk har sett alle de andre, så ser du fort en sammenheng/story gjennom hele serien.

 

Selvsagt har de en historie. Det jeg mener er at de ikke engang prøver å gjøre den interessant. I den første filmen våkner to folk opp i hvert sitt hjørne i et lukket rom og får beskjed om at de kun kan unnslippe ved å drepe den andre. Det i seg selv gjør filmen spennende, men i tillegg har vi Danny Glover som jakter på Jigsaw og prøver å finne ut hvem han er. Jeg gjettet hvem han var flere ganger gjennom filmen, men selv jeg ble overrasket. Riktignok er det lenge siden Dødelig Våpen, men Danny Glover er langt bedre enn alle de B-skuespillerne i Saw 2 og oppover.

 

I Saw 2 er Jigsaw tilbake, så vi vet allerede fra starten hvem han er og hvor han er. I stedet for å fokusere på det fokuserte de på å lage brutale feller. De hadde ingenting av det som gjorde den første filmen så bra. Saw 3, 4, 5 osv bare fortsetter med oppskriften fra den andre filmen. Fellene blir verre og verre (for ofrene), men ellers er det fint lite forskjell. Det er en svært tynn historie som kobler filmene sammen, men hele historien fra Saw 2 til 6 (og sannsynligvis 7) kan fint på plass på et A4-ark, og man har likevel god plass til å tegne en og annen felle.

 

Hadde de giddet gjøre noe mer ut av Saw kunne det faktisk ha blitt veldig bra. Tenk for eksempel om Saw 2 hadde vært en prequel der Jigsaw startet som en vanlig person, men gikk mer og mer over til å ta hevn over samfunnet og klekke ut planen med å lage feller, velge ut ofre og så videre. Det kunne ha blitt minst like bra som den første filmen og hadde ikke trengt å hatt noe særlig blod og gørr i det hele tatt. I stedet droppet de historien, lagde en tynn historie for å spy ut så mange filmer som overhodet mulig og baserte dem 100% på å lage brutale feller, gjerne med en hel masse blod og gørr som resultat. Det er ganske trist i grunnen.

 

Edit: I tillegg har de kommet en Saw-film hvert eneste år helt siden den første filmen i 2004. Det i seg selv er bekymringsverdig nok. Det tar lang tid å lage en film som Saw, så de har svært kort tid til å lage en historie.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...