Gå til innhold

Hvilken vei skal jeg gå? (Usikker 10. klassing)


Pubé

Anbefalte innlegg

Jeg driver å undrer på hvor jeg skal etter ungdomskolen.

 

Elektro tenker jeg mest på, men hva kan jeg ta innen elektro? Hva kan jeg bli? Hva kan jeg studere?

 

Her i byen har vi en linje som har elektro med studiekompetanse, som hadde vært praktisk.

 

Og hadde vært greit om dere forklarer begreper, jeg veit ikke hva feks automasjon er innen elektro :thumbup:

 

-Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å tenke gjennom studievalget ditt litt meir en berre på kva du kan utdanne deg til lokalt. Du vil nok ha godt av å reise vekk for å studere, og dersom du ønsker å jobbe i nærmiljøet så er det lettare å få jobb dersom du har reist til ein anna by for å studere og kjem heim med ei litt anna utdanning en det som alle andre har. Nå veit eg ikkje kvar du kjem ifrå, men på litt mindre plassar er det veldig typisk at det kan være litt vanskelig å få seg jobb sidan "alle andre" har gjort akkurat som deg og har akkurat samme utdanning som deg og konkurrerer derfor om dei same jobbane.

 

 

Men dersom du velger å gå elektro så har du forholdsvis mange alternativ, dei tre hovedgruppane av alternativ du har er:

-jobb offshore

-jobb på land

-ingeniørutdanning gjennom y-veg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...